Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رئیس دانشگاه تهران می گوید: نامه ارسالی مرکز بررسی استراتژیک به رئیس‌جمهوری مبنی بر پیشنهاد لغو مصوبات طرح توسعۀ دانشگاه تهران حاوی اطلاعات غلط بوده و غیرواقعی است .

محمود نیلی احمد آبادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت : در این نامه طرح تملک دانشگاه الزهرا با طرح توسعه دانشگاه تهران یکسان شمرده شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بتازگی مرکز استراتژیک ریاست جمهوری در نامه ای به دکتر حسن روحانی از «ضرورت دستور رئیس جمهوری برای توقف فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها در شهرها» و موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی برای لغو طرح توسعه دانشگاه تهران خبر داده شده بود.
مرکز استراتژیک ریاست جمهوری طرح توسعه دانشگاه تهران را نوعی بنگاه داری و پولی شدن معرفی کرده بود.
نیلی احمد آبادی توضیح داد: مسئله دانشگاه الزهرا طرح ساماندهی نبوده بلکه تملک املاک است. این دانشگاه مشکل خود را از طریق قوه قضائیه پیگیری کرده است اما این مساله با طرح ساماندهی دانشگاه تهران کاملا متفاوت است.
رئیس دانشگاه تهران سپس به ذکر ایراد دیگری در نامه پرداخت و گفت: در این نامه ادعا شده بود که طرح توسعه دانشگاه تهران در شورای معماری و شهرسازی رد شده درحالی که به هیچ وجه چنین موضوعی در شورا مطرح نشده است .
نیلی در ادامه گفت: در نامه مرکز بررسی استراتژیک، دانشگاه تهران متهم به بنگاه داری شده است درحالی که طرح توسعه دانشگاه تهران نه تنها بنگاه داری نیست بلکه هدف آن توسعه پارک علم و فناوری است که ردیف بودجه آن هم از جانب وزارت علوم مشخص شده است .
رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: پارک علم و فناوری امروزه بخشی جدایی ناپذیر از دانشگاه‌های دنیا شده است. بنابراین پارک علم و فناوری به معنای بنگاه‌داری نیست.
نیلی یادآور شد: ما پاسخ مفصلی را تهیه کرده‌ایم و برای ریاست جمهوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ارسال خواهیم کرد.
وی گفت: آقای روحانی از نزدیک در جریان طرح توسعه دانشگاه هستند و در حضور اخیر خود در دانشگاه تهران اعلام کردند که با این طرح موافق هستند .
وی در باره تامین مالی طرح توسعه دانشگاه تهران نیز گفت: باید دید چگونه منابع مالی طرح تامین می شود. رئیس جمهوری دستور دادند با کمک کارگروهی این طرح به نتیجه برسد.
نیلی در خصوص اینکه آیا برای اجرای این طرح با دانشجویان نیز تعامل برقرار شده است، گفت: با دانشجویان گفت و گو شده آنها در جریان طرح و اهداف آن قرار گرفته اند . طبیعی است برای اجرای چنین طرحی با این وسعت باید اطلاع‌رسانی و تعامل لازم با بدنه دانشگاه و مردم برقرار شود.
نیلی در ادامه از ارسال پیشنهادهایی به ریاست جمهوری درباره چگونگی تامین منابع مالی مورد نیاز طرح خبر داد و گفت: اجرای این طرح شامل، ایجاد فضاهای توسعه پژوهشی و پارک علم و فناوری از منابع خیرین و واقفین و مشارکت علاقمندان تامین خواهد شد و اکنون بیشتر مسئله تملک مطرح است.

**ب.ل**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي طرح توسعه دانشگاه تهران نيلي احمد آبادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی