Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تقریب، حوزه سایر رسانه ها: رسانه های عراقی روز چهارشنبه به نقل از بیانیه ‘لیندسای والترز’ سخنگوی کاخ سفید آورده اند که ترامپ ‘قانون امداد رسانی و تعقیب نسل کشی در عراق و سوریه’ را امضا کرد که بر اساس آن کمک های بشردوستانه و نیز کمک به ثبات و بهبود وضعیت اقلیت های مختلف در این دو کشور انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این خبر آمده است که قانون یاد شده، ‘وزارت امور خارجه آمریکا را ملزم خواهد کرد دولت های خارجی را تشویق کند تا افراد مظنون به ارتکاب جنایت علیه بشریت یا نسل کشی یا جنایت جنگ از جمله اعضای سازمان های تروریستی خارجی که در عراق و سوریه کار می کنند را شناسایی و محاکمه کنند’.
بزعم والترز، دولت ترامپ همچنان به شکست دادن داعش و کمک به افرادی که با آن مبارزه می کنند پایبند است.
‘قانون امداد رسانی و تعقیب نسل کشی در عراق و سوریه’ پس از تصویب به اتفاق آرا در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به امضای ترامپ رسیده است.
آمریکایی ها و متحدان غربی اش که از سال ۲۰۰۳ عراق را به بهانه واهی داشتن سلاح های کشتار جمعی اشغال کردند، در سال ۲۰۱۱ بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک خاک عراق شدند اما با این حال در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.
برغم تبلیغات بسیار آمریکا و کشورهای غربی حاضر در ائتلاف مدعی مبارزه با داعش در عراق و سوریه، اطلاعات موثق و تایید شده ای از سوی منابع عراقی مبنی بر مبارزه واقعی آنها با تروریسم و داعش در این کشور منتشر نشده است.
به گزارش ایرنا، این درحالی است که گزارش های محلی مستندی از حمایت نیروهای غربی و بویژه آمریکایی از سرکرده های داعش در عراق و سوریه و نجات آنها از معرکه و نقل و انتقال آنها به مناطق امن و حتی رفت و آمد عناصر داعش به پایگاه های نظامی آمریکا در مناطق مرزی عراق و سوریه حکایت دارد.

انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: شرایط بشردوستانه در غزه همچنان وخیم است

گرچه کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس حامی اصلی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شوند، اما شرایط بشردوستانه در غزه آنچنان اسفناک است که حتی حامیان این رژیم نیز اکنون لب به انتقاد گشوده اند. 

به گزارش الجزیره، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد وضعیت بشردوستانه در غزه بسیار وخیم است. 

وی خاطرنشان کرد: گرچه ما شاهد افزایش ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم، اما این باریکه به کمک‌های بسیار بیشتری نیازمند است. از این رو، بحران انسانی در این باریکه همچنان وخیم است.

کامرون با اشاره به تلاش‌ها برای ارسال کمک‌ها به غزه از روش‌های دیگر، افزود: ما همچنان به تلاش‌های خود برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه از راه هوایی و دریا ادامه می‌دهیم، اما دسترسی زمینی به غزه همچنان حیاتی است. 

این مقام ارشد انگلیسی با استقبال از قطعنامه‌ای که امروز در شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه به تصویب رسید، گفت: ما اکنون باید روی چگونگی ترسیم مسیر از یک توافق آتش بس موقت بشردوستانه و تبدیل آن به یک صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم. 

وی در پایان بار دیگر با حمایت از مواضع صهیونیست ها، تاکید کرد: این امر شامل این مسئله می‌شود که حماس دیگر اداره کننده غزه نباشد و دولت جدید فلسطینی تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • وحشت از حمله داعش به المپیک پاریس
  • انگلیس: شرایط بشردوستانه در غزه همچنان وخیم است