Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@10:57:12 GMT

بررسی دلایل انجام جراحی چشم گربه‌ای و فک سگی!

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۷۲۴

بررسی دلایل انجام جراحی چشم گربه‌ای و فک سگی!

دوهفته نامه «ریحان شهر» در شماره جديد خود، دلایل علاقمندی نسل جوان به انجام جراحی های غیرمتعارف از جمله «چشم گربه ای و فک سگی!!» در ایران را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

در این نشریه اخباری از مدیریت شهری تهران و برخی از استان ها و شهرستان ها منتشر شده و موضوع «چرا ورود هنرمندان دوره پهلوی به کشور ممنوع است؟!» که در همایش ملی مطالعات ایرانیان دور از وطن مطرح شده بود را در صفحه گزارش خبری ویژه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفحه «فناوری» هم به بحث جذاب و به روز «اینترنت اشیاء» می پردازد و اینفوگرافی «مسیر تکامل اینترنت اشیاء را که از سوی مرکز اینترنت اشیاء ایران تهیه و منتشر شده است را می بینید. همچنین مطالبی با عناوین «بهره برداری از اینترنت اشیاء در مدیریت انرژي هوشمند»؛ «اینترنت اشیاء حوزه سلامت را متحول می سازد» و «ارزش بازار شهرهای هوشمند» در این بخش جای گرفته است.

«ثروت اندوزی به چه قیمتی؟!» سئوال ریحان شهر از مافیای کنکور و گزارشی هم از رواج هرج و مرج در چهره جوانان با عنوان «دختران پسرنما؛ پسران دخترنما» را در صفحه اجتماعی می خوانید.

«لایحه مدیریت یکپارچه شهری سرگردان بین دولت و مجلس» گلایه ای بود که در خلال گفت وگوی اختصاصی با حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش مطرح شد.

«چرا مردم عاشق خرید خودروهای خارجی هستند؟» سئوالی که در تحقیقی درباره پیشامدها و پیامدهای تعهد مشتری به برندهای لوکس مشخص شد.

لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با مسایل جنسی از جمله دیگر گزارش های اجتماعی این نشریه بود که در جامعه ای که بحث تجاوز به کودکان یا سوء استفاده از آنها مطرح است به طور حتم جای آموزش صحیح و اطلاع رسانی در این زمینه خالی است.

«شیوع بی سابقه سرطان در ایران» را دکتر محمود محرمی پزشك فوق تخصص خون و انکولوژی اعلام کرد و دبیرکل حزب همت نیز اظهار داشت: «احزاب در بروز مشکلات فعلی کشور سهم دارند».

در صفحه پایانی این نشریه نیز گزارشی از معضلى جدید با عنوان « ابراز عاشقی یا بی غیرتی؟!» منتشر شده است.

گفتنی است این نشریه با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مرتضی فغانی؛ سه شنبه های هر دوهفته منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دوهفته نامه ریحان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 4G بدانید (+عکس)

مطمئن باشید که اگر گوشی‌های سری ردمی نوت 13 را با هم اشتباه بگیرید، کسی شما را سرزنش نخواهد کرد. شیائومی چندین مدل پایه و پرو از این خانواده را عرضه کرده است و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. البته امروز ما می‌خواهیم در مورد ارزان‌ترین عضو این خانواده یعنی ردمی نوت 13 4G صحبت کنیم. این گوشی در بازار ایران حدود ۸ میلیون تومان قیمت دارد و توانسته توجهات زیادی را به‌خود جلب کند.

به‌طور کلی کسی از یک گوشی تقریبا اقتصادی انتظار زیادی ندارد؛ ولی شرکت سازنده در برخی قسمت‌ها سنگ‌تمام گذاشته است. صفحه‌نمایش امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، طراحی زیبا و تاییدیه IP54 از مواردی هستند که کاربران را به‌خود جلب می‌کنند.

اما آیا صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 4G کیفیت و روشنایی لازم را دارد؟ آیا دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌تواند شما را راضی کند و یا صرفا بازی با اعداد است؟ برای پاسخ به‌این سوالات و دیگر موارد مشابه تا پایین این مقاله با گجت‌نیوز همراه باشید.

هرآنچه باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 4G بدانید

به گزارش گجت نیوز، مدل Xiaomi Redmi Note 13 4G در کنار مشخصات مناسب، طراحی زیبا و شیکی هم دارد. این گوشی به حسگر اثر‌انگشت زیر نمایشگر نیز مجهز شده تا حس یک گوشی اقتصادی را به‌کاربر ندهد.

در واقع انتظار نمی‌رود که با پرداخت حدود ۸ میلیون تومان مجموعه امکانات بیشتری را دریافت کنید. ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات گوشی جدید شیائومی داشته باشیم و سپس جزئیات بخش‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی Xiaomi 13 Lite
گوشی Xiaomi Redmi Note 13 4G
ابعاد و وزن 162.3 در 75.6 در 8 میلی‌متر، ۱۸۹ گرم، بدنه جلویی دستگاه گوریلا گلس ۳، فریم میانی و بدنه پشتی پلاستیکی، تاییدیه IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و پاشیدن قطرات آب
صفحه نمایش نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ
پردازنده تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۵، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۰
حافظه ۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه (مشترک با سیم‌کارت دوم)
نرم افزار اندروید 13، MIUI 14
دوربین عقب دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دوربین فوق‌عریض ۸ مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلو دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۳۳ وات
سایر حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، اسپیکر استریو
محتویات جعبه

بررسی جعبه شیائومی ردمی نوت 13 نشان می‌دهد که پس از خرید با یک آداپتور ۳۳ وات، کابل USB-C، قاب محافظ خاکستری رنگ و گلس صفحه‌نمایش مواجه خواهید شد. گلس قرار گرفته بسیار نازک است و صرفا می‌تواند از گوشی در برابر خط‌و‌خش مراقبت کند.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت شیائومی ردمی نوت 13 4G

خوشبختانه شیائومی طراحی گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خود را تغییر داده است و اکنون با یک گوشی زیبا طرف هستیم. پنل و فریم مسطح در کنار نمایشگری با حاشیه باریک از جذابیت‌های گوشی هستند. در بدنه پشتی نیز جزیره دوربین حذف شده و دو حسگر بزرگ را می‌بینیم. گوشی به‌خوبی در دست می‌نشیند و کیفیت ساخت مناسبی دارد. به‌طورکلی احساس نمی‌کنید که یک گوشی ارزان را در اختیار دارید.

فقط حواستان باشد که نمایشگر گوشی می‌تواند در نتیجه افتادن از دستتان آسیب ببیند، بنابراین بهتر است گلس را فراموش نکنید.

صفحه‌نمایش

در هنگام بررسی صفحه‌نمایش شیائومی ردمی نوت 13 4G ناامید نخواهید شد. شما با یک پنل امولد عادی طرف هستید که تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. شیائومی ادعا می‌کند که حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت است؛ اما در حالت خودکار به‌بیش از ۱۳۱۳ نیت نمی‌رسد. رزولوشن و نوع پنل سبب می‌شود که در استفاده‌های مختلف مشکلی نداشته باشید، اما نمی‌توان کیفیت پنل را با میان‌رده‌های برتر بازار مقایسه کرد.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ شیائومی ردمی نوت 13 4G

ترکیب استفاده از پردازنده بهینه و باتری بزرگ سبب شده بود که نسبت به نتیجه بررسی باتری شیائومی ردمی نوت 13 4G بسیار امیدوار باشیم. هرچند در بهترین حالت می‌توان عملکرد باتری را متوسط دانست. شما می‌توانید با یکبار شارژ تا ۱۱ ساعت در اینترنت وبگردی کنید و یا ۷ ساعت و ۱۸ دقیقه به‌بازی بپردازید.

همچنین باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی می‌تواند انرژی لازم برای تقریبا ۱۴ ساعت تماشای ویدیو آفلاین را فراهم کند. این نتایج تقریبا نزدیک به‌نتایج کسب‌شده توسط ردمی نوت 13 پرو 5G هستند؛ اما نسبت به گلکسی A25 برتری قابل‌توجهی دارد.

مدل 4G گوشی ردمی نوت 13 از شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند که یعنی می‌تواند در نیم‌ساعت ۵۱ درصد از ظرفیت باتری را پر کند و در ۷۲ دقیقه نیز درصد باتری را از ۰ به ۱۰۰ برساند.

عملکرد و قدرت پردازشی

شاید حضور پردازنده ساخته‌شده توسط کوالکام این احساس را به‌شما دهد که با یک گوشی قدرتمند طرف هستید. هرچند که بررسی عملکرد و قدرت پردازشی شیائومی ردمی نوت 13 4G نتیجه متفاوتی را نشان می‌دهد. در بنچمارک گیک‌بنچ این گوشی در حد‌و‌اندازه گلکسی A05s ظاهر می‌شود و نمی‌تواند خود را حتی به‌گلکسی A24 یا گلکسی A15 برساند.

در بنچمارک انتوتو شرایط کمی بهتر می‌شود؛ اما هنوز Redmi Note 13 4G قادر نیست از پس گلکسی A15 برآید. اگر می‌خواهید با این گوشی بازی کنید، باید بگوییم که پردازنده گرافیکی توان انجام بازی‌های متوسط را ندارد.

حتی ممکن است در هنگام انجام بازی‌های سبک نیز با مشکل مواجه شوید. متاسفانه پردازنده اسنپدراگون 685 نمی‌تواند حتی انرژی مورد نیاز برای انجام بسیاری از کارهای ضروری گوشی را تامین کند. بدین‌ترتیب پس از مدتی کار احساس می‌کنید که گوشی سنگین و کند است.

تنها نکته مثبت ماجرا اینجاست که گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ در استفاده طولانی‌مدت داغ نمی‌شود و حداقل همان عملکرد ضعیف خود را حفظ می‌کند. بدین‌ترتیب نمی‌توان ردمی جدید را در لیست بهترین گوشی‌های میان‌رده قرار داد.

بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت 13 4G دوربین اصلی

تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی ردمی نوت 13 4G نسبتا کیفیت قابل قبولی دارند. جزئیات با‌ توجه به‌قیمت دستگاه کافی است و رنگ پوست نیز طبیعی به‌نظر می‌رسد. هرچند پردازش خاص گوشی سبب شده که اشکال هندسی، برگ‌های درختان و سطوح یکدست کمی غیرطبیعی به‌نظر برسند. کنتراست نیز می‌توانست بهتر باشد.

برخلاف انتظار، تصاویر دوربین اصلی در نور کم جزئیات بالایی را نشان می‌دهند. همچنین نوردهی کافی است و هایلایت‌ها نسبتا خوب به‌نظر می‌رسند. البته کمی نویز در تصاویر شب دیده می‌شود، اما در کل برای یک گوشی ۸ میلیونی مسئله مهمی نیست.

دوربین فوق‌عریض

بررسی دوربین فوق عریض شیائومی ردمی نوت 13 4G به‌شما می‌گوید که نباید چندان روی آن حساب کنید. جزئیات نسبتا ضعیف هستند و تصاویر نرم به‌نظر می‌رسند. همچنین بهتر است هرگز روی تصاویر زوم نکنید؛ زیرا با حجم زیادی نویز مواجه خواهید شد.

طبیعتا وقتی عملکرد دوربین فوق‌عریض در نور مناسب چندان تعریفی نباشد، نمی‌توان انتظاری از آن در شب داشت. در نور کم سطوح نرم هستند و میزان بسیار زیادی نویز مشاهده می‌شود. همچنین نوردهی بسیار ضعیف است و تصاویر تاریک و بی‌کیفیت جلوه می‌کنند.

دوربین سلفی

خوشبختانه دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت 13 4G می‌تواند تاحدودی انتظارات اولیه کاربر را برآورده کند. جزئیات خوب هستند و بافت صورت نیز دیده می‌شود. همچنین رنگ‌ها طبیعی ثبت می‌شوند.

جمع‌بندی

بررسی شیائومی ردمی نوت 13 4G به‌خوبی نشان داد که با خرید این گوشی می‌توانید از طراحی زیبا، اسپیکرهای استریو، سرعت شارژ مناسب و دوربین اصلی قابل‌قبول لذت ببرید. همچنین نمایشگر اولد گوشی نیز حاشیه بسیار کمی دارد و روشنایی بالا را در کنار رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز در اختیار شما قرار می‌دهد. اما مشکل بزرگ ردمی نوت 13 در قدرت پردازشی آن است. جایی که نماینده اسنپدراگون نمي‌تواند بسیاری از کارها را با سرعت بالا انجام دهد.

سامسونگ در این بازه قیمتی مدل‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد. هرچند اگر مشتاق خرید گوشی شیائومی هستید، بد نیست نگاهی به پوکو M6 پرو بیندازید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستاورد محققان ایرانی درباره ربات هوشمند در نشریه جهانی منتشر شد
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 4G بدانید (+عکس)
  • اندروید ۱۵ با قابلیت اینترنت ماهواره‌ای می‌آید!
  • دستاورد محققان دانشگاه شریف در نشریه معتبر جهانی منتشر شد
  • اندروید 15 با قابلیت اینترنت ماهواره ای می‌آید!
  • بیانیه کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ منتشر شد
  • قهرمان‌سازی و سابقه‌زدایی از ظریف
  • آمریکا نقش شرکت «متا» در فروش مواد مخدر را بررسی می‌کند
  • آخرین مجله ساترا در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • انتخابات باعث شد آمار فقر منتشر نشود؟ / وزارت تعاون رئیسی چرا همانند دولت روحانی آمار فقر را منتشر نمی‌کند؟ / در جراحی اقتصادی صدای فقرا را ساکت کردند