Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران درباره ساماندهی آمبولانس‌ها در پایتخت بیان کرد: تعداد زیادی از آمبولانس‌های شهر تهران در صورتی که بازسازی نشوند تقریبا باید در حدود یک تا 2 سال دیگر فرسوده شده و جز خودودهای اسقاطی محسوب می‌شوند و این در حالی است که در حالت عادی هم با کمبود آمبولانس مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اغلب این آمبولانس‌ها حدود 12 تا 14 سال است که به فعالیت می‌پردازند و هر یک از آنها بیش از 300 تا 400 هزار کیلومتر مسافت را برای خدمت رسانی طی کرده‌اند.

صابریان گفت: با یک برنامه ریزی درست و با کمک خیرین 15  دستگاه از این  آمبولانس‌ها به چرخه عملیات بازگشت؛ 5 دستگاه در هفته گذشته به ناوگان عملیاتی اورژانس بازگشت و 10 دستگاه هم مدتی  قبل تر به این سیستم اضافه شده بود همچنین  بنا داریم تا 25 دستگاه آمبولانس تا پایان سال جاری به این ناوگان اضافه شود.

رئیس اورژانس تهران تشریح کرد: بازسازی این آمبولانس ها منجر به ایجاد 2 پایگاه به مجموعه اورژانس تهران شد؛ اکنون 188 پایگاه فعال در سطح تهران داریم و تا دهه فجر 10 پایگاه جدید را به مجموعه اضافه خواهیم کرد تا این عدد به 198 پایگاه اورژانس برسد.

وی یادآوری کرد: خیرین جامعه اگر به سمت بازسازی پایگاه‌ها و اورژانس روی بیاورند، جمعیت زیادی را از مرگ نجات خواهد داد.

انتهای پیام/

افزایش تعداد پایگاه های اورژانس پایتخت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی با اورژانس گلستان گرفته شد

محمد جواد مقسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در استان گلستان ۲۵ پایگاه شهری، ۳۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی مستقر هستند.

مقسمی گفت: سال گذشته ۴۰۱ هزار و ۶۴۰ مورد با مرکز ۱۱۵ استان تماس حاصل کردند که ۱۷ هزار و ۱۵۷ تماس مزاحمی بود.

وی کل مأموریت‌های استان گلستان را ۱۱۹ هزار و ۷۱۵ مورد اعلام کرد و افزود: طی یک سال گذشته ۷۷ هزار و ۵۳۲ بیمار توسط اورژانس ۱۱۵ گلستان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به مأموریت‌های انجام شده تیم‌های اورژانس ۱۱۵ گلستان توانستند ۳۲ هزار و ۱۵۳ نفر از بیماران را در محل درمان کنند.

وی تعداد کل مأموریت‌های جاده‌ای را ۵۷ هزار و ۱۸۵ مورد اعلام کرد و یادآور شد: ۶۲ هزار و ۵۳۰ مأموریت شهری و ۱۹ هزار و ۸۱۴ مأموریت حوادث ترافیکی در طول یک سال گذشته انجام شده است.

مقسمی اظهار کرد: در سال گذشته ۳۹ زایمان در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد.

کد خبر 6084643

دیگر خبرها

  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • سال گذشته بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی با اورژانس گلستان گرفته شد