Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@23:11:07 GMT

ترامپ: شنیده‌ام بن سلمان بسیار قدرتمند است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۴۵۱

ترامپ: شنیده‌ام بن سلمان بسیار قدرتمند است

رئیس جمهور آمریکا در گفت و گوی اخیرش با خبرگزاری رویترز بر ادامه حمایتش از عربستان تاکید کرد.

وی در این مصاحبه گفت که با وجود گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) مبنی بر دست داشتن ولی‌عهد سعودی در قتل خاشقچی و درخواست سناتورهای آمریکایی جهت محکوم کردن بن‌سلمان، او کماکان کنار شاهزاده عربستان خواهد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سکوت درباره دست داشتن بن سلمان در مرگ خاشقچی


در این گفت‌وگو، گرچه آقای ترامپ از پاسخ به اینکه آیا محمد بن سلمان در این قتل مشارکت داشته یا خیر سرباز زده اما صریح‌تر از همیشه حمایت همه‌جانبه‌اش از پادشاه سعودی را اعلام کرد، آنچه دست کم پس از گذشت دو ماه از مرگ خاشقچی بدین صراحت اعلام نشده بود.

او به رویترز گفت: «آنها همیشه جزء متحدان خوب ما بوده‌اند.» سوال رویترز در ادامه این است که آیا ایستادن کنار پادشاهی عربستان، به معنای ایستادن در کنار شاهزاده محمدبن سلمان است و ترامپ نیز به صراحت پاسخ داده «بله، در این لحظه قطعا به همین معنا خواهد بود.»

بن‌سلمان به شدت قدرتمند است
برخی اعضای خانواده سلطنتی در عربستان سعودی در تلاشند تا مانع پادشاهی بن‌سلمان شوند. این مساله را منابع نزدیک به دربار عربستان به رویترز گفته‌اند و بر این باورند که ترامپ و ایالات متحده در این مسیر می‌توانند نقش تعیین‌کنندهای ایفا کنند.

رئیس جمهوری آمریکا البته در این زمینه نیز اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «من چنین چیزی نشنیده‌ام. صادقانه بگویم که نمی‌توانم در این باره هیچ نظری بدهم چرا که هیچ چیزی در این باره نشنیده‌ام. اما آنچه من درباره بن‌سلمان شنیده‌ام این بوده که او به شدت قدرتمند است.»

شاهزاده دست داشتن در مرگ خاشقچی را انکار می‌کند

ترامپ قتل جمال خاشقچی را محکوم کرده، خاشقچی شهروند آمریکا و ستون نویس واشنگن پست بوده و منتقد سیاست‌های بن سلمان.

ترامپ در این بخش گفت‌وگو نیز تاکید کرده که «شاهزاده به شدت این مساله را انکار می‌کند.» مشارکت در قتلی که برانگیخته شدن خشم در سراسر جهان را به دنبال داشته است.

عزم سنا برای محکومیت بن‌سلمان در مرگ خاشقچی

آقای ترامپ در همین موضوع با انتقاد شدید از هم حزبی‌های خود در سنا روبرو بوده است. به ویژه پس از بیان جزئیات حادثه از سوی جینا هسپل، مدیر سی‌آی‌ای.

بر اساس اطلاعاتی که از گزارش سی آی ای به رسانه‌ها درز کرده، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا محمد بن سلمان را آمر قتل خاشقچی می‌داند. با این وجود آقای ترامپ این ارزیابی را «شتابزده و زودهنگام» خوانده بود.

برخی از سناتورهای آمریکا گفته‌اند که ترامپ باید برای مجازات عربستان تحریم‌های بیشتری علیه این کشور وضع کند. پیش از این واشنگتن ۱۷ تبعه سعودی را به اتهام دست داشتن در قتل خاشقچی در کنسول عربستان در استانبول تحریم کرده بود.

قطعنامه مشترک سنا در محکومیت مرگ خاشقچی

سنا این هفته قطعنامه مشترکی علیه شاهزاده سعودی صادر خواهد کرد که به احتمال زیاد در آن قتل جمال خاشقچی محکوم خواهد شد. این قطعنامه می‌تواند از سوی آقای ترامپ با توافق همراه یا وتو شود. رئیس جمهوری آمریکا پیش از این گفته بود که در این زمینه با سناتورها دیدار خواهد کرد.

وی همچنین گفت که امیدوار است سناتورها مساله مخالفت با فروش اسلحه به عربستان سعودی را مطرح نکنند. وی افزود: «امیدوارم مردم هم چنین پیشنهادی نکنند تا اینکه صدها میلیارد دلار پولی که از این طریق می‌توانیم به دست آوریم به سمت چین و روسیه سرازیر نشود.»

ایران باید از یمن خارج شود

آقای ترامپ در بخشی دیگری از این مصاحبه با اشاره به بحران یمن گفت: «می‌توانم بر اساس قانون به حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن پایان دهم. این جنگ در واقع جنگ نیابتی با ایران، رقیب منطقه‌ای عربستان است که منجر به تعمیق فاجعه بشری در یمن شده است.

من درباره یمن آزادانه بحث خواهم کرد. چرا که صادقانه بگویم از مشاهده آنچه در یمن اتفاق افتاده متنفرم. حل این مساله نیازمند دو گام موثر از دو سوی مناقشه است. حل این ماجرا به تانگویی دو نفره نیاز دارد. می‌خواهم ایران هم از یمن خارج شود و فکر می‌کنم آنها از یمن خارج خواهند شد.»/ یورونیوز 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام پرداخت حق السکوت، آغاز شد.

جلسه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در نیویورک درحال برگزاری است.

این جلسه دادگاه با وجود درخواست‌های متعدد بر پایه استدلال‌های حقوقی برای تأخیر یا لغو دادگاه و باوجود همه اتهام زنی ها علیه قاضی و مسئولان دادگاه، با انتخاب هیئت منصفه آغاز شد.

طبق قانون رئیس جمهور سابق آمریکا در این دادگاه که به دلیل اتهام به ارتکاب جرایم قضایی محاکمه می شود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6080119

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود