Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد خبری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، نصرالله جهانگرد با اشاره به تکنولوژی‌های جدید در حوزه خدمات مالی و بانکی، اظهار داشت: تکنولوژی‌های نوظهور از جمله ارزهای رمزنگار و بلاک‌چین در کنار هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و نسل پنجم اینترنت نظام بانکی را با تحولاتی بنیادین روبرو کرده که در این میان سیستم بانکی ایران نیز در حال تغییر و تحولاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت تا زیرساخت‌ها و خدمات نوین مالی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نظام بانکی کشور، خود را با فناوری‌های جدید به روز نکرده است، افزود: سیستم بانکداری الکترونیک کشور با وجود رشد بسیار زیاد طی سال‌های اخیر از زیرساخت‌های فعلی نیز با تمام توان استفاده نکرده و برای رفع مشکلات و ارائه خدمات جدید باید به سوی شناخت و استفاده از زیرساخت فناوری‌های قدرتمند و کاربردی جدید حرکت کند تا بتوان نواقص بانکداری الکترونیکی را پوشش داد و ارزش افزوده‌های جدیدی از طریق فناوری‌ها و بازیگران جدید در حوزه بانکی ایجاد کرد.

جهانگرد درباره مواضع حاکمیت برای رمز ارزها و بلاک‌چین، گفت: فناوری بلاک‌چین علاوه بر افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها در زمینه شفافیت عملکرد موثری دارد که می‌تواند زیرساخت‌های مختلف کشور را متحول و هوشمند کند که این مساله مورد توجه حاکمیت است؛ همچنین رمز ارزها با توجه به قابلیت تسهیل در زمینه پرداخت‌های خُرد و تجاری و قرار گرفتن کشور در شرایط تحریمی و فشارهای ظالمانه دولت آمریکا نیز از موضوعات مورد توجه در دولت و مجلس است که انتظار می‌رود به زودی با توجه به اولویتی مهم تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به فناوری ارزهای رمزنگاری شده، تاکید کرد: تکنولوژی رمز ارز فرصتی جدید و بزرگ برای اقتصاد جهانی و نظام بانکی و مالی ایران به شمار می‌رود که مورد توجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و بانک مرکزی به عنوان رگولاتور پولی و بانکی با تصمیمات سنجیده و تعامل بین دستگاهی می‌تواند این فناوری را در کشور توسعه دهد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم سیاست گذاری در زمینه فناوری‌های نوین تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در زمینه به کارگیری و رشد نظام بانکی کشور در زمینه فناوری‌های جدید از جمله بلاک‌چین و رمز ارزها تعیین سیاست و مقررات گذاری به شمار می‌رود که باید هر چه سریعتر توسط بانک مرکزی و دولت انجام شود تا بتوان از این فناوری‌ها برای خلق ارزش افزوده و کمک به اقتصاد کشور استفاده شود و در غیر این صورت شاهد ضررهایی بدون جبران و سخت برای سیستم اقتصادی خواهیم بود.

یادآور می‌شود، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:بابک شکارچی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
وی افزود: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت