Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:08:34 GMT

قتل خاشقچی ، اقتصاد عربستان را با بحران مواجه کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۵۶۳

قتل خاشقچی ، اقتصاد عربستان را با بحران مواجه کرد

تهران – ایران – روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه نوشت: شک و شبهه در مورد دخالت مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در فاجعه قتل جمال خاشقچی، اجرای برنامه های اقتصادی ریاض را با شکست روبه رو کرده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان متهم ردیف اول و آمر قتل رونامه نگار منتقد ریاض ، اخیرا در دیدار یک هیات تجاری اذعان کرد که طرح 500 میلیارد دلاری شهرک سازی 'استارت آپ' که یک مرکز تجاری با بهره برداری از آخرین فناوری های ارتباطات است، متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بن سلمان به این هیات گفت: هیچ کس حاضر نشده در این پروژه سرمایه گذاری کند.
اظهارات بن سلمان نوعی اقرار به این موضوع است که کشته شدن جمال قاشقچی برنامه های او را برای ایجاد پیشرفت در جامعه سنتی عربستان سعودی و جذب سرمایه گذاری خارجی و تخصص با مشکل مواجه شده است.
فاجعه قتل قاشقچی، باعث به تعویق افتادن برنامه های پادشاهی سعودی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و فناوری پیشرفته و توسعه اقتصادی این کشور شده است.
استفان هرتوک، از مدرسه اقتصاد لندن گفت: عربستان دارد به سمتی می رود که قبلا آن را تجربه کرده یعنی الگوی زندگی آبگوشت و سیب زمینی.
یک مشاور بخش خصوصی گفت: طرح شهرک سازی استارت آپ (نوام) به طور قطع به تعویق افتاده و در حال حاضر دولت عربستان نمی تواند با جهان خارج گفت و گو کند.
فایننشال تایمز می نویسد: از زمانی که فاجعه قتل خاشقچی اتفاق افتاد، مشاوران طرح شهرک سازی نوام از جمله نورمن فاستر، مهندس آرشیتکت این طرح از انجام کار پروژه منصرف شده اند و از اینکه کارکردن با بن سلمان ولیعهد سعودی باعث آبروریزی شان شود، پروژه شهرک سازی را ترک کرده اند.
ولیعهد عربستان در ملاقات با گروهی از بازرگانان گفت: پادشاهی عربستان برای برون رفت از تنگنای اقتصادی فعلی، تلاش خواهد کرد.
او گفته است با اجرای اصلاحات اقتصادی چهره این کشور را تغییر خواهد داد.
فایننشال تایمز افزود: قبل از کشته شدن خاشقچی، اقتصاد عربستان در مشکلات دست و پا می زد و پس از این حادثه مشکلات تشدید شده و اکنون پادشاهی عربستان با بیشترین بحران دیپلماتیک پس از حادثه تروریستی نیویورک در سال 2001 مواجه شده است.
بن سلمان اکنون بشدت زیر فشار شدید جوامع بین المللی قرار دارد و تلاش می کند با سفر های درون مرزی و دیدار با مقامات شهرها و استان ها،برای ماندن بر سر قدرت از حمایت های سیاسی داخلی برخوردار شود.
شبس**اروپام **1416** 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فايننشال تايمز عربستان توسعه اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!