Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت امروز در همایش ملی گیاهان دارویی و طب مکمل در سبزوار گفت: شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، دو هزارو 500 محصول در حوزه های مختلف به بازار عرضه می کنند که ارزش صادرات محصولات آنها پارسال، 70 میلیون دلار بود.

دکتر حسین وطن پور افزود: از مجموع هزارو 150 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت، محصولات 52 شرکت در عرصه بین المللی به فروش می رسد که از این تعداد، 170  شرکت در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اثر بخشی گیاهان دارویی در درمان بیماریها، شرکت های دانش بنیان سلامت این حوزه، در زمینه هایی چون مالی، استقرار در مراکز رشد و استفاده از اتاق های تمیز برای تولید محصول، حمایت می شوند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به موقعیت جغرافیایی سبزوار و بهره مندی آن از گونه های مختلف گیاهان دارویی و سابقه طب سنتی،افزود: باید تحقیقات استادان و دانشجویان در زمینه گیاهان دارویی به سمت فناوری هدایت شود.

در همایش ملی گیاهان دارویی و طب مکمل در سبزوار حدود 250 دانشجو از  25 دانشگاه علوم پزشکی آثار خود را در بخش های سخنرانی،طراحی پوستر و ارائه مقاله ارایه کرده اند.

دبیر علمی این همایش گفت: بیوتکنولوژی و آثار بیولوژیک، اصلاح سبک زندگی، آثار  بالینی طب سنتی، تولید فرآورده های گیاهان دارویی و تجاری سازی گیاهان دارویی از محورهای همایش است.

فرشته قراط افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی، برپایی نمایشگاه جنبی تولیدات مرکز رشد و تجلیل از پژوهشگران برتر به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از برنامه های این همایش است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی توسعه فناوری وزارت بهداشت حوزه سلامت گیاهان دارویی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سلامتی به استقبال بهار برویم

بهار، فصلی مناسب برای تجدیدنظر درباره رژیم غذایی، فعالیت بدنی، برنامه خواب و موارد دیگر در رابطه با سلامت جسم و روان‌مان است.

به گزارش ایسنا، متخصصان بهداشت و سلامت در آستانه بهار، توصیه‌هایی را برای شروع سالم این فصل ارائه می‌دهند که توجه و رعایت آنها می‌تواند آغازی باانگیزه و امیدوارکننده برای سال جدید باشد.

برای نگهداری از گل و گیاهان وقت بگذارید. تحقیقاتی که بر تأثیر گیاهان خانگی بر سلامت روان انجام شده حاکی از تاثیر مثبت گل و گیاه و پرورش گیاهان خانگی بر بهبود و ارتقاء سلامت روان هستند. نتایج تحقیقات رفتارشناسان دانشگاه نیوجرسی آمریکا نشان می‌دهد ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیبای آن راهی ساده اما مهم برای کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمی است که در این بین کاشتن گل و گیاه یا نگهداری گیاهان آپارتمانی می‌تواند بیش از هر چیز شادی و طراوت را به انسان هدیه دهد. با این حال یک نکته را فراموش نکنید. این که اگر به گیاهان آلرژی دارید، به دلیل افزایش تولید گرده‌ها در این فصل و همچنین افزایش احتمال بروز حساسیت در برخی افراد، مراجعه به متخصص و دریافت توصیه‌های پزشکی برای مدیریت این عارضه ضروری است.

یکی دیگر از توصیه‌های مفید سلامتی برای این روزها این است که بشقاب خود را با میوه‌ها و سبزیجات تازه و فصلی پر کنید. دکتر «مصباح کین»، متخصص بهداشت عمومی در دانشگاه پزشکی واشنگتن در سیاتل یادآوری می‌کند بهار و تابستان زمان خرید میوه‌ها و سبزیجات تازه فصل است. او توصیه می‌کند در صورت امکان محصولات ارگانیک را خریداری کنید و به جای استفاده از روغن‌های تصفیه‌شده، چربی‌های سالم مانند آووکادو، آجیل و دانه‌ها را مورد توجه قرار دهید.

سبزی چلیپایی را هم فراموش نکنید. سبزیجات چلیپایی مانند انواع کلم حاوی ویتامین C، فیبر و فولات هستند و کالری کمی دارند. این سبزی‌ها سرشار از مواد گیاهی - شیمیایی هستند که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی همچنین تاکید دارد در مصرف گوشت‌های کبابی افراط نکنید. به گفته دکتر کین، مجبور نیستید از این غذاها صرف‌نظر کنید اما برای کاهش مصرف چربی‌های ناسالم که باعث مسدود شدن شریان‌ها می‌شوند به دنبال گوشت‌های کم‌چرب باشید و از مصرف میان وعده‌های سرخ شده خودداری کنید.

به گزارش «اِوری‌دی هلث»، همچنین می‌توانید یک غذای جدید را امتحان کنید. انتخاب غذاهای مختلف با رنگ‌های مختلف و از گروه‌های مختلف، یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی را فراهم می‌کند. بنابراین نوبت دیگری که به بازار مراجعه کردید، میوه یا سبزی‌هایی را که قبلا امتحان نکرده‌اید، انتخاب کنید.

و یک نکته بسیار مهم که در تمامی مواقع نیاز به یادآوری دارد مراقبت از برنامه خواب‌ است. اگر روزهای تاریک و سرد زمستان برنامه خواب شما را از مسیر خارج کرده است، دوباره می‌توانید آن را تنظیم کنید. چهار ساعت قبل از خواب از انجام ورزش‌های با ریتم تند و مصرف غذاهای پرچرب یا کافئین اجتناب کنید. هر روز در یک ساعت مشخص و در حالت ایده‌آل با قرار گرفتن در معرض نور روز بیدار شوید و شب‌ها نیز اتاق خواب خود را تاریک و خنک نگه دارید تا به بهبود کیفیت خواب شبانه‌تان کمک کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی جمهور: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و فناوری‌های موجود برای ارتقای سلامت تغذیه مردم بهره‌گیری شود
  • کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب راه‌اندازی می‌شود
  • تلاش برای بسترسازی توسعه نوآوری و سرمایه انسانی در پارک فناری پردیس
  • افزایش ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • با سلامتی به استقبال بهار برویم
  • افزایش بیش از ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان تفت باکشت گیاه آنغوزه
  • تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم
  • افتتاح ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سدید کرمان
  • تامین و توزیع بیش از ۵ میلیون واحد مکمل دارویی در خوزستان