Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه مجمع رزمندگان «لشگر۱۰ سیدالشهدا» طرح احداث «پل نصر» در موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس، ارائه ومورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا،جلسه مجمع رزمندگان «لشگر۱۰ سید الشهدا» با حضور دکتر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس، سردارعلی فضلی، فرماندهان سپاه ۱۰ سیدالشهدا ،فرماندهان سپاه استان البرز وپیشکسوتان ورزمندگان «لشگر ۱۰ سیدالشهدا» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس بهروزمیرزایی مشاور مدیر عامل و مسئول طراحی موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس استان تهران با اعلام این خبر افزود: در این جلسه، نقش وعملکرد« لشگر ۱۰سیدالشهدا» که از لشگرهای تهران محسوب می شدند را مورد بررسی قرار داد تا بدین صورت در راستای بیانات مقام معظم رهبر که تاکید بر بهره گرفتن از نقش لشگرهای تهران در برنامه‌ها و بخش‌های مختلف موزه دفاع مقدس داشتند؛ این نقش را با به تصویر کشیدن نقاط عطف و شاخص برای نسل امروز معرفی نماییم .در این جلسه طرح‌های مورد نظر که نماد آن روزها است همانند« پل نصر »که در عملیات «بیت المقدس۲» در منطقه غنیش وغنیشان احداث شد ودر حقیقت مسیر پیروزی رزمندگان اسلام در بیت المقدس۲ محسوب می شد، ارائه شد که انشاالله پس از بررسی های لازم در موزه دفاع مقدس به عنوان نماد عملیات بیت المقدس ۲ ساخته شود.

همچنین در این جلسه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیز مورد توجه قرار گرفت؛ که پیشکسوتان دفاع مقدس و افرادی که در لشگر و یگان۱۰ سیدالشهدا حضور داشتند با ارائه تجربیات خود در آن دوران‌ها ،یاد و خاطره جوانمردی‌ها و رشادت‌های مردمان این سرزمین  را یادآور باشند و در حقیقت این کتاب سندی مکتوب از آن دوران‌ها باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس لشکر10 سیدالشهدا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جامعه روحانیت مبارز به حمله ایران به اسرائیل /سنگ دشمن را از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی عملیات وعده صادق که در پی آن ایران دو پایگاه نظامی اسرائیل را مورد حمله موشکی قرار داد، جامعه روحانیت مبارز بیانیه ای منتشر کرد.

آنگونه که جماران روایت کرده، متن پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ

بامداد یکشنبه ۲۶/۰۱/۱۴۰۳ جهانیان شاهد عملیاتی شجاعانه و افتخارآمیز علیه پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی ـ اطلاعاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی بودند که توسط نیروی هوافضای سپاه و با حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح انجام شد.

عملیاتی که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم جعلی صهیونیستی به‌ویژه در به شهادت رساندن جمعی از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق انجام شد و مبتنی بر مطالبه مردم شریف ایران برای مقابله و انتقام و همچنین تدبیر ولی امر مسلمین و فرمانده معظّم کل قوا بود و نحوه اجرا آن‌هم مصداق روشن " مارمیت اذ رمیت و لکنّ الله رمی" شد.

ارزشمندی این اقدام رزمندگان اسلام نه‌فقط به شکستن هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها و اعاده‌ی حق دفاع مشروع و تنبیه صهیونیست‌های شرور، بلکه به پیوند آن به ایمان، اخلاص و رشادت برآمده از فرهنگ دینی و جهادی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ ایران عزیز رقم خورد و با هدایت‌ها و تدابیر هوشمندانه رهبری معظّم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) تداوم یافت. در همین فصل، اوراق زرین حماسه‌هایی چون فتح خرمشهر و دفع تجاوز رژیم بعثی عراق رقم خورده و قدرت دفاعی کشور عزیزمان از دفاع وابسته به قدرت‌های بیگانه به دفاع مستقل، بازدارندگی و توان تغییر معادلات راهبردی و موازنه سازی رسانیده است. بر اساس همین توانمندی است که در این حماسه اخیر رزمندگان اسلام، به تعبیر قهرمان گشاینده قلعه خیبر، امیرمؤمنان حضرت علی(علیه السّلام) سنگ دشمن از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادند و توان و اراده‌ی دفاع از مظلوم و کوتاه نیامدن از عزّت اسلامی و ایرانی را به اثبات رساندند.

جامعه روحانیت مبارز با حمد و شکر الهی از این عنایت بزرگ به امت اسلامی و ملّت شریف ایران، از رزمندگان اسلام که با شجاعت و درایت جهادی این حماسه به دست آنان رقم خورد، تقدیر و تشکر نموده و بازوی قدرتمند آنان را می‌بوسد.

به لطف خداوند متعال تمامی مجاهدان این حماسه بزرگ که در همگامی و تداوم راه نورانی شهدای مقاومت پدید آمد، از اجر الهی و عنایت حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برخوردار بوده و پاداش آن در کارنامه‌ی عمل مخلصانه آن‌ها ثبت و ماندگار خواهد شد.

جامعه روحانیت مبارز

۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۶ شوال ۱۴۴۵ قمری

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895439

دیگر خبرها

  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • واکنش جامعه روحانیت مبارز به حمله ایران به اسرائیل /سنگ دشمن را از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادیم
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد
  • عملیات وعده صادق موجب اقتدار ایران اسلامی است
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه