Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:36:56 GMT

کاهش روزانه دو تا سه میلیون لیتر قاچاق سوخت در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۳۱۹

کاهش روزانه دو تا سه میلیون لیتر قاچاق سوخت در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، علی مؤیدی پس از جلسه بررسی وضعیت قاچاق سوخت در کشور که با حضور همه اعضای این ستاد در وزارت کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: درجلسه امروز در خصوص مبارزه با قاچاق سوخت تصمیمات خوبی اخذ شد از جمله این که قرار شد کلیه ناوگان حمل و نقل سوخت به طرح پیمایش بپیوندند و دستگاه های متولی این مصوبه را با جدیت پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی دیگر از مبادی قاچاق سوخت در کشور را ورود و خروج خودروهای ترانزیتی به کشور عنوان و اظهار کرد: بخشی از قاچاق سوخت به تردد این خودروها به کشور انجام می شود و قرار شد وزارت نفت تجهیزات لازم را برای مقابله با این روند فراهم کند و در حال حاضر ۱۵ کشور با ما روابط ناوگانی دارند.

مؤیدی تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز این بود که مقرر شد وزارت نفت و استانداری ها روند سوخت تبادلی مرز نشینان با آن سوی مرزها را که قبلا در چند استان اجرا می شد را به تمام مرزها تسری دهند تا توسعه مناطق مرزی رقم زده شود. اجرای این مصوبه با اعمال نظر استاندار هر استان اجرا خواهد شد ضمن اینکه بخش مهمی از قاچاق سوخت به خارج از کشور در خصوص مشتقات نفتی است که در این مصوبه، بحث تبادل سوخت با همسایگان در خصوص مشتقات نفتی تصمیم گیری شد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره احیای کارت سوخت، یادآور شد: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقرر شد کارت سوخت احیا شود و وزارت نفت و دیگر دستگاه های متولی تاکنون برای اجرای این فرآیند تلاش خوبی داشته باشند. همچنین قرار است نیروی انتظامی از این پس برای هر خودرویی که پلاک می شود، همزمان کارت سوخت صادر کند و از سوی دیگر هر خودرویی که از رده خارج می شود، کارت سوخت نیز باطل شود.

وی درباره زمان اجرای استفاده مجدد از کارت سوخت گفت: این موضوع در حوزه تصمیم گیری های دولت است و به ستاد باز نمی گردد.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی درباره کاهش حجم قاچاق سوخت در ماه های اخیر اظهار داشت: با همکاری وزارت نفت و نیروی انتظامی و استانداری ها، شیب قاچاق سوخت در دو سه ماه گذشته فروکش کرده است به گونه ای که قبلا ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر سوخت در روز قاچاق می شد که با اجرای تمهیدات اندیشیده شده و همچنین آغاز فروش سوخت در مرزها به صورت تبادلی، این رقم دو تا سه میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

مؤیدی همچنین با بیان اینکه در یکی از استان ها ۲۰۰ هزار کارت سوخت را امحاء کرده ایم، در خصوص قاچاق کالا گفت: سیاست های ارزی سبب شد که قاچاق کالا کاهش یافته ولی در مقابل قاچاق معکوس از مرزها به داخل کشور را شاهد باشیم. با این حال دستگاه های متولی در مرزها، جدال خوبی با این موضوع داشتند اما همچنان شاهد خروج دام، سوخت و کالاهای اساسی در مرزها هستیم.

کد خبر 4483682 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق سوخت کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از توقیف ۲دستگاه کامیون تانکر و۸ دستگاه نیسان با ۷۸هزار لیتر سوخت قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان سوخت و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران انتظامی شهرستان های خمیر و میناب در 24 ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای چندین عملیات پلیسی در سطح حوزه استحفاظی 2 دستگاه کامیون نفتکش و 8 دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت را توقیف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از خودروهای توقیفی جمعا 78هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه 10 متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش این محموله های قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، 16میلیارد ریال عنوان کرده و اظهار داشت: سوخت های مکشوفه به شرکت پخش و فرآورده های نفتی شهرستان تحویل و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند
  • کشف و ضبط ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در کمتر از یک ماه در خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی