Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، علی آشتاب در جمع خبرنگاران  با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان اظهار کرد: طرح کارورزی یک فرصت بسیار خوب برای بهره‌مندی از نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار است که در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بین گروه سنی 25 تا 33 سال باشند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما ضعف مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که برای توانمندسازی نیروی کارمان باید اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتاب  با بیان اینکه طرح کارورزی فارغ اتحصیلان دانشگاهی با هدف افزایش مهارت جویندگان کار اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح حقوق و حق بیمه کارورز توسط دولت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان، طی 7 ماهه امسال 738 نفر موفق به عقد قرارداد شدند و در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار می‌شوند. دوره آموزش کارورزان بین 4 تا 6 ماه و در مناطق محروم تا 9 ماه نیز قابل افزایش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در تشریح مشوق های اعطایی به کارفرمایان در این طرح، خاطر نشان کرد: مشوق های بیمه ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای استخدام کارورزان در نظر گرفته شده است، که در این راستا برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آن ها در محیط کار در صورت استخدام کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا2سال100درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب چنانچه کارفرما بعد از طی مدت کارورزی اقدام به جذب کارورز کند تا دو سال از پرداخت حق بیمه او معاف خواهد بود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب


آقای علی رمضانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با گسترش فضای نمایشگاهی مجموعه ناشران کودک و نوجوان  و  دانشگاهی در محیط بزرگتری حضور پیدا کرده اند.
وی افزود: طبق پیش بینی‌های مختلفی که در نمایشگاه صورت گرفته است برخی نهاد‌ها مانند شهرداری تهران، بانک عامل نمایشگاه و مجموعه پست در تلاش هستند تا خدمات بهتری نسبت به سال گذشته ارائه کنند.
قائم مقام نمایشگاه کتاب گفت: ناشران این دوره نمایشگاه در بخش‌های عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، خارجی و بین الملل دسته بندی شده اند و ناشران دیجیتال در فضای مشخص و رسمی تری خدمات لازم را ارائه می‌کنند.
آقای رمضانی گفت: فضای مسقف در نمایشگاه امسال در بخش‌های دانشگاهی بیشتر است و بیست درصد (معادل ده هزار متر مربع فضای محیطی و دو هزار متر مربع فضای مسقف به بخش کودک) اضافه شده است.
فرایند غرفه بندی ناشران از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده است و هم اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند.
سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور