Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛  مدیر اجرایی موسسه جهاد نصر در حوزه آبادان و خرمشهر گفت: از این تعداد 18 روستا در دوران جنگ تحمیلی به صورت صد در صد تخریب و زمینهای کشاورزی آن از بین رفته بود.

محمد بنی تمیم افزود: 75 میلیارد تومان برای تسطیح، زهکشی و شوری زدایی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این اراضی 5 هزار و صد هکتار از طرح 550 هزار هکتاری را شامل می شود خاطرنشان کرد: آبیاری این زمینها به وسیله یک ایستگاه زهکش و 7 ایستگاه پمپاژ آب از رودخانه کارون انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ارشد موسسه جهاد نصر در آبادان و خرمشهر تاکید کرد: بسیاری از این زمینها با برنامه ریزی و تلاش جهادی متخصصان ایرانی پس از 40 سال برای نخستین بار به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی رفته است و پیش بینی می شود با بهره برداری نهایی 40 هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل شود.

او از کشاورزان بومی منطقه که در زمان جنگ تحمیلی زمینهایشان دچار آسیب دیدگی و خشکسالی شد خواست برای تحویل گرفتن و کار در زمینهای احیا شده شلمچه با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی خرمشهر اقدام کنند.

تاکنون 500 هکتار از این اراضی به زیر کشت رفته و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری سطح زیر کشت این زمینها به هزار هکتار نیز برسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شلمچه زمینهای کشاورزی جهاد نصر جنگ تحمیلی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور

دریافت 84 MB

تصویربردار: صدیقه صباغیان

کد خبر 6080103

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • آیین بهره برداری از ۴۰ اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور