Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@14:19:40 GMT

درخواست بی شرمانه آمریکا از عربستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۸۵۳

مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از رژیم عربستان سعودی علی‌رغم رسوایی ترور «جمال خاشقجی» انتقاد کرده و گفته که سعودی‌ها با آمریکایی‌ها برای امنیت اسرائیل همکاری می‌کنند. 

پامپئو در این مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «آمریکا یک متحد مهم در پادشاهی عربستان سعودی دارد. آنها با ما در موضوعاتی که تأمین‌کننده امنیت آمریکا و اسرائیل است همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اضافه کرد: «برای عربستان هم این رابطه مهم است و ما قصد داریم از مردم آمریکا به نحوی که خودشان با رأیشان چند سال پیش مطالبه کردند، محافظت کنیم.»

پامپئو به رسم عادت گذشته بار دیگر به جای متهم کردن رژیم سعودی بابت مشارکت در ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی به انتقاد از ایران پرداخت: «ایران دارد کل خاورمیانه را به هم می‌ریزد. مرگ هر انسانی وحشتناک است. مرگ صدها هزار آدم در اروپا و خاورمیانه یا آمریکا هم بسیار اهمیت دارد.»

این نوع اظهارات وزیر خارجه آمریکا با مخالفت‌های گسترده جهانی درباره قتل خاشقجی رو به رو شده است. در داخل خود آمریکا هم نمایندگان کنگره این روزها به شدت از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی بابت نقش‌آفرینی در ترور خاشقجی انتقاد کرده‌اند.

انتقادات از محمد بن سلمان بعد از افشای نقش‌آفرینی او در رسوایی ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به شدت بالا گرفته است. 

خاشقجی 2 اکتبر (10 مهر) برای دریافت اسناد مربوط به ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما بعد از آن هرگز رویت نشد. افشاگری‌های دولت ترکیه نشان داد او داخل ساختمان کنسولگری کشته شده و جسدش قطعه قطعه شده است. 

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این جمع‌بندی رسیده که این قتل به دستور بن سلمان انجام شده است. علی‌رغم این، ترامپ بر حمایتش از ولیعهد سعودی تأکید کرده است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان سعودی رسوایی مصاحبه عربستان ایران مرگ خاورمیانه وزیر خارجه قتل ازدواج ترکیه رژیم صهیونیستی عربستان عربستان سعودی مصاحبه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیرو‌های امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از ۳۳ هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۴۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم