Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- احمد توکلی روز چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افزود: سازمانهای جهانی بوسیله قدرتهای بزرگ تاسیس شده و بگونه ای کار می کنند که سهم و قدرت آنها همیشه محفوظ باشد. با این وجود نمی شود جدای از دیگر کشورها زندگی کرد

وی به عضویت ۳۹ کشور جهان در گروه بین المللی ویژه اقدام مالی اشاره و بیان کرد: اختلاف درمورد اف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای.تی.اف بر سر این است که آیا شرط و شروط ایران پذیرفته می شود، یا مورد قبول آنها قرار نمی گیرد. 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا یک کشور ظالم و زورگو است و همه کشورها از او حساب می برند. اگر به اف.ای.تی.اف ملحق نشویم ضربه های بیشتری به کشور وارد می شود و با چند تهدید و تلفن آمریکا نسبت به شرکتهای خارجی، آنها را از ادامه کار با ایران منع می کنند. 

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز همینگونه است. پنج کشور داری حق وتو هستند و در حق بقیه ظلم می شود اما بخاطر این کار ایران از آن کناره گیری نکرده و در مجامع بین المللی حضور دارد و حرف خود را می زند. پیامبر(ص) هم در صلح حدیبیه شرط و شروط مشرکان قریش را پذیرفت. 

توکلی به موضوع شفافیت مالی در کشور نیز اشاره و بیان کرد: شفافیت مانع فساد است. ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه نیز از همه مقامات و مدیران می خواهد تمامی دریافتیهای خود را اعلام کنند. قرار بود از اسفند پارسال اینکار عملی شود اما برخی مسئولان نمی خواهند مردم در جریان دریافتی آنها باشند و مخالفت می کنند. 

وی در پاسخ به پرسشی در مورد قانون بازنشستگی نیز گفت: در این خصوص افراط و تفریط شده است. برخی افراد بازنشسته لایق ادامه کار هستند اما فشار بیکاری در جامعه باعث شد نمایندگان یک تصمیم مطلق بگیرند و تصمیمات مطلق نیز همیشه در یک جاهایی استثنادار می شوند. 

همچنین شفقنا نوشت: صدر:روزی که ایران لوایح مربوط به FATF را رد کند روز شادی ترامپ و نتانیاهو و محمد بن سلمان است

محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه ​گروهی در کشور مخالف برجام هستند و آن را خلاف منافع ایران می دانند. فکر می کنید چرا این گروه از ابتدا با برجام مخالف بوده اند؟ گفت: خوشبینانه ترین برداشت این است که این افراد آگاهی ندارند. این افراد گمان می کنند که اگر برجام نبود منافع جمهوری اسلامی تأمین می شد در حالی که اگر دوران احمدی نژاد را به یاد بیاورند که وضعیت کشور به کجا رسید و صدور نفت کاهش پیدا کرده بود و در حال رسیدن به صفر بود.

اگر برجام نبود و سیستم زمان احمدی نژاد ادامه پیدا کرده بود، اقتصاد ایران مشخص نبود که به کجا می رسید، ما صدور نفت و درآمد ارزی نداشتیم و وقتی صدور نفت نداشته باشیم طبیعتاً وارداتی هم که کمک کار تولید داخل هست، وجود نداشت، به هر حال یکسری از تولیدات داخلی ما وابسته به واردات است.

در این شرایط اقتصاد ایران به کجا می رسید!؟ بنابراین خیلی نکته ساده ای است که اگر برجام نبود چه مشکلاتی برای کشور به وجود می آمد، شاید هم با حفظ برجام منافع این گروه ها به خطر می افتد یا اینکه شاید برخی از نفوذی ها در این بخش ها هم نفوذ کرده و آنها را به سمتی می برند که در قالب شعار انقلابی و ضد امپریالیسمی، منافع آمریکا تأمین می شود.

روزی که ایران لوایح مربوط به FATF یعنی مبارزه با منابع مالی تروریسم، پولشویی و کنوانسیون های مربوطه را رد کند، من مطمئنم آن روز، روز شادی ترامپ و نتانیاهو و محمد بن سلمان است چون همان مشکلات و ضررهایی که اشاره کردم در صورت قطع برجام برای کشور به وجود می آید، با رد لوایح FATF قطعاً ایران دچار این مشکلات و ضررهایی خواهد شد.

من گمان می کنم که لوایح مربوط به FATF به احتمال قوی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب خواهد شد، اما اگر این لوایح را تصویب نکنیم، دیگر نمی توانیم با اروپا، چین و روسیه ارتباط داشته باشیم. این کشورها به ما گفتند که اگر ایران این لوایح را تصویب نکند و همچنان جزو دول غیر همکار FATF قرار گیرد دیگر ما نمی توانیم با ایران رابطه تجاری، مالی و اقتصادی داشته باشیم یعنی یک بحران اقتصادی بسیار شدید برای ایران و به دنبال آن بحران اجتماعی که غیر قابل پیش بینی است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره رازی

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان ظرفیت عظیمی دارد،که از آن کم بهره برداری کرده ایم گفت: باید در کنار دستاورد‌های متعددی که در جمهوری اسلامی ایران بدست آمده و سرآمد ان نظام سلامت و درمان است اقدامات بیشتری بکار بگیریم تا در دنیا نام ایران را بلند آوازه کنیم.

مالک رحمتی افزود: امروز در ایران عزیز و استان ما صحنه عوض شده و شما در عرضه‌های مختلف مانند دارو و درمان، تجهیزات و دانشمندان به جایی رسیدیم که باعث افتخار است و به راحتی به یک مرکز‌ی تبدیل شدید که در بحث توریسم درمانی حرف جدی برای گفتن دارید.

وی خاطر نشان کرد: امروزه به لطف خدا از کشور‌های همسایه برای درمان به کشورمان مراجعه می‌کنند این یک افتخاراست، این ظرفیت بسیار عظیمی است که می‌توانیم با پرداخت صحیح به آن، در توسعه و شکوفایی کشور اقدامات بزرگتری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه استان آمادگی کامل برای کمک به شما را دارد گفت: باید با مجاهدت‌های علمی عزیزان دانشگاهی ما این دانش ما شتاب بیشتری گیرد.

وی ادامه داد: در دنیای امروزی متمدن اثبات کردیم که پای میدان عمل هستیم، دشمنان در جوامع متمدن حتی بر سریک ماسک و واکسن به دزدی از هم افتادند، اما در کشور ما جامعه بزرگ بهداشت و درمان بعد از جنگ تحمیلی بار دیگر یک فرهنگ رشد و توسعه و ایثار و جهاد را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره رازی
  • قیمت کاغذ دیواری
  • فرصت‌سوزی کاپیتان صنعت: باورش نمی‌شد! (عکس)
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام : چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با آمریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید؟
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • طعنه ربیعی به مخالفان برجام: از خدا و دین برای زمین زدن آن استفاده کردید
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام/چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با امریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...