Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@11:43:23 GMT

قزوین| ۳ شکارچی غیرمجاز در تاکستان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۵۰۴

قزوین| ۳ شکارچی غیرمجاز در تاکستان دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان از دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در حوزه استحفاظی شهرستان تاکستان و منطقه حفاظت شده باشگل خبر داد. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان قزوین، محمد جلیلوند اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان و منطقه حفاظت شده باشگل در نتیجه گشت‌های مستمر و شبانه روزی دو فقره تخلف شروع به شکار غیر مجاز در حوزه قضایی بخش ضیاءآباد و یک فقره در داخل منطقه حفاظت شده باشگل (حوزه قضایی تاکستان) را مشاهده و خوشبختانه قبل از نتیجه گیری متخلفین در کشتار حیات وحش دستگیر وضمن تشکیل پرونده قضایی سه قبضه اسلحه به انضمام فشنگهای مربوطه تا تعیین تکلیف قضایی ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجان شرقی| دستگیری صیاد غیرمجاز با 700 قطعه ماهی در مراغهبرخورد با کشتار غیرمجاز دام در اردبیل تشدید می‌شودخراسان رضوی|یک سال حبس تعزیری برای متهمان حفاری غیرمجاز نیشابور صادر شد

وی ضمن ابراز تاسف از مشاهده چنین اتفاقاتی در عصر حاضر، به شکارچیان غیر مجاز توصیه کرد: در خصوص تاثیر حیات وحش در ادامه بقای زندگی بشری مطالعه داشته باشند که قطعا نگاه آنها نسبت به حیات وحش تغییر خواهد کرد و به نتیجه خواهند رسید که لذت تماشای حیات وحش در طبیعت ماندگارتر از لذت شکار آن خواهد بود.

انتهای پیام/ح

R41364/P1357/S6,63/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی سالاروند به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه اشاره کرد و گفت: این اولین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در این منطقه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز تصاویر خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شد، افزود: این موضوع نشان دهنده پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستداران محیط زیست و حیات وحش بتوانیم شاهد احیای بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت ثبت تصاویر از گونه‌های شاخص، آنها را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده انجام شود.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند و حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور است.

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد