Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - هیات نظامی رژیم صهیونیستی که در مسکو به سر می برد امروز چهارشنبه برای جلب نظر مسکو و جلوگیری از هدف قرار گرفتن نیروهای خود در آسمان سوریه با طرف روسی مذاکره کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، خبرگزاری تاس با اشاره به این دیدار اعلام کرد که در جریان این مذاکرات دو طرف در خصوص اوضاع در خاورمیانه، وضعیت سوریه و برقراری کانال ارتباطی مستقیم بین پایگاه هوایی حمیمم روسیه در سوریه و مرکز فرماندهی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حوادث خطرناک برای نظامیان دو طرف تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک مقام وزارت دفاع روسیه نیز که نامی از وی برده نشده به تاس گفته است که طرف های روسی و اسراییلی توافق کردند به تماس های خود ادامه دهند.
در همین حال امروز روزنامه روسی نظامی «واینیه آبازرنیه» با اشاره به سفر یک روزه هیات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: سرپرستی هیات وزارت دفاع (جنگ) اسراییل در مذاکرات با روسیه را آرون خالیوا رئیس اداره عملیات ستاد ارتش اسراییل برعهده دارد.
در گزارش این روزنامه گفته شده است: عملیات سپر شمال که ارتش اسراییل برای نابودی تونل های حفر شده توسط جنبش حزب الله لبنان اجرا می کند، دیگر موضوع مذاکره با مقام های وزارت دفاع روسیه بوده است.
پیشتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر هیات نظامی عالیرتبه اسراییل به مسکو خبر داده بود.
این نخستین سفر هیات اسراییلی به روسیه پس از سرنگونی هواپیمای ایل-20 نیروی هوایی روسیه در روز بیستم ماه سپتامبر (29 شهریور) است که بر اثر آن 15 نظامی روس کشته شدند و وزارت دفاع روسیه رژیم صهیونیستی را مسبب این حادثه خواند و سامانه های اس 300 خود را در سوریه مستقر کرد.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه رژيم صهيونيستي حوادث هوايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

جنبش حماس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال دفتر این جنبش به سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس گفت: با تمام احترامی که برای کشورهای عربی به عنوان پشتیبان ملت و آرمان فلسطین قائل هستیم، اما خبر منتشر شده روز سه‌شنبه) در روزنامه اللواء لبنان مبنی بر درخواست حماس برای انتقال به سوریه را تکذیب می‌کنیم. این جنبش از کشور برادر سوریه و هیچ کشوری دیگری نخواسته است که به آنجا منتقل شود.

پیش از این «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

الانصاری روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین