Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:55:36 GMT

داورزنی: بسکتبال باید به فکر جایگزین ستاره ها باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۳۸۶

داورزنی: بسکتبال باید به فکر جایگزین ستاره ها باشد

تهران - ایرنا - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با بیان اینکه بسکتبال ایران باید به فکر جایگزین ستاره ها باشد، گفت: بیش از این نباید روی بازیکنانی که از قبل المپیک ٢٠٠٨ در تیم ایران بوده اند، سرمایه گذاری کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمدرضا داورزنی» در پایان مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: قدردان زحمات بازیکنانی هستیم که سال ها در تیم ملی بوده اند اما بسکتبال بیش از این نمی تواند معطل بماند و روی بازیکنانی که از قبل المپیک ٢٠٠٨ بوده اند و می خواهند در المپیک ٢٠٢٠ هم باشند سرمایه گذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید روی نسل جدید سرمایه گذاری کرد و به آنها فرصت حضور در میدان های بین المللی داد. نسل جوان این استعداد را دارد که حرف اول را در آسیا بزند و در جام جهانی و المپیک حاضر شود. وزارت ورزش هم از جوانگرایی حمایت می کند.
داورزنی گفت: با اضافه شدن زنان به فعالیت های بسکتبال، در تخصیص بودجه به فدراسیون نیز تجدید نظر می کنیم و توقعات نیز بیشتر می شود.
وی افزود: به رئیس فدراسیون اعلام کردم که بسکتبال ایران دیگر نباید به فکر غرب آسیا باشد و باید با قدرت های جهان رقابت داشته باشد تا رشد کند.
این مقام عالی ورزش با اشاره به اینکه باید به پرورش بازیکنان توجه کنیم، تصریح کرد: این مساله سبب می شود تا در آینده تنها یک «روزبه ارغوان» نداشته باشیم، بلکه چند بازیکن مثل او وجود داشته باشد تا دست سرمربی هم برای انتخاب باز شود.
وی در خصوص برگزاری مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال اظهار کرد: بعد از سال ها مجمع عمومی این فدراسیون برگزار و مباحث مختلف مطرح شد. رشته های مختلف برای وزارت ورزش اهمیت دارد و بسکتبال نیز همینطور است.
معاون وزارت ورزش گفت: سابقه بسکتبال حضور در المپیک و جام جهانی است و اکنون نیز توقع همین است. قطعا فدراسیون نیز باید برای رسیدن به المپیک های ٢٠٢٤ و ٢٠٢٨ برنامه داشته باشد و می تواند به آنها عمل کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: فدراسیون باید در بخش تیم های ملی پوست اندازی کند و نسل جدید را پرورش بدهد. قطعا بازیکنان پیشکسوتی هم که بعضا جایشان در تیم ملی نیز خالی است، همیشه برای ما ارزش دارند و تقدیر می شوند. بحث مورد نظر پرورش جایگزین برای آنها است و فدراسیون باید به جوان تر ها فرصت دیده شدن بدهد.
او درباره مشکلات مالی فدراسیون بسکتبال گفت: آنچه وزارت ورزش سعی کرده این است که فدراسیون های ورزشی از جمله بسکتبال برای اعزام های بین المللی خود مشکل و محدودیتی نداشته باشند. تنگنا داریم اما اجازه نمی دهیم فدراسیون بسکتبال با محدودیت روبه رو شود.
داورزنی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی در انتخابی جام جهانی بدون ماساژور، بدنساز، مربی و تدارکات بود؟ گفت: نباید اینطور باشد. تاکید ما این است که منابع لازم برای اعضای تیم به طور کامل مهیا شود.
معاون وزیر ورزش درباره مشکلات جذب اسپانسر در فدراسیون بسکتبال نیز بیان کرد: فدراسیون بسکتبال هم اقداماتی در دستور کار قرار دارد تا بتواند در بحث مارکتینگ فعالیت کند و برخی منابع لازمش را از این طریق بدست بیاورد.
او در پاسخ به این سوال که آیا بسکتبال با این وضعیت می تواند در جام جهانی بهترین تیم آسیایی شود و سهمیه المپیک ٢٠٢٠ را کسب کند؟ گفت: غیر ممکن نیست و شدنی است. وزارت ورزش در کمیته بازی های المپیک برای فدراسیون هایی که شانس سهمیه و شانس مدال دارند برنامه ریزی کرده و اولویت دارد و نمی گذارد محدودیتی پیش بیاید.
داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا کنار گذاشتن ستاره هایی چون «صمد نیکخواه بهرامی» و «حامد حدادی» در این بازه زمانی درست است؟ گفت: باید برای المپیک ٢٠٢٤ و ٢٠٢٨ روی جوان ها سرمایه گذاری کنیم. حامد و صمد توانایی های خوبی دارند اما بار بسکتبال همیشه نباید روی شانه های آنها باشد. قطعا خود این دو نیز دوست دارند که به جوان تر ها فرصت داده شود.
وی با بیان اینکه اختلاف ها در خانواده حل شود و نباید به رسانه کشیده شود، توضیح داد: اکثر بسکتبالیست ها را می شناسم و می دانم خودشان هم از جوانگرایی استقبال می کنند.
معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که تیم ملی چطور با بازیکنان ٣٢ و ٣٣ ساله در فیلیپین جوانگرایی کرده است؟ بیان کرد: قبول دارید که من هم از بسکتبال اطلاع دارم یا نه؟ جمشیدی و یخچالی جوان نیستند؟ تاکید اینجاست که باید فدراسیون به جوان ترها فرصت دیده شدن بدهد.
وی در پایان به اختلاف های برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش اشاره کرد و گفت: بگذارید آرامش لازم برای موفقیت تیم ملی در جام ملت ها ایجاد شود. وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و باشگاه ها باید به آرامش تیم ملی در این مسیر کمک کنند.
ورزشی**3783**ع.ح**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش توپ و تور بسكتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، شادی پریدر که سرپرستی فدراسیون شطرنج را بر عهده دارد، روز سه شنبه با حضور در وزارت ورزش استعفای خود را اعلام کرد. این استعفا در فاصله یک روز مانده به پایان نام نویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون شطرنج انجام شد.

در واقع پریدر تصمیم به استعفا گرفت تا بتواند برای ورود به انتخابات فدراسیون شطرنج نام نویسی کند. در همین زمینه او امروز چهارشنبه (۲۹ فرودین) با حضور در وزارت ورزش نشستی با کیومرث هاشمی وزیر ورزش برگزار کرد اما در پایان این نشست از تصمیم خود برای استعفا منصرف شد و آن را پس گرفت.

شادی پریدر در گفت و گو با خبرنگار مهر با تایید این مطلب گفت: استعفای خود را روز سه شنبه اعلام کردم اما امروز در نشست با وزیر ورزش در رابطه با آن و موضوعات مرتبط با شطرنج و انتخاباتش صحبت کردم.

وی تاکید کرد: صحبت های زیادی در نشست با وزیر ورزش مطرح شد. در نهایت با توصیه های وی و در نظر گرفتن آنچه به نفع شطرنج است، تصمیم بر این شد تا استعفای خود را پس بگیرم و ماموریتم برای رسیدگی به شطرنج و مهیا کردن شرایط برای برگزاری انتخابات زودتر آن را انجام دهم.

پریدر ابراز امیدواری کرد که پروسه بررسی صلاحیت کاندیداها زودتر انجام شود و در اولین فرصت مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صحبت های شادی پریدر در مورد استعفایش از سرپرستی فدراسیون شطرنج و نشستی که در همین زمینه امروز با کیومرث هاشمی داشته است، در حالی مطرح می شود که سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در حاشیه مجمع انتخاباتی امروز فدراسیون ورزش های سه گانه با تکذیب استعفاری پریدر اعلام کرده که «تا به امروز هیچ خبری مبنی بر استعفای وی به دستم نرسیده است و پریدر را به عنوان سرپرست فدراسیون می شناسم.»

صحبت های پریدر اما حاکی از استعفایی بوده که روز گذشته آن را اجرا کرده بود.

کد خبر 6081064

دیگر خبرها

  • جایگزین احسان لشگری در تیم ملی به‌زودی معرفی می‌شود
  • پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال
  • حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • چهره زشت حواشی در لیگ بسکتبال
  • هشدار فدراسیون بسکتبال به متخلفان احتمالی در لیگ برتر
  • اطلاعیه سازمان لیگ بسکتبال جهت تشکیل کمیته انضباطی