Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@09:05:06 GMT

چین به آمریکا هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۵۴۱

چین به آمریکا هشدار داد

به دنبال بازداشت «منگ وانگ ژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی در کانادا، وزیر خارجه چین به آمریکا درباره قلدری کردن برای شهروندان چینی هشدار داد.

به گزارش صدای ایران از باشگاه خبرنگاران،  سَوت چاینا مورنینگ پست، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین روز گذشته (سه شنبه) به آمریکا درباره قلدری کردن برای شهروندان چینی هشدار داد و گفت بهتر است که واشنگتن برای خود «مخالفان جدید» ایجاد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در یک سخنرانی در همایشی در پکن اعلام کرد آمریکا باید اندیشه «بازی مجموع صفر» (نوعی بازی که سود یا زیان یک شرکت کننده دقیقا معادل با سود یا زیان شرکت کننده های دیگر است) را کنار بگذارد. هیچ نیازی نیست که آمریکا به صورت تصنعی مخالفان جدیدی برای خودش بوجود بیاورد. فراز و نشیب های موجود در روابط 40 ساله ی دو کشور درسهای فراوانی را به ما داده، بخصوص درباره منافع همکاری های دوجانبه میان آمریکا و چین و اینکه مقابله ی دو کشور به هر دو طرف صدمه وارد می کند.

وانگ یی در ادامه افزود: ایمنی و امنیت هموطنان چینی ما در اولویت قرار دارد. چین هرگز در مقابل هرگونه قلدری که حقوق و منافع شهروندان چینی را نقض کند، ساکت نمی نشیند. ما به طور کامل از حقوق قانونی شهروندان چینی حمایت می کنیم و عدالت را به جهان باز می گردانیم.

وانگ یی در این سخنرانی به طور مستقیم به مسئله بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی اشاره نکرد. وی این اظهارات را پس از توافق رؤسای جمهور دو کشور و به دنبال آن بازداشت «منگ وانگ ژو»، مدیر ارشد مالی شرکت هواوی در کانادا، مطرح کرد. رؤسای جمهور دو کشور در گفتگویی که در آرژانتین داشتند موافقت کردند تا 90 روز آینده تعرفه های تجاری بیشتری بر روی کالاهای کشور مقابل اعمال نکنند. این درحالی است که بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت هواوی نگرانی ها درباره تشدید مجدد تنشهای تجاری میان دو کشور را افزایش داد.

دادگاه ونکوور کانادا روز گذشته طی حکمی مدیر ارشد شرکت هوآوی را با اعلام قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: چین امریکا هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این خودرو فقط یک طرح اولیه نیست و به بازار عرضه می شود.

شرکت چینی دانگ فنگ کمپین بازاریابی وسیعی برای اس یو وی لوکس چهار موتوره M-Hero917 انجام داد که سال گذشته به طور داخلی عرضه و اخیرا در سوییس معرفی شده است. اکنون شرکت یک کمپین پر زرق و برق تر برای نسخه 4 در 4 به راه انداخته است. این خودرو که M-Hunter نام گرفته طراحی جالبی دارد که کابین آن از اسکلتی فلزی تشکیل شده است. این فقط طرح اولیه نیست و احتمالا در نهایت به گرانترین خودروی آفرود حافظ حمیط زیست در نمایشگاه اتومبیل چین امسال تبدیل شود.

M-Hunter از لحاظ رنگ و اسکلت نمایان بدنه یادآور خودروی Brabus900 Crawler است اما از آن اسپرت تر است.

یک آژانس خبری چینی مدعی است گشتاور این وسیله نقلیه برقی از تمام خودورهای فعلی ساخت این کشور بیشتر است. همچنین خودروی مذکور بسیار گرانتر از یک وسیله نقلیه آفرود معمول چینی خواهد بود.

کد خبر 6086260 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است