Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز چهارشنبه سفیر اندونزی در ایران، با رئیس دانشگاه لرستان دیدار کرد.

با انجام اینگونه سفرها به دنبال راهکارهای موثرتر برای گسترش روابط علمی هستیم

اکتاوینو علیمودین، سفیر اندونزی در ایران، در این دیدار بر گسترش همکاری‌های علمی - آموزشی بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با انجام اینگونه سفرها به دنبال راهکارهای موثرتر و بهتر برای گسترش روابط علمی دانشگاه‌های کشور اندونزی با دانشگاه لرستان هستیم.

اکتاوینو علیمودین تصریح کرد: استان لرستان، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی در زمینه‌های متعدد دارد و باید تلاش کنیم از داشته‌های همدیگر استفاده کنیم و امیدوارم اینگونه سفرها دستاوردهای خوبی برای هر دو طرف داشته باشد.

وی اظهار داشت: گسترش همکاری‌های علمی دوجانبه، باعث کمک هرچه بیشتر به توسعه اقتصادی می شود.

دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری، روابط خود با دانشگاه‌های سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی را گسترش دهد

خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان نیز با اشاره به تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی، بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های دانشگاه لرستان در جهت تقویت روابط دو جانبه علمی - آموزشی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور اندونزی تأکید کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری، روابط خود با دانشگاه‌های سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی را گسترش دهد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: خوشبختانه تفاهم‌نامه‌های علمی و پژوهشی خوبی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های سایر کشورها از جمله آلمان و اندونزی منعقد شده است که می‌توان به عقد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه لرستان و دانشگاه رادن فتح اندونزی اشاره کرد.

عزیزی گفت:در حال حاضر تعداد ۴ دانشجوی اهل کشور اندونزی، در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی تشریح کرد: جذب دانشجوی خارجی از جمله برنامه‌های دانشگاه لرستان برای تقویت و گسترش همکاری‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های سایر کشورها و در راستای تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود مدیر گروه همکاری‌های بین‌المللی علمی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی بر تقویت تبادلات فرهنگی و علمی بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی تأکید کرد.

در این دیدار، همچنین بر پیگیری بیشتر برای اجرای دقیق تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه لرستان و دانشگاه رادن فتح اندونزی، تأکید شد.

سفیر اندونزی در ایران از خوابگاه ویژه اسکان دانشجویان خارجی دانشگاه لرستان نیز بازدید و با دانشجویان اهل اندونزی، گفت‌وگو کرد.

کد خبر 4483642

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد دانشگاه لرستان سفیر اندونزی در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان بین‌المللی سینوو «COMSTECH Inter Islamic Network on Virtual Universities - CINVU» با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب برای حمایت از برنامه‌های توسعه شبكه‌های آموزش و پژوهش مبتنی بر فناوری‌های نوین اطلاعاتی و مخابراتی و ترویج فرهنگ مشاركت و تسهیل همكاری و تحكیم روابط و ارتقای سطح همكاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و همفكری میان نخبگان، اندیشمندان و دانشمندان كشورهای اسلامی در ژانویه 2011 تاسیس شد.
 
این شبکه پل ارتباطی میان دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌ها با رویکرد اشتراک اطلاعات و منابع و حمایت از شیوه‌های یادگیری مبتنی بر فناوری برخط محسوب می‌گردد.
 
سازمان بین‌المللی سینوو ، سازمانی خودگردان، غیرسیاسی، با رویكرد بین‌المللی و یکی از شبکه‌های وابسته به - کامستک - کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای هم‌پیمان در سازمان همکاری‌های اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران میزبانی از آن را بر عهده دارد.
 
کامستک دارای ۱۳ شبکه علمی است که مهم‌ترین آن سازمان بین‌المللی سینوو است. سینوو در حال حاضر حدود ۱۷۰ عضو دانشگاهی و غیر دانشگاهی (دانش‌بنیان، آموزشی و پژوهشی) از سراسر جغرافیایی جهان اسلام است و بستری غنی برای تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب در عرصه‌های علمی، فرهنگی، مدیریتی، اقتصادی، پزشکی، انرژی و... را فراهم آورده است.
 
دبیرکل سازمان بین‌المللی سینوو دکتر کریم نجفی برزگر و معاون راهبردی اجرایی و رییس دبیرخانه دائمی این سازمان دکتر علی کریمی مرید است.
 
سازمان بین‌المللی سینوو بر توسعه کشورهای اسلامی تاثیراتی از جمله ارتقاء سطح کیفی فرهنگ، آموزش، تحقیق و فناوری در جهان اسلام، افزایش متقاضیان آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی، تسریع در ارتقاء عدالت در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری، کاهش شکاف دیجیتالی در کشورهای اسلامی دارد.
 
شناخت بهتر کشورها از ظرفیت‌های مختلف علمی و پژوهشی یکدیگر و ارتباطات موثر به منظور رفع مشکلات بنیادین در جهان اسلام و همچنین دسترسی آسان و سریع به جامعه دانش‌محور و اقتصاد مبتنی بر دانش از دیگر تاثیرات این سازمان بر توسعه کشورهای اسلامی است.
 

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس