Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس اداره منابع طبیعی رابر گفت اولین مرحله طرح مبارزه با آفت لورانتوس در 400 هکتار جنگل‌های حوزه آبخیز روستای اسکر که شامل 20 هزار اصله درخت است با تخصیص 600 میلیون ریال اعتبار آغاز شده است. اقای منظری توکلی افزود در مراحل بعد بیش از 80 هزار هکتار از جنگل‌های شهرستان رابر که آلوده به آفت لورانتوس هستند، تحت پوشش این طرح قرار میگیرند اما اجرای کامل این طرح نیازمند بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی رابر گفت : آفت لورانتوس یک توده گیاهی با برگهای کوچک گوشتی است که به عنوان یک بیماری نیمه‌انگلی درخت میزبان خود را آلوده کرده و با تغذیه از درخت به تدریج موجب خشک شدن آن میشود و علاوه بر درختان جنگلی درختان میوه روستاهای اطراف مراتع را نیز از بین می برد.
آقای منظری‌توکلی با اشاره به اینکه آفت گیاهی لورانتوس از طریق پراکنش بذر و انتقال فضولات پرندگان منتشر می‌شود، گفت : تنها راه مبارزه با آفت لورانتوس مبارزه فیزیکی است که در آن باید سرشاخه‌های آلوده از درختان جنگلی قطع و سوزانده شوند تا درختان شادابی خود را باز یابند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کرمان رابر منابع طبیعی لورانتوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۷ مصدوم در جاده رابُر - بافت

 

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان سرپرست هلال‌احمر رابر اعلام کرد: عصر امروز  یک دستگاه پراید با خودروی سواری لیفان برخورد کرد، که در این حادثه راننده خودروی پراید به علت شدت جراحات واردشده در دم جانباخت.

  ۷ سرنشین دیگر ۲ خودرو نیز که مجروح شده بودند؛ به بیمارستان‌های رابر و بافت منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • توضیحات سخنگوی شهرداری تهران درباره ابهامات قطع درختان برای ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • آغاز بهار در ژاپن با عطر سرمست‌کننده شکوفه‌های آلو(+عکس)
  • واکنش سخنگوی شهرداری به ادعای قطع درختان برای ساخت مسجد
  • توضیحات جدید سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در الیمالات مازندران
  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • یک کشته و ۷ مصدوم در جاده رابُر - بافت
  • پنج هزار اصله نهال چنار در سطح ابهر غرس می‌شود
  • آغاز هرس درختان انگور روستای جغدان در فصل بهار + فیلم
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟