Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@10:04:37 GMT

واکنش ترامپ به حادثه تروریستی فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۵۸۸

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشت: «یک حمله تروریستی دیگر در فرانسه. ما مرزهایمان را حتی بیش از این تقویت خواهیم کرد. چاک شومر و نانسی پلوسی باید به ما رای دهند تا تدابیر بیشتری برای حفاظت از مرزها اتخاذ کنیم».

در پی تیراندازی مرگبار سه‌شنبه شب در استراسبورگ واقع در شمال شرق فرانسه، دولت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه از افزایش کنترل مرزها، به ویژه مرز آلمان خبر داده است. همچنین کنترل‌ها در بازارهای کریسمس در فرانسه افزایش یافته است.

وی همچنین گفت که گشت‌ نیروهای ارتش را در سراسر فرانسه به عنوان راه حلی مکمل افزایش می‌دهد. کنترل مرزی با آلمان به دلیل موقعیت مرزی شهر استراسبورگ در صدر توجه پلیس است. احتمال داد می‌شود که مهاجم به آلمان بگریزد.

به گفته وزیر کشور فرانسه، سه‌شنبه شب نیروهای امنیتی و مهاجم دو بار با یکدیگر مواجه شدند و تبادل آتش کردند. با این حال این مرد توانسته است از دست پلیس فرار کند. مهاجم دارای سابقه محکومیت در فرانسه و آلمان بوده است و هم اکنون ۳۵۰ نیروی پلیس برای یافتن او بسیج شده‌اند.

به گفته مقام‌های فرانسه، مهاجم یک مرد ۲۹ ساله با نام شریف.س متولد و ساکن شهر استراسبورگ است. او هنگام حمله یک چاقو و یک سلاح گرم به همراه داشت. فرماندار منطقه گفت که این نام فرد در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داشته است. گفته می شود که وی از ماه آگوست به اتهام سرقت و اقدام به قتل تحت تعقیب پلیس بود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ حمله استراسبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، منابع خبری امروز گزارش دادند که یکی از نمایندگان ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی از سوی پلیس فرانسه احضار شد.

«ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس این کشور او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضار کرده است.

ماتیلد پانوت افزود: این احضاریه ارعاب و تهدید است؛ هیچ احضاریه و هیچ گونه ارعابی ما را از اعتراض به نسل کشی مداوم علیه مردم فلسطین باز نمی دارد و ما سکوت نخواهیم کرد.

این احضار در شرایطی انجام شده که مقامات فرانسه چند سال پیش انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) را تحت عنوان آزادی بیان و رسانه ها توجیه می کردند اما همین مدعیان دموکراسی فریبکارانه جهانی، در برابر کوچک ترین انتقادی از رژیم کودک کش صهیونیستی، تاب و تحمل خود را از دست داده و با منتقدین بدترین نوع از مجازات ها از جمله حبس های طولانی مدت روا می دارند.

کد خبر 6087375 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان