Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از مواضع و اقدامات سازمان ملل به طور کامل برای برقراری مذاکرات یمنی- یمنی که در سوئد در جریان است، حمایت کرده‌ایم و سهم خود را در تلاش برای ایجاد یک تفاهم به انجام رساندیم و این سیاست روشن و قطعی ماست. یمن راه حل نظامی ندارد و متجاوزین باید به خود آیند و از تجاوز و بمباران مداوم مردم این کشور دست بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، درباره اظهارات اخیر «فدریکا موگرینی» مبنی بر گفت‌وگو‌های چهار کشور اروپایی با ایران درباره مسائل منطقه‌ای گفت: با تجاوز یک کشور منطقه‌ای به  یمن تحت حمایت بی دریغ و وسیع ایالات متحده آمریکا و کمک تسلیحاتی برخی کشور‌های دیگر، فاجعه انسانی گسترده‌ای که مصداق کامل جنایات بشری علیه یک ملت بی گناه تلقی می‌شود، در این کشور رقم خورد.   وی افزود: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران با ابزار نگرانی از به خطر افتادن صلح، ثبات، امنیت تمامی منطقه و کشتار بی‌رحمانه زنان، کودکان، بیماران و مردم غیرنظامی در یمن و محاصره کامل آن توسط نیرو‌های متجاوز اعم از نیرو‌های عربستان یا امارات و حمایت تسلیحاتی آمریکا و همچنین با توجه به تعهد و مسئولیتی که در قبال مردم مسلمان، فقیر و درگیر بیماری‌های بسیار و تحت بمباران‌های شبانه روزی یمن دارد، در یک ابتکار عمل سیاسی و با اهداف انسان دوستانه تمامی تلاش‌های خود را برای پایان بخشیدن به این معضل و مصائب این ملت به کار گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط خطیر از هرگونه اقدام بشردوستانه که بتواند در کاهش آلام مردم این کشور جنگ زده و مساعدت به آنان در حوزه کمک‌های بهداشتی، غذایی، دارو و پزشکی و همچنین کمک به بیماران و قحطی زدگان موثر باشد، دریغ نورزیده و حمایت خود را در تلاشی فراگیر در این مسیر ادامه داده است؛ لذا از مدت‌ها پیش گفت‌وگو‌هایی را با چهار کشور اروپایی آغاز کرد و هدف خود را از این تلاش امداد رسانی و کمک‌های انسانی به مردم یمن قرار داد.   وی ادامه داد: از این رو باید در یک حرکت گسترده‌تر برخی کشور‌هایی که می‌توانستند بر متجاوزین اثرگذار باشند و احتمالا دارای ارتباطات چند سویه بیشتری بودند، تشویق می‌شدند تا بر متجاوزین فشار وارد آوردند تا پس از برقراری آتش بس و یا توقف حملات، تحت نظارت سازمان ملل امکان یاری رساندن به مردم یمن و ارسال دارو، غذا، تجهیزات پزشکی و خارج کردن تعداد بسیاری از مردم که نیاز به عمل جراحی در خارج از این کشور دارند،  فراهم شود لذا در این ابتکار عمل این گونه موضوعات مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار داشته و دارد و ما بدین منظور و در جهت کمک به آرمان‌های انسانی تلاش کرده و خواهیم کرد.   قاسمی تاکید کرد: امروز نیز از مواضع و اقدامات سازمان ملل به طور کامل برای برقراری مذاکرات یمنی- یمنی که در سوئد در جریان است، حمایت کرده‌ایم و سهم خود را در تلاش برای ایجاد یک تفاهم به انجام رساندیم و این سیاست روشن و قطعی ماست. یمن راه حل نظامی ندارد و متجاوزین باید به خود آیند و از تجاوز و بمباران مداوم مردم این کشور دست بردارند.
تکمیل می شود

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهرام قاسمی وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلام ایران فدریکا موگرینی حفظ برجام اراده سیاسی اروپا مذاکره با اروپا خروج از برجام فرجام برجام مذاکره درباره منطقه پایه مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق

کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران در وزارت دادگستری دمشق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری سانا، تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی از مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستور کار این نشست است.

روز سه شنبه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در صدر هیأت قضائی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضائی سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم وارد دمشق شد.

کاظم غریب آبادی با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

علی صالحی دادستان تهران و برخی دیگر از مقامات قضائی، غریب‌آبادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 745478

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق