Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- طرح آبياري قطره اي جنگل هاي حاشيه سد و کوه داشامجيد مهاباد با 2 ميليارد ريال اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيين آغاز عمليات اجرايي طرح آبياري جنگل هاي حاشيه سد مهاباد روز چهارشنبه و با حضور هوشنگ جزي مديرکل دفتر آبخيزداري و حفاظت خاک سازمان جنگل ها و مراتع کشور و ميرصمد سيد موسوي مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي و اعضاي انجمن هاي زيست محيطي مهاباد در حاشيه سد مهاباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد در حاشيه اين آيين گفت: طرح جنگل کاري حاشيه سد مهاباد در حدود 45 سال قبل و به مساحت 24 هکتار انجام شده بود اما با توجه به مشکلاتي که اين طرح داشت، انجام آن با موفقيت صورت نگرفت.
مجيد پاتو افزود: با همکاري انجمن هاي منابع طبيعي طرح توسعه جنگل هاي حاشيه سد مهاباد به مساحت 45 هکتار ديگر در دستور کار قرار گرفت و اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي با اجراي اين طرح موافقت کرده است.
وي گفت: در اجراي اين طرح از گونه هاي بومي مثمر و غيرمثمر از جمله زالزالک، گلابي وحشي که سازگاري زيادي با شرايط آب و هوايي اين منطقه دارند، استفاده مي شود.
وي اضافه کرد: حدود 6 هکتار از دامنه کوه داشامجيد نيز جزو برنامه هاي اين اداره براي اجراي طرح آبياري تحت فشار قرار دارد و در مجموع براي اين طرح 2 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
پاتو گفت: اجراي اين طرح علاوه بر آبياري قطره اي شامل فنس کشي، ايجاد راه دسترسي، ساخت سکوي نشيمن و تامين روشنايي نيز مي شود.
رييس اداره منابع طبيعي مهاباد گفت: در اين شهرستان بيش از 197 هزار هکتار مراتع روستايي و ييلاقي و يک هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل هاي مهاباد بيشتر در مناطق غربي و در روستاهاي کاولان و کوران واقع شده است.
به گزارش ايرنا، سد مهاباد داراي 197 ميليون مترمکعب ظرفيت اسمي و 172 ميليون مترمکعب ظرفيت مفيد است که علاوه بر تامين آب شرب شهر، بيش از 12 هزار هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان را نيز زير پوشش قرار مي دهد.
جنگل هاي حاشيه سد مهاباد با توجه به نزديکي که اين سد به شهر دارد در طول سال به مکان تفرجگاهي براي اهالي مهاباد و مسافران و گردشگران تبديل شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب بود مشکوک شدند.

وی افزود: کارآگاهان با همکاری ماموران منابع طبیعی، متهم را در حین حمل چوب که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ مهدوی از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق توسط متهم خبر داد و افزود: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری