Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:48:13 GMT

تشکیل صف‌های فروش مقابل صرافی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۶۹۹

تشکیل صف‌های فروش مقابل صرافی‌ها

خبرگزاری ایسنا: با سیاست‌های اخیر ارزی بانک مرکزی، پس از یک دوره طولانی نوسانات شدید ارزی و به تبع آن افزایش قیمت‌ها، بازار روند کاهشی به خود گرفت و دولت توانست قیمت ارز را کنترل کند و روند کاهشی آن را تداوم بخشد؛ چراکه دلار در ماه‌های اخیر تا مرز ۲۰ هزار تومان رفت و پس از آن سیر نزولی به خود گرفت و رفته‌رفته با آرام شدن بازار و کاهش خرید و فروش مردم، قیمت آن کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال به نظر می‌رسد که با تداوم کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و احتمال ادامه این روند، مردم برای جلوگیری از ضرر بیشتر، برای فروش ارز‌های خود به بازار آمده‌اند تا در صورت کاهش بیشتر نرخ ارز، بیش از پیش دچار زیان مالی نشوند.

در این مدت، عبدالناصر همتی - رئیس‌کل بانک مرکزی - بار‌ها اعلام کرده بود که بازار ارز دچار نوسانات زیادی است و محل خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

امروز تا ساعت ۱۴، بانک‌ها نیز هر دلار را به قیمت ۱۰ هزار و ۹ تومان، هر یورو را ۱۱ هزار و ۳۴۰ تومان و هر پوند انگلیس را ۱۲ هزار و ۵۲۴ تومان از مردم می‌خریدند.

بانک‌ها همچنین در صورت تکمیل بودن مدارک، تا سقف ۵۰۰ یورو برای سفر به کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشور‌ها ارز مسافرتی می‌فروشند که امروز قیمت هر یوروی مسافرتی در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۶۷۲ تومان بدون احتساب کارمزد و با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل قیمت آن به حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد.

از سوی دیگر، صرافی‌ها امروز هر لیر ترکیه را ۲۰۵۰ تومان، درهم امارات را ۲۸۵۰ تومان و پوند انگلیس را ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشند.

امروز قیمت فروش هر دلار آمریکا در صرافی ملی و ملت ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۰ هزار و ۵۰ تومان است. حدودا همین قیمت‌ها در بازار آزاد و در میان دلالان نیز وجود دارد.

هر یورو نیز امروز در صرافی‌های ملت و ملی به قیمت ۱۲ هزار تومان از مردم خریداری شده و ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت یورو در صرافی‌های آزاد و دلالان البته اندکی بالاتر از صرافی ملی است؛ به عبارت دیگر هر یورو در میان دلالان ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شود و در مقابل، این افراد هر یورو را ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان از مردم می‌خرند.

نکته جالبی که امروز در بازار آزاد به چشم می‌خورد، تشکیل صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها برای فروش ارز است؛ هرچند که برخی مردم برای خرید به این صرافی‌ها مراجعه می‌کنند، اما عمده این افراد برای فروش و جلوگیری از ضرر بیشتر به بازار آمده‌اند.

همچنین صحبت با دلالان و صرافان حاضر در فردوسی نشان از این دارد که هیچ‌کدام از آن‌ها در شرایط فعلی نمی‌توانند بازار را پیش‌بینی کنند.

یکی از صرافان به ایسنا گفت که امروز خرید و فروش در بازار انجام می‌شود و اکثر مردم نیز برای فروش مراجعه می‌کنند، اما خریدارانی هم در بازار حضور دارند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش قیمت ارز در روز‌های آتی، در عین حال بازار را غیر قابل پیش‌بینی دانست و گفت که مشخص نیست قیمت ارز در چه محدوده‌ای ثابت خواهد شد.

از سوی دیگر، دلالان که این روز‌ها به دلیل افزایش فشار‌های بانک مرکزی و پلیس حال و روز چندان خوشی ندارند، همچنان امیدوارند که نرخ ارز در ماه‌های آتی افزایش یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: صف فروش دلار بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز،قیمت خودرو امروز، چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، دومین روز نزولی خود را تجربه می‌کند. اغلب محصولات در بازار کاهشی گزارش می‌شوند، اما تعداد معدودی از آن‌ها، صعودی یا بدون تغییر معامله می‌شوند.

روز گذشته نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو در بازار آزاد کاهشی شد و همین موضوع، دلیلی شد بر کاهش قیمت بیشتر در بازار خودرو. بنابراین از ابتدای روز جاری، بازار خودرو به صورت یک دست منفی گزارش می‌شود، اما شیب کاهش قیمت چندان بالا نیست.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی همانند روز گذشته، نزولی گزارش می‌شود.کوییک اتوماتیک R یکی از هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت دنده اتومات در بازار محسوب می‌شود که از ابتدای روز، تغییری ندارد و با قیمت ۵۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل

شاهین G دیگر محصول تولیدی و رده بالای شرکت سایپا به شمار می‌رود که همانند برادر کوچک‌تر خود، هیچ نوسانی ندارد و به نرخ ۷۶۶ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس اتوماتیک رکورددار افت قیمت در بازار امروز بوده که ۱۴ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا دنده‌ای V۱ یکی از سدان‌های رده بالای ایران خودرو است که از صبح امروز افت پنج میلیون تومانی دارد و با ۷۶۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی به مراتب باثبات‌تر از خودروهای داخلی است. جک J۴ آپشنال اقتصادی‌ترین محصول مونتاژی کرمان موتور بوده که از صبح امروز تغییری ندارد و با ۸۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو که جزو سدان‌های رده بالای مونتاژی محسوب می‌شود که این خودرو نیز نوسانی ندارد و به نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

هایما ۸S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو از ابتدای امروز ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و با یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ یکی از محبوب‌ترین محصولات گروه بهمن به شمار می‌رود که ۴۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 846854 برچسب‌ها خبر مهم گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی خودرو ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول