Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@23:28:56 GMT

روایت تلخ دختر ایزدی از اسارت داعش

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۲۸۴

یکی از دختران ایزدی نجات یافته از دست گروه تروریستی داعش داستان تلخ اسارت خود را بازگو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السوریه نیوز، شذی سلم دختر ایزدی نجات یافته از دست گروه تروریستی داعش کمتر از یک سال پیش برای دیدار خانواده اش به استان دهوک عراق بازگشت. سلیم با یک داعشی در شهر المیادین در سوریه زندگی می کرد و از او باردار شد، اما بچه خودش را قبل از ترک خاک سوریه و بازگشت به کشورش سقط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بارداری از یک داعشی مناسب ترین راه برای جلوگیری از تجاوز مردان داعشی به زنان و دختران ایزدی بود. زنان و دختران تمایلی به باردار شدن از یک داعشی نداشتند، اما آنها با ما مثل یک کالای تجاری برخورد می کردند که با وحشیگری مورد تجاوز قرار می گرفتیم و شب مورد تجاوز دیگری قرار می گرفتیم.

سلیم افزود: برخی مواقع و در یک روز هفت داعشی به یک زن ایزدی تجاوز می کردند لذا آنها بارداری و بچه دار شدن از داعش را انتخاب کردند.

وی گفت: من از سوی 12 مرد مورد تجاوز قرار گرفتم و وقتی یکی از مردها فهمید که باردار هستم، از فروش من به دیگران دست برداشت.

این دختر ایزدی گفت که عناصر داعش خواهرش را نیز ربودند اما او با پرتاب خود به رودخانه در شهر رقه در شمال سوریه خودکشی کرد.

سلیم هم اکنون در مرکز "گُل آوریل" تحت درمان است. این مرکز پذیرایی دختران و زنان برای ارایه کمک به آنها است. این مرکز تاکنون 15 زن و 5 نوجوان از جمله یک زن ایزدی باردار را پذیرفته است که بچه خودش را در این مرکز به دنیا آورد و هم اکنون مقیم کانادا است و از سازمان مدیترانه کمک و حمایت دریافت می کند.

انیت اکسلسون زن سوئدی مقیم استان دهوک و مدیر مرکز یاد شده گفت: ما اکنون یک خانواده ایم. خواهر یکدیگر شده ایم. با هم می خندیم و با هم گریه می کنیم. فضایی از احترام در بین ما وجود دارد. این مهمترین چیز است. اینکه در فضایی برخوردار از احترام و محبت باشید. ما به آنها کمک می کنیم. آنها را پیش پزشکان می بریم و برای بهبودی آنها تلاش می کنیم.

تیم های داوطلب از مرکز یاد شده بازدید و خدمات مختلفی از جمله روانپزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب مرگ یک دختر در خبابان وزرا ازسوی پلیس

به گزارش «تابناک»، مرکز اطلاع‌رسانی فاتب طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبر در خصوص فوت به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش و سارقین حرفه‌ای بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد. یکی از اراذل و اوباشِ سطحِ یکِ تهران که دارای ۹ مورد سابقه بازداشت و سوابق متعدد نزاع و درگیری با مردم، چندین فقره آزار و اذیتِ نوامیس، عربده کشی و شکستن شیشه خودروها و همچنین توزیع مواد مخدر بوده دستگیر گردید و در ایام نوروز به زندان منتقل می‌شود.

بنا بر دستورقضایی  برای بازسازی صحنه جرم و مواجهه با شهود به همراه همدستانش به محلِ جرم اعزام که حین انتقال و قبل از بازسازی صحنه جرم با کاهش سطح هوشیاری مواجه، که با حضور عوامل اورژانس بلافاصله به مرکز پزشکی  منتقل و برابر اظهاراتِ تخصصیِ کادرِ درمان متهم از قرصِ نامعلوم استفاده نموده و فوت شده است.

گفتنی است، دلایل این اقدامِ متهم توسط پلیس و مقامات قضایی تحتِ پیگیری و بررسی بوده و تصاویر و مستندات در خصوص اقداماتِ تبهکارانه این فرد منتشر گردیده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • تکذیب مرگ یک دختر در خبابان وزرا ازسوی پلیس
  • روایت یک مقام پلیس از مرگ یک نفر در وزرا
  • اطلاعیه پلیس: فوت دختر جوان در ساختمان وزرا کذب است
  • پلیس: فوت یک دختر در ساختمان وزرا کذب است
  • تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
  • چهره الیزابت داعشی سریال پایتخت بعد از 6 سال (عکس)
  • اسارت ۳ هزار نفر از اهالی غزه از آغاز جنگ