Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، جمیل حق‌پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان بیان کرد: توسعه و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای برای تمامی هموطنان در گروه‌های مختلف از جمله اهداف همیشگی سازمان به‌منظور بسط و ترویج در آجاد جامعه است که در یک‌دهه اخیر به‌صورت ویژه در دستور کار تامین اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به اقشاری همچون رانندگان، خادمین مساجد، قالی‌بافان، کارگران ساختمانی، مددجویان کمیته امداد، زنان خانه‌دار و … که در اشکال مختلف بیمه‌ای تحت پوشش قرار دارند، اظهار داشت : بیمه اتباع خارجی و همچنین ایرانیان خارج از کشور ازجمله دیگر تمهیداتی بوده که در این راستا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تامین اجتماعی افزود: تمامی هموطنان مقیم خارج از کشور که تمایل به برخورداری از پوشش تامین اجتماعی داشته باشند می‌توانند با انتخاب یکی از نرخ‌های ١٦ درصد (بازنشستگی و فوت) یا ٢٠ درصد(بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی) در قالب مشاغل آزاد نسبت به انعقاد قرارداد با شعب تامین اجتماعی اقدام کنند. براساس قانون ٢ درصد از قرارداد مذکور برعهده دولت است.

جمیل حق پرست پیگیری امور قانونی از طرف وکیل و انجام فرایندهای دریافت فیش و واریز از طریق اینترنت را نیز از بسترهای تمهیداتی برای این گروه از هموطنان برشمرد. براین اساس تمامی افراد شاغل و غیرشاغل در خارج از کشور که فاقد پوشش توسط نظام بیمه‌ای هستند در صورت داشتن شرط سنی بین ١٨ تا ٥٠ سال می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

وی افزود: افرادی که دارای بیش از ١٠ سال سابقه بیمه‌ای نزد سازمان تامین اجتماعی باشند از شرط سنی معاف هستند.همچنین درصورتی که فرد به ازای هر سال افزایش نسبت به ٥٠ سال سن، دارای سابقه بیمه نزد تامین اجتماعی باشد امکان برخورداری و انعقاد قرارداد فراهم است.

حق‌پرست گفت: متقاضیان باید از طریق وکالت‌نامه قانونی که به تایید کنسولگری‌ها یا نماینده وابسته کار ایران رسیده نسبت به ثبت درخواست خود در شعب تامین اجتماعی اقدام کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان ایرانیان خارج از کشور اینترنت تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی

سید علی موسوی مدنی گفت: هم‌اکنون به‌طور متوسط ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی استان در ۲ بخش بیمه‌ای و درمان قم هزینه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم عنوان کرد: علی‌رغم چالش‌های موجود در وصول منابع بیمه‌ای، با تدابیر اتخاذ شده در پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی در قم تاخیر نداشته‌ایم که این مساله یک گام بزرگ در راستای ارائه خدمات به‌موقع است.

موسوی مدنی با اشاره به این‌که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود، ادامه داد: وصولی به‌موقع، ضامن پرداخت به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی و به‌خصوص پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان است.

به گفته موسوی مدنی، خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم افزون بر ۸۴۸ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۶۴ هزار و ۲۷۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی