Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير جشنواره فيلم کوتاه موج کيش گفت: سومين دوره اين جشنواره متفاوت تر از دوره هاي گذشته برگزار مي شود
به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد کيش، جشنواره فيلم کوتاه موج کيش محفلي براي رفاقت است و بعد رقابت. دبير سومين جشنواره فيلم موج کيش با اعلام اين مطلب افزود: جزيره‌ي کيش اين قابليت را دارد که به کانون توجه اهالي فرهنگ و هنر کشور تبديل شود و رويدادهاي فرهنگي و هنري اخير، دليلي بر اين ادعا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهيم حصاري سومين جشنواره فيلم موج کيش را جشنواره اي متفاوت و با ويژگي هاي جديد دانست و گفت: يکي از رويدادهاي ويژه‌ي اين جشنواره، بخش "فيلمنامه‌" آن است که براي اولين بار برگزار خواهد شد.
وي افزود: معتقدم ارتقاي سينماي کوتاه در گروي حمايت و نگاه ويژه به بخش فيلمنامه است. دريا و بيکرانگي‌اش از ديرباز دستمايه‌ي آثار فاخر هنري بسياري بوده است و هر اثر که به گونه اي مستقيم و يا استعاري به اين موضوع اشاره داشته باشد، امکان رقابت در دو بخش فيلمنامه و فيلم را خواهد داشت.
حصاري "سفر" را يکي از موضوعات مهم اين دوره از جشنواره اعلام کرد و گفت: سفر، مهاجرت، جابجايي، جنبش و پويايي خاصيت زندگي است و از تولد تا مرگ يکي از مهمترين رويدادهاي زندگي بشري است.
وي همچنين از ايجاد بخش جديدي با نام "چشم انداز فيلمسازان کيش" خبر داد و گفت : فيلمسازان جزيره‌ي کيش اين امکان را دارند تا علاوه بر بخش اصلي، در بخش ويژه اي با عنوان "چشم انداز فيلمسازان کيش" شرکت کرده و با يکديگر به رقابت بپردازند. دبير جشنواره موج کيش افزود: مسلما نگاه ويژه اي به فيلمسازان خطه‌ي جنوب خواهيم داشت و حضور گسترده‌ي اين هنرمندان يکي از دغدغه‌هاي اصلي ما مي‌باشد. استفاده از ظرفيت‌ها و مشارکت حداکثري فيلمسازان و فعالان فيلم کوتاه در روند اجرايي جشنواره از اولويتهاي اصلي برگزار کنندگان اين دوره از جشنواره مي‌باشد.
گفتني است سومين دوره‌ جشنواره ملي فيلم کوتاه موج کيش، 10 تا 12 اسفند سال جاري در دو بخش فيلم و فيلمنامه‌ کوتاه در جزيره‌ کيش برگزار مي شود. علاقمندان براي شرکت در سومين جشنواره‌ فيلم موج تا 15 دي‌ماه فرصت دارند آثار خود را از طريق وب‌سايت رسمي جشنوارهwww.mowj.kish.ir ثبت و يا به آدرس دبيرخانه‌ جشنواره (کيش، خيابان سنايي، مقابل مسجد امير (ع)، ساختمان بساک، طبقه دوم، دبيرخانه سومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه موج کيش، کدپستي: 7941773899) ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد

به گزارش ایسنا، فیلم کوتاه «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی دریای سرخ عربستان را دریافت کرد.

امسال جایزه بهترین فیلم سینمایی بخش رقابتی به «در شعله ها» ساخته ضرار کهن محصول پاکستان و کانادا رسید که نماینده سینمای پاکستان در اسکار فیلم بین المللی است.

در سایر بخش‌ها، جایزه دوم بهترین فیلم به «جاسی عزیز» ساخته ترسم سینگ محصول مشترک هند/کانادا/آمریکا اعطا شد و فیلم «معلم» ساخته فرح نابولسی فلسطینی جایزه داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای صالح بکری دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره هم به نصیب شوکیر خولیموف ازبکستانی برای فیلم «یکشنبه» رسید و مونا هوا جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «انشاالله پسر» ساخته امجد ال رشید اردنی به خود اختصاص داد.

امسال فیلم سینمایی «رکسانا» ساخته جدید پرویز شهبازی نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی بود و «تایتانیک، نسخه مناسب خانواده های ایرانی» ساخته فرنوش صمدی و «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور داشت.

همچنین فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای و انیمیشن «سه بزغاله کونگپو» ساخته فرزاد دالوند و کیانوش دالوند محصول مشترک ایران و چین در بخش خانواده و کودکان و سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی هم در بخش سریال‌های این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد. 

همچنین فیلم «آخرین برف» به کارگرانی امیرحسین عسگری نیز در بخش فیلم‌های محبوب جشنواره دریای سرخ به روی پرده رفت.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد