Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سیده فاطمه ذوالقدر  با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته فراکسیون زنان مجلس برای مشارکت بیش از پیش بانوان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، به ابلاغیه رئیس جمهور در خصوص نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و افزایش تعداد مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی به ۳۰ درصد تا پایان برنامه ششم اشاره و تصریح کرد: متأسفانه با وجود ابلاغ این دستورالعمل از سوی رئیس جمهور ولی هنوز این مسئله در دستگاه‌‎های اجرایی محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصد کرسی‎ دانشگاه‌‎های کشور در حال حاضر در اختیار بانوان است و آمار نرخ 16 درصدی مشارکت زنان در حوزه اشتغال به هیچ عنوان قابل دفاع نیست

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نرخ 16 درصدی مشارکت زنان در حوزه اشتغال و پایین بودن این آمار در قیاس با سایر کشورها، گفت: حضور بانوان در سمت‌های مدیریتی قطعا موجب باز شدن فضا برای سایر بانوان در حوزه اشتغال را فراهم خواهد کرد و این آمار دستخوش تغییر می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور باید اجرای این ابلاغیه را پیگیری کند، تصریح کرد: این مشارکت پایین اشتغال به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست چرا که 63 درصد کرسی‎ دانشگاه‌‎های کشور در حال حاضر در اختیار بانوان است و آمار نرخ 16 درصدی مشارکت زنان در حوزه اشتغال به هیچ عنوان قابل دفاع نیست.

سایه نگاه جنسیتی باید از اشتغال محو شود

نایب رییس کمییسون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه سایه نگاه جنسیتی باید از اشتغال محو شود، افزود: تجربه ثابت کرده که هرکجا زنان در حوزه‌های مدیریتی ورود کرده‌اند، امور را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنند و همین مسئله نشان می‎دهد که باید بیش از پیش به بانوان میدان داد.

ذوالقدر مهم‌ترین محور در تغییر رویکرد به حوزه اشتغال بانوان را تغییر خرده فرهنگ‌های نادرست برشمرد و گفت: فراکسیون زنان مجلس دهم چه در بُعد تقنینی و چه در بُعد نظارتی تلاش کرده که این نوع نگاه را کنار بزند.

17 درصد ظرفیت مدیریتی کشور در اختیار زنان قرار دارد

وی ادامه داد: البته با وجود این نگاه‌های تبعیض آمیز در حال حاضر و بر اساس آمار مستند دریافتی از دولت، حدود 17 درصد از سمت‌های مدیریتی به بانوان واگذار که این آمار نیز در سمینارها و مجامع بین المللی رسانه‌ای و اعلام شده و  همین مسئله نیز برای بسیاری قابل باور نیست.

حضور بانوان ایرانی در مجامع بین المللی توطئه‌ها علیه عدم مشارکت بانوان در کشور را خنثی می‌کند

عضو فراکسیون زنان مجلس تأکید کرد: یکی از نکاتی که موجب تغییر نگاه جامعه جهانی به بانوان ایرانی می‌شود، حضور بانوان ایرانی در مجامع بین المللی به عنوان نماینده‌ای از کشورمان است و این حضور قاطعانه در عرصه‌های بین المللی بسیاری از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را در خنثی خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دستگاه های دولتی رئیس جمهور زنان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد

محمد دهقان منشادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۲ جذب و برای اجرای طرح های زیربنایی بخش تولید از طریق خزانه استان به دستگاه‌های اجرایی استان تخصیص داده شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد بیان کرد: از این میزان، هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و بقیه در قالب اسناد خزانه اسلامی است.

وی افزود: این منابع از محل های سایر تملک دارایی های سرمایه ای، فروش نفت خام ،۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ردیف های متفرقه تملک دارایی های سرمایه ای و … تامین شده است.

دهقان منشادی بر تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی استان تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان شهریورماه فرصت دارند اعتبارات عمرانی خود را هزینه کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، احداث و توسعه فضاهای ورزشی و نگهداری و بهسازی راه ها و معرفی، مرمت و حفاظت میراث غیرمنقول فرهنگی و تکمیل مدارس خیری و احداث خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی روستایی سطح استان و تکمیل، تعمیر و تجهیز بیمارستان ها و کاهش هدررفت آب و پایداری شبکه شهری و روستایی را از مهمترین طرح های عمرانی و زیربنایی استان در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

وی عنوان کرد: بخشی از اعتبارات استانی نیز توسط خزانه‌داری کشور و از طریق ستاد وزارتخانه ها به پروژه های عمرانی استان اختصاص می یابد.

کد خبر 6084123

دیگر خبرها

  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد
  • اختصاص ۲۵ درصد کل اشتغال ۱۴۰۳ به فارغ التحصیلان
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن