Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دادستان مشهد گفت: پرونده های ورودی به دادسرای این کلانشهر در موضوع اتهام ضرب و جرح عمدی در هشت ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان 9 درصد کمتر شده است.
غلامعلی صادقی افزود: از 10 اتهام نخست ورودی پرونده به دادسرای مشهد در این مدت 9 اتهام نسبت به مدت مشابه کاهش ورودی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی 'توهین به اشخاص، سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف، رانندگی بدون پروانه رسمی، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، کلاهبرداری، تخریب و خیانت در امانت' را 10 اتهام نخست در شهرستان مشهد ذکر و بیان کرد: در این مدت پیرامون اتهام توهین به اشخاص 4 درصد کاهش ورودی پرونده، در اتهام سرقت مستوجب تعزیر 5 درصد کاهش و در ضرب و جرح عمدی نیز افزون بر 9 درصد کاهش ورودی پرونده صورت گرفته است.
دادستان مشهد افزود: ورودی پرونده ها در اتهامات تهدید نیز 4 درصد، رانندگی بدون پروانه رسمی 9 درصد، نگهداری و مالکیت موادمخدر 6 درصد، کلاهبرداری یک درصد، تخریب 2 درصد و خیانت در امانت نیز 3 درصد کاهش نشان می دهد.
وی ادامه داد: در اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی امسال در همین مدت افزایش 17 درصدی ورودی پرونده رخ داده است که باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.
صادقی گفت: افزون بر 60 برنامه پیشگیرانه و ورود به موضوعات صیانت از حقوق عمومی، نقش اساسی در کاهش پرونده های ورودی به دادسرای مشهد داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ضرب و جرح عمدی دادستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

مرد جوانی که پسر و همسرش را در خانه به آتش کشیده بود، دستگیر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اوایل فروردین ماه امسال، کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی بیمارستان شهید مطهری از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، مرگ مشکوک یک مادر و پسر جوان را گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیمی زبده  از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پای در سردخانه گذاشتند و با جسد زن و پسر جوانی مواجه شدند که براثر سوختگی، فوت شده بودند؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این 2 براثر حادثه آتش‌افروزی عمدی در یک خانه‌ واقع در مرکز تهران از سوی پدر خانواده، قربانی جنایت شده‌اند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، پدر خانواده که نقاش ساختمان بوده با انگیزه نامشخصی با استفاده از بنزین اقدام به آتش‌ زدن همسر و پسرش کرده اما خودش در این حادثه آسیب جزئی دیده است.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، خیلی زود مرد میانسال را دستگیر کردند؛ متهم که در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه آتش‌افروزی مرگبار بود پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود داخل پرونده از یک جنایت هولناک رازگشایی کرد.

قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان

مرد جوان ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد: در خانواده ما اختلاف زیادی وجود داشت؛ روز حادثه قصد داشتم تا به نقاشی یک ساختمان بروم و از پسرم درخواست کردم تا برای کمک به همراهم بیاید اما او مخالفت کرد و مشاجره‌ای میان ما شکل گرفت؛ در این میان، بنزین را روی خودم ریختم و تهدید به خودسوزی کردم اما پسرم با بی‌ادبی جوابم را داد که من عصبانی شدم و  بنزین را روی او ریختم و با فندک آتش‌افروزی کردم.

متهم گفت: در ادامه همسرم آمد تا به پسرم کمک کند اما با توجه به اینکه بطری بنزین روی زمین افتاده بود خودش نیز دچار حادثه شد؛ من نیز در این آتش‌سوزی جان سالم به در بردم، پشیمانم و قصد ارتکاب جنایت را نداشتم.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای سیرمراحل قانونی پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟