Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس،غلامرضا ذنوبی گفت: طرح نصب کنتورهای پیش پرداخت، اکنون در مرحله پایلوت قرار دارد و در صورت موفقیت آمیز بودن، به شکل فراگیر اجرایی خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق شیراز با همکاری شرکت پارسیان سریر سینا بعنوان نماینده رسمی شرکت کنتورسازی رهروان سپهر اندیشه  موفق به طراحی کنتورهای پیش پرداخت برای نصب بر روی انشعابات موقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز بیان کرد: کنتورهای پیش پرداخت به‌گونه‌ای طراحی شده که قابلیت محاسبه برق بهای مصرفی را بصورت مستقل و بدون نیاز به اتصال به سیستم یا نرم افزار جانبی دارد؛ این کنتورها صرفاً با ورود کارت شارژ فعال شده و تا زمانیکه کارت مورد نظر اعتبار ریالی داشته باشد، برقرسانی را امکانپذیر می کند. ذنوبی خاطرنشان کرد: استفاده از کنتورهای پیش پرداخت مزایای زیادی دارد که سهولت در وصول مطالبات، ایجاد آگاهی در مشترکین برق برای مدیریت مصرف منابع در اختیار، مدیریت سمت تقاضا، کاهش هزینه‌های سربار، تسهیل در روند فروش انشعاب برق موقت و حذف پروسه قرائت کنتور و اشتباهات ناشی از آن بخشی از این مزایا است. وی اضافه کرد: این نوع کنتورها بصورت طراحی شده که سوءاستفاده های احتمالی و دستکاری در کنتور را به حداقل ممکن رسانده و در واقع با رصد کردن میزان مصرف انرژی از طریق الگوی شارژ کنتور می توان روند مصرف منطقی مشترک را تخمین و از صحت کارکرد کنتور اطمینان حاصل کرد. مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با تصریح اینکه استفاده از کنتورهای پیش پرداخت برای اولین بار در کشور اجرایی می شود، گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز همواره با استقبال از تکنولوژی‌های داخلی در صدد کاهش هزینه های متقاضیان، مشترکین و شرکت بوده و استفاده از کنتورهای پیش پرداخت نیز یکی از این موارد است. ذنوبی  ادامه داد: در سیستم جدید، مشترک انشعاب موقت ابتدا به میزان ریالی مورد نیاز خود نسبت به شارژ کارت مخصوص اقدام کرده و با یک بار قراردادن کارت شارژ شده در کنتور، نسبت به فعال سازی آن و وصل برق اقدام می کند. وی افزود: مشترک بصورت آنلاین می تواند نسبت به شارژ باقیمانده مطلع شده و کنتور نیز برای جلوگیری از بروز مشکل برای مشترک، هنگامیکه شارژ باقیمانده به 20 درصد شارژ اولیه رسید، هشدار شارژ مجدد کارت را فعال می‌کند. مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز  گفت: علاوه بر مزایای ذکر شده، مشترک همواره و بصورت مستمر از روند مصرف خود مطلع شده و از صدور قبوض ریالی بالا در آخر کار نیز جلوگیری شود. غلامرضا  تصریح کرد: با استفاده از کنتورهای پیش پرداخت امید می رود که  افزایش سلامت اداری با کاهش فضای تعاملی انسانی و جایگزینی سیستم با آن نیز افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی برق سلامت کاهش هزینه نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محسن ظهیرنژاد افزود: این تعداد کنتور هوشمند ، با وجود مشکلاتی از جمله ، هزینه بالای خرید کنتور ، عدم توانایی و استطاعت مالی کشاورزان ، خرده مالکی بودن اراضی و سایر مشکلات در تامین منابع مالی ، نصب و راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این تعداد کنتور طی سال گذشته نصب شده است.

دیگر خبرها

  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی