Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: از ابتداي سال 97 تا کنون، يک هزار و 68 جواز تاسيس واحدهاي صنعتي با سرمايه گذاري 37 هزار ميليارد ريال و ايجاد اشتغال براي 16 هزار نفر از سوي اين سازمان صادر شده است.

به گزارش ايرنا علي همتي، چهارشنبه در آيين رونمايي از سامانه پيشخوان مجوزهاي کشور در استان فارس افزود: با در نظر گرفتن اين تعداد مجوز مي توان گفت، ظرف مدت ياد شده روزانه پنج جواز تاسيس واحدهاي صنعتي در اين سازمان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: همچنين اين سازمان در مدت مورد اشاره، 224 پروانه بهره برداري واحد صنعتي با سرمايه گذاري 28 هزار ميليارد ريال و ايجاد اشتغال براي 2 هزار و 838 نفر صادر کرده است.
به گفته همتي، صدور 11فقره مجوز راه اندازي واحدهاي فني و مهندسي با اعتبار 247 ميليارد ريال با مهيا کردن زمينه اشتغال براي 357 نفر، از ديگر اقدام هاي اين سازمان از ابتداي سال 97 تا کنون است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: همچنين در اين مدت، بيش از يک هزار و 323 کارت بازرگاني از سوي اين سازمان صادر شده است.
همتي افزود: هم اينک در استان فارس 304 بنگاه صادراتي فعال است اما تنها يک پايانه صادراتي در اين استان وجود دارد.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از مطالب خود در مورد اشتغال ايجاد شده از طريق صنعت در اين استان گفت: بيش از 489هزار نفر در فارس در بخش هاي صنعت، معدن و تجارت شاغل هستند که از اين ميزان، بيشترين سهم با 222 هزار نفر به بخش اصناف و بازرگاني تعلق دارد.
** فارس جايگاه پنجم کشور در توليد ناخالص ملي را دارد
معاون اقتصادي اداره کل امور اقتصادي و دارايي استان فارس هم در اين آيين بيان داشت: بر اساس فعاليت هاي اقتصادي که در اين استان صورت گرفته، نرخ مشارکت اقتصادي در فارس 40.5 درصد است.
محمدرضا شهسوار افزود: استان فارس بيش از 589 هزار ميليارد ريال توليد ناخالص ملي داشته و از اين حيث جايگاه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است و بر اساس اين ساختار، اقتصاد استان بر اساس خدمات و کشاورزي استوار است.
وي بيان کرد: بر اساس شاخص بهبودهاي کسب و کار، استان فارس در کشور در جايگاه ششم قرار دارد، ميزان بيکاري اين استان 8.7 درصد است و نرخ تورم 12.4درصد است که از ميانگين کشور پايين تر است و درآمد هاي فارس نيز يک هزار و 153ميليارد تومان است.
معاون اقتصادي اداره کل امور اقتصادي و دارايي اظهار داشت: ظرف سال هاي اخير، دولت و وزارت اقتصاد مشوق هاي مختلفي را براي سرمايه گذاران در نظر گرفته اند اما دغدغه اصلي سرمايه گذاران، کُند بودن روند سرمايه گذاري و نامساعد بودن فضاي کسب و کار است.
وي اضافه کرد: وزارت اقتصاد، چهار درگاه براي الکترونيکي کردن اين فرآيند ها در نظر گرفته است که شامل، سامانه مجوزهاي کسب و کار (سام)، سامانه دريافت، انعکاس، رسيدگي و پيگيري شکايت ها (دادور) مرکز تماس هاي فوريت هاي کسب و کار کشور (ياور) و نقشه ملي استعلام هاي کشور (نما) است.
شهسوار در مورد فعاليت اين سامانه ها اظهار داشت: سامانه سام، مدت زمان قانوني که براي صدور مجوزهاي کسب و کار نياز است را ارايه مي دهد، سامانه دادور ويژه ثبت شکايت هاست، سامانه ياور مبادرت به ارايه مشاوره به سرمايه گذاران مي کند و سامانه نما هم ويژه نقشه ملي استعلام هاي کشوري است.
وي، در باره سامانه پيشخوان مجوزهاي کشور که امروز (چهارشنبه) در شيراز از آن رونمايي شد، گفت: اين سامانه بهره مندي از حقوق شهروندي را براي افراد فراهم مي کند، آخرين اطلاعات در مورد دريافت مجوز را پيش روي سرمايه گذاران قرار مي دهد و افزون بر ارايه مشاوره هاي رايگان به متقاضيان، نسبت به ثبت شکايت فعالان اقتصادي نيز اقدام مي کند.
ع.پ /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد

بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲‏‏/۰۰ مورخ ۲۹‏‏/۰۹‏‏/۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاش‌های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه‌ای و فناورانه و با همکاری بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.

در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:
- قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی
- امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار
- معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی
- امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره

با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در طول زنجیره‌های فعالیت آنها فراهم شده است. لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه مورخ ۲۶/۱/۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است که می‌تواند در کنار سایر ابزار‌های تامین مالی اعم از اوراق گام و تسهیلات نقش موثری در تحقق اهداف شعار سال ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه