Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@06:58:14 GMT

شستا ، مدیری توانمند می خواهد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۳۱۸۴

شستا ، مدیری توانمند می خواهد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با نمایندگان کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: تغییر رویکرد کانون را از نمایندگان مردم طوری مطالبه‌گری کنید که این مشکلات حل شوند و این موضوعات وجود نداشته باشند، نمایندگان مردم باید برای حل مسائل کشور و استان تصمیم درست بگیرند و سیاست‌گذاری درست انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که با تصویب همسان‌سازی حقوق بودجه مورد نیاز آن حتماً تخصیص داده می‌شود، افزود: اگر سازوکار بودجه  را درست طراحی کنیم حتماً کارها انجام می‌شود اما اگر سرخود تصمیم بگیریم کاری انجام نمی‌شود، نقش اصلی را در کمیسیون تلفیق برنامه ششم داشتم اما نمایندگان در تلفیق بودجه و در مجلس کمک نکردند اگر امروز بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی 180 هزار میلیارد تومان است نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا مسأله را حل کنیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود : نمایندگان هر چه می‌خواهند در مجلس و کمیسیون‌ها  راجع به مسائل سیاسی حرف بزنند اما در استان که آمدید برای آبادانی ، توسعه و پیشرفت استان تلاش کنید.

وی با اشاره به تصمیماتی در مجلس که فشار مالیاتی در استان اصفهان را برداشته است ، تصریح کرد : اوایل نمایندگی پول خرید تضمینی گندم پرداخت نشده بود اما از سال 96 و 97 که بودجه خرید تضمینی گندم را تصویب کردیم هر موقع که دولت تخصیص نداد از دولت مطالبه و اعمال ماده 236 می‌کنیم و برای قوه قضاییه ارسال می‌شود.

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی گفت : کمیسیون انرژی هر موقع که دولت پول عوارض روستایی را پرداخت نکرد با اعمال ماده 236 و برای قوه قضاییه در سال گذشته فرستاده شد و امروز تمام پول برق روستایی‌ها پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: بودجه را باید نمایندگان تصویب کنند، بودجه نمی‌گذاریم و بعد تذکر می‌دهیم تا مردم خوششان بیاید! باید فراتر از اختیارات خودمان تلاش کنیم، مردم ما را انتخاب کردند که مشکلات آن‌ها را حل کنیم نه این‌که توپ را به زمین مردم بیاندازیم.

بختیار گفت: در زمینه همسان‌سازی حقوق از نمایندگان مطالبه کنید و بنده هم به عنوان یکی از نمایندگان مردم وظیفه دارم این موضوع را دنبال کنم تا بتوانیم منابع را در بودجه پیش‌بینی کنیم، اهداف ما از بین رفتن بی‌عدالتی‌ها است واقعاً بی‌انصافی که یک بازنشسته 1.5 میلیون تومان حقوق بگیرد، در بودجه سال 98 باید منابع مناسب را در بودجه بگذاریم.

وی درزمینه اعتراض بازنشستگان به عملکرد مدیرعامل صندوق بازنشستگی  کشور تصریح کرد: مدیریت شرکت‌های که بنگاه‌های تأمین اقتصادی را در دست دارند باید منابع درآمدی را به منابعی با ارزش افزوده بیشتری تبدیل کنند، ستاد اجرایی فرمان امام شخص کاردانی را به خدمت گرفت و این شخص منابع درآمدی را به سمت تولید نفت از میادین مشترک ایران و عراق در میدان آزادگان انتقال داده است، و امروز از این میدان، روزانه صد هزار بشکه نفت تولید می‌کند که 50 درصد آن متعلق به این نهاد است.

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروز شستا منابع درآمدی مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) داشت آیا نگران این بود که چطور حقوق کارکنان و بازنشستگان را بدهد؟ مدیری که به عنوان مدیر شستا تعیین شده مدیریت اقتصادی خوبی ندارد، چرا باید اداره یک بنگاه اقتصادی بزرگ مثل شستا در اختیار چنین آدمی باشد؟ سابقه و پیشینه این آدم را باید دید، هرروز با این نوع مدیریت‌ها شرایط شستا بدتر می‌شود و شرایط سازمان تأمین اجتماعی نیز بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده با وزیر رفاه و تأمین اجتماعی گفت: چرا بنگاه اقتصادی و صندوق‌ها را از بین بردیم؟ در این جلسه مطرح شد که اگر می‌خواهد سازمان آباد شود مدیری توانمند که بتواند شستا را مدیریت کند، منصوب شود و در این صورت شرایط به قبل برمی‌گردد و ثبات حاکم می‌شود و بازنشستگان باید مطالبه کنند و مدیران توانمندی در کشور هستند که بتوانند شستا را مدیریت کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه بازنشستگان درباره افزایش حقوق 20 درصدی افزود: این دغدغه نمایندگان نیز است، همه مردم امروز با سختی زندگی می‌کنند، ارز سه برابر شده اما حقوق می‌خواهد 20 درصد افزایش یابد؛ با نطق کردن نماینده مسأله حل نمی‌شود و مسائل استان و مردمی حل‌شدنی است.

وی با اشاره به وام‌های خرد، تصریح کرد: مردم مواجه با وام‌هایی بودند که بازپرداخت آن چند برابر شده بود، قانونی تصویب شد که وام‌های خرد بدون سود و جرائم تسویه شود و هنگامی که رئیس بانک مرکزی اجرا نکرد به مجلس احضار شد و با قرار دادن 10 هزار میلیارد تومان، 150 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی به شبکه بانکی برگشت و مجلس با این ابتکارات توانست سر و سامانی به بانک‌ها بدهد.

بختیار در زمینه درمان و بیمارستان میلاد و زیرساخت‌های تأمین اجتماعی استان، گفت: زیرساخت‌های تأمین اجتماعی استان را می‌توان فعال کرد و یکی از این زیرساخت‌ها، بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی برای غرب استان است و هیأت امنا آن را باید در اختیار سازمان تأمین اجتماعی بدهد، یک بیمارستان آماده داریم که می‌توان یک مسیر ده ساله را کوتاه کرد و بیمارستان میلاد نیز باید ساخته شود.

وی اشاره به ارائه نکردن خدمت به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اصفهان ، ادامه داد: برای ارائه خدمت به این افراد رایزنی شده است، باید بیمارستان آیت اله گلپایگانی را برای غرب استان تجهیز کنیم و بتوانیم خدمات به افراد تحت پوشش در کل استان بدهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در زمینه راه‌اندازی بخش قلب در غرب استان گفت: برای درمان بیماران قلبی تا راه‌اندازی این بخش باید کاری انجام شود و باید اقتصاد آن که پایه کار بیمارستانی است، در نظر گرفته شود.

وی در خاتمه از پیگیری موضوع تجمیع بیمه‌ها، تجدیدنظر در طرح تحول سلامت، واریز نشدن سهم درمان به صندوق دولت در بودجه 98 خبر داد.

انتهای پیام/م

حقوق 1.5 میلیونی برای بازنشستگان بی‌انصافی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس در همه مسائل جاری کشور حق اظهار نظر دارند

نشست وحدت برای تحول صبح امروز با حضور حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی، علی حدادی نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ و مجید نصیرپور نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس دوازدهم برگزار شد.

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب مؤتلفه در ابتدای این نشست با اشاره به ویژگی‌های مجلس کار آمد، اظهار کرد: نمایندگان در مجلس در همه مسائل جاری کشور حق اظهار نظر دارند و هر نماینده علاوه بر اینکه نماینده شهر خود به حساب می‌آید نماینده کل ملت ایران نیز محسوب می‌شود. مجلس توسط هیچ مقام و قوه‌ای انحلال شدنی نیست و این نشان دهنده نقش مردم و مردم سالاری در کشور ما است که توانسته چنین جایگاهی را به مردم دهد که در سرنوشت خود نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجلسی موفق است که چالش‌ها، نیاز‌ها و راهکار‌های اداره کشور را درست تشخیص دهد، گفت: مجلسی کارآمد است که بر قانونی که وضع می‌کند نظارت دقیق داشته باشد و بتواند رضایتمندی مردم را در اجرای قوانین محقق کند. مجلسی موفق است که در تصمیمات، مسائل و منافع ملی کشور را بر هرچیزی ارجحیت دهد.

در ادامه علی حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ویژگی مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات مواضع مجلس بسیار مهم و اساسی است، گفت: مردمی بودن نمایندگان مجلس از ویژگی مجلس کارآمد است، اینکه همراه با مردم باشد و مشکلات جدی مردم را حل کند. وی افزود: یکی از وظایف مهم مجلس در صحن قانون گذاری و ریل گذاری درست است، همچنین باید قوانینی را تصویب کند که راهگشا باشد و بتواند آنچه را که مطالبه مردم است حل کند.

وی افزود: قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد و قابلیت اجرا شدن داشته باشد. در قانون گذاری یک بخش لوایح است و یک بخش طرح‌هایی است که توسط مجلس ارائه می‌شود.

وی گفت: مجلس کارآمد مجلسی است که اندیشه‌ها و مشارکت نخبگان در موضوعات مختلف را در بر داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • حمایت نمایندگان مجلس از «شلیک به قلب رژیم صهیونیستی»
  • نمایندگان مجلس از دخالت در عزل و نصب‌ها اجتناب کنند
  • نمایندگان مجلس در همه مسائل جاری کشور حق اظهار نظر دارند