Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:10:38 GMT

21 استاندار پایتخت از دولت موقت تا امروز

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۳۲۵

21 استاندار پایتخت از دولت موقت تا امروز

استان تهران با وسعتی حدود 18 هزار و 814 کیلومتر مربع و جمعیت 12 میلیون و 800 هزارنفر به عنوان پرجمعیت ترین استان کشور محسوب می شود. استانی که پایتخت کشور است و مرکزیت کلیه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ... در آن قرار دارد و از این حیث از اهمیت بسیاری برخوردار است .امروز با رای اعتماد هیات وزیران، انوشیروان محسنی بندپی به عنوان بیست و یکمین استاندار تهران از دولت موقت تا امروز منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، استان تهران از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون 21 استاندار -با احتساب چهار سرپرست- داشته است که از میان آنها تعدادی چند ماه و اندی بر کرسی استانداری تکیه زدند و برخی نیز برای چند سال سکان استانداری را در دست داشتند.

نخستین استاندار تهران پس از پیروزی انقلاب "حسین اخوان ملایری" بود که در دولت موقت منصوب شد و پس از آن کرسی استانداری به ترتیب به افراد ذیل سپرده شد:

محمدمهدی عباسی، حبیب جریری، محمد حسن نجفی قدسی، محمد سپهری راد، محمود صانعی پور، حسن حاجیلاری، محمدنبی حبیبی، حسین طاهری، محمد رضا رضازاده (سرپرست)، سید جلیل سیدزاده، حسن خلیلیان(سرپرست)، محمدرضا آیت‌اللهی، ابراهیم رضایی بابادی(سرپرست)، علی‌اکبر رحمانی، کامران دانشجو، مرتضی تمدن، سید حسین هاشمی، محمدحسین مقیمی،  شکرالله حسن بیگی(سرپرست) و انوشیروان محسنی بندپی.

سوابق محسنی بندپی استاندار جدید تهران

انوشیروان محسنی بندپی متولد سال 1335 در شهر نوشهر استان مازندران است.

وی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و برای سه دوره نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی بود.

محسنی بندپی علاوه بر ریاست سازمان بهزیستی، برای مدتی بعد از ربیعی، سرپرستی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را برعهده داشت و از 27 آبان نیز با حکم شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی سرپرست سازمان تامین اجتماعی شد.

معاون وزیر بهداشت و مدیرعاملی بیمه سلامت از دیگر سوابق اجرایی محسنی بندپی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار تهران استانداري تهران پايتخت تهران دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حسن رضانیا، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد نشان از نگاه متعالی و دغدغه این دانشگاه در پیوند با صنعت دارد. ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد وی باید در این زمینه با قوت وارد شد.

وی دانشگاه را مرکز تحول دانست و با گریزی به تحولات امروز در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکا در دفاع از مردم مظلوم غزه عنوان کرد: امروز دنیا مبهوت این اتفاقات است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه در عرصه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی ورود کند خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت