Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@14:27:56 GMT

ابوطالبی: بالاتر از لیست سیاه FATF لیستی نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۹۰۵

ابوطالبی: بالاتر از لیست سیاه FATF لیستی نیست

حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهور در صفحه توییتر خود با اشاره به رایزنی‌ها بر سر تصویب و تکمیل لوایح چهارگانه دولت مرتبط با FATF ضمن انتشار تصاویری از رونوشت بیانیه‌های مرتبط با ایران در سایت این گروه مالی بین‌المللی نوشت: با تلاش حامیان و کوشش مخالفان، "مبارزه با پولشویی " امروز به موضوعی ملی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همه فراموش کرده‌اند که دقیقا در زمانی که پولشویی تکذیب می‌شد، ایران در پاییز ۱۳۸۶ در لیست "هشدار"، در مهرماه ۱۳۸۷ به عنوان "خطر جدی با "تقویت اقدامات بازدارنده" و در تیرماه ۱۳۸۸ در لیست سیاه "اقدامات مقابله‌جویانه موثر" قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنگاه که ضرورت مبارزه با پولشویی به رسمیت شناخته شد، در تیرماه ۱۳۹۵ از لیستِ سیاه تنها دو کشور ایران و کره شمالی، اقدامات مقابله‌جویانه موثر با ایران تعلیق شد.

مشاور رییس‌جمهور گفت: هر دو وضعیت اکنون گذشته است و دوباره کشور بر سر دو راهی چالش‌برانگیزی قرار گرفته است؛ نه بالاتر از لیست سیاه FATF لیستی هست، نه پولشویی، سیاه و خاکستری و رنگی دارد و نه این‌که اگر در خصوص مبارزه با پولشویی چیزی گفته شد، اتفاق ویژه‌ای خواهد افتاد؛ راه را در زمستان ۱۳۹۷ اشتباه نرویم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمید ابوطالبی لیست سیاه پولشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج فرزندم‏ از ۱۰ مدرک دکتری بالاتر است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه خبری قدس، پدر یکی از دانشجویانی که به علت شرکت در اعتراضات حمایت از فلسطین از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا اخراج شده تاکید کرد این اخراج برای او از ۱۰ مدرک دکتری بالاتر است.

وی افزود: این اعتراضات، وجدان جهانی را در برابر جنایت نسل کشی صهیونیست‌ها که همواره در فلسطین ادامه دارد، بیدار کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • در کلاسی بالاتر از لیگ ایران: ماشاریپوف و بلانکو
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • اخراج فرزندم‏ از ۱۰ مدرک دکتری بالاتر است
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • پولشویی