Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی اهواز از رفع مشکل و تمدید کارت بازرگانی گروه صنعتی فولاد ایران برای از سرگیری صادرات محصولات این گروه فولادی به خارج از کشور در روزهای آینده خبر داد.

شهلا عموری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در نشست بررسی مشکلات این گروه صنعتی که امروز در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد در خصوص مراحل تمدید کارت بازرگانی این گروه فولادی بحث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارت بازرگانی ،مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات مصوب سال 1370 مجلس شورای اسلامی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.
وی افزود: مفاصا حساب مالیاتی و نیز بیمه تامین اجتماعی از جمله مجوزهایی است که منجر به تمدید کارت بازرگانی خواهد شد.
عموری یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در صورت صدور مفاصا حساب ها ، اتاق بازرگانی اهواز صدور کارت بازرگانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران را سرعت می دهد و این شرکت می تواند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند.
گفتنی است، از خطوط پنج گانه گروه ملی صنعتی فولاد ایران سه خط در حال تولید محصول است و چشم انداز این تولیدات صادرات به خارج از کشور است.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30 هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و درنهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.
مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.
9931/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتاق بازرگاني ستاد تسهيل و رفع موانع توليد گروه ملي صنعتي فولاد ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از ضرورت تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می‌شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه گذاری در کشور دارد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را از اقشار تأثیرگذار کشور برشمرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تأمین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، طرح‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

کد خبر 739424

دیگر خبرها

  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • رفع مشکل آب آشامیدنی شهر اردکان
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی