Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، مسدود کردن جاده‌ها، تظاهرات و شورشهای پی در پی در روزهای آخری هفته در پایتخت فرانسه و چندین شهر دیگر باعث خالی ماندن قفسه‌های سوپرمارکتها شده و همچنین اجازه خرید هدایای کریسمس در آستانه سال نو را از مردم و توریستهایی که دیگر از پاریس هراس دارند، گرفته  است.

در این بین سر دولت فرانسه نیز بی کلاه نمانده و با اعلام روز دوشنبه امانوئل ماکرون مبنی بر معافیتهای مالیاتی، درآمدهای دولتی کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینحال پیشنهاد ماکرون با هدف آرام کردن خشم جلیقه زردها از افزایش قیمت سوخت صورت گرفت.

برونو لی مایر، وزیر دارایی فرانسه معتقد است اعتراضات این کشور که درپی آن صدها نفر بازداشت، 1400 نفر زخمی و 5 نفر کشته شدند، باعث کاهش یک دهم درصدی رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه آخر 2018 شده که به گفته وی " برای جذابیت کشور ما خوب نیست." پیش بینی هزینه های ناشی از جدی ترین بحرانهای فرانسه در یک دهه اخیر به میلیاردها دلار رسیده است.

 

اقدام اخیر ماکرون در راستای افزایش قدرت خرید بازنشستگان که شامل افزایش 100 یورویی حداقل حقوق ماهیانه و معافیت مالیاتی است 6 میلیارد یورو هزینه برای دولت درپی داشته است. 3.9 میلیارد دلار کاهش درآمد مالیاتی ناشی از افزایش قیمت سوختهای فسیلی را نیز باید به این رقم اضافه کرد که در کل به رقمی نزدیک به 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

برای فروشنده‌های خرد، این اعتراضات در بدترین زمان ممکن شکل گرفت. اعتراضات باعث تعطیلی مراکز خرید شد، درحالیکه بسیاری از مردم خود را برای خرید کریسمس  آماده می‌کردند. فدراسیون تجارت و توزیع فرانسه در گزارشی تخمین زد که درپی اعتراضات اخیر بخش خرده فروشی این کشور بیش از 1 میلیارد یورو متحمل ضرر شد.

توریستهایی که روزهای گذشته شهامت رفتن به مرکز پاریس را داشتند با بوتیکها و مغازه‌های تعطیل مواجه شدند. این مسئله برای شهری که به عنوان پایتخت هنر، مد و تغذیه به شمار می‌رود اتفاق خوشایندی نیست. رزرو هتلها در پاریس برای ماه دسامبر نیز با 35000 لغو یکی از بدترین دوران خود را تجربه می‌کند.

شورش در پاریس چهره این شهر را نیز تغییر داد. مغازه‌دارها اکنون باید مشغول تعویض شیشه‌ها شده و کارگران شهرداری خودروهای سوخته را از سطح شهر جمع آوری کنند. بخش دیگری از هزینه‌ها باید صرف پاک کردن شعارها از روی دیوارهای پایتخت شود. بسیاری از اماکن توریستی این شهر نیز پس از یک هفته تعطیلی باید کار خود را آغاز کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس

شمشیربازان روسی در بازی‌های المپیک پاریس شرکت نخواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شمشیربازان روسی در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس (فرانسه) شرکت نخواهند کرد.

قرار است در سه روز آینده یک تورنمنت انتخابی المپیک در رشته شمشیربازی در لوکزامبورگ برگزار شود که ورزشکاران روسی اجازه شرکت در آن را ندارند.

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

پیش از این کنگره فدراسیون جهانی شمشیربازی (FIE) با اکثریت آرا تصمیم گرفت شمشیربازان روسیه و بلاروس را در وضعیت بی‌طرف به مسابقات بین‌المللی بازگرداند. در همان زمان، این فدراسیون به تعدادی از ورزشکاران برجسته روسیه از جمله قهرمانان المپیک سوفیا پوزدنیاکوا، سوفیا ولیکایا و یانا یگوریان اجازه شرکت در مسابقات را نداد. در بازی‌های المپیک توکیو، شمشیربازان روسی در مجموع سه مدال طلا، چهار نقره و یک برنز به دست آوردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس