Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@16:00:45 GMT

دلایل عرضه گوشت منجمد با کارت ملی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۳۰۹۶

دلایل عرضه گوشت منجمد با کارت ملی اعلام شد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدرضا کلامی مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره دلایل توزیع گوشت برزیلی با کارت ملی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه برای واردات گوشت منجمد برزیلی ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات این محصول داده می‌شود و تولید داخلی پاسخگویی نیاز داخل نیست، تقاضا برای این محصول در بازار زیاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: محصولاتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است باید بر روی نحوه توزیع آن پایش صورت گیرد و قیمت گذاری شود.

مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مواردی مشاهده شده است که برخی از افراد در طول روز چند مرتبه همراه با خانواده خود برای خرید این محصول در صف می‌ایستادند، بعد از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این افراد این محصولات را از بازار جمع آوری می‌کردند و با قیمتی بیشتر به متقاضیانی مانند رستوران‌ها به فروش می‌رساندند؛ بنابراین گزارش، قیمت هر کیلوگرم گوشت منجمد برزیلی ۲۹ هزار تومان است و تنها برای مصارف خانوار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین تصمیم سره از ناصره برای ما سخت شده بود بنابراین مطرح شد که یک بار در ماه به هر فرد از طریق ارائه کارت ملی توزیع شود تا از سودجویی‌هایی برخی جلوگیری به عمل آید و اطلاعات افراد در سامانه جامع تجارت داخلی ثبت شود.

کلامی گفت: دلیل کاهش گوشت قرمز در بازار نیز خروج غیرقانونی دام از کشور است به طوری که آن را از مناطق مختلف کشور جمع آوری و با عبور از مناطق صعب العبور مرزی از کشور خارج می‌کنند با توجه به این خروج غیر قانونی دام، عرضه گوشت در داخل کاهش می‌یابد.

وی درباره دلایل عرضه بدون ارائه کارت ملی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: با توجه به اینکه این فروشگاه‌ها دستگاه کارتخوان دارند و مردم برای خرید کارت می‌کشند و مشخصات آنها مشخص می‌شود افراد سودجو از بازار گوشت کمتر به این فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟