Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ۸ کشور اروپایی قبل از آغاز نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ درباره ایران خواستار اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای برجام شدند. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، نمایندگان 8 کشور بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان و سوئد در بیانیه‌ای خواستار اجرای کامل و موثر برجام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بیانیه با یادآور شدن پایندی ایران به برجام تصریح کرده است: «تا زمانی که ایران تعهداتش را به طور کامل اجرا کند، اتحادیه اروپا به طور کامل اجرای آن را ادامه خواهد داد. وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر این تأکید کردند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های 90 و 180 روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه 15 مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. 

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز 14 آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای 8 کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد. 

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

R36444/P1011199/S8,89,95,1128/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟

چین سفر بدون روادید را برای ۱۱ کشور اروپایی و مالزی تا پایان سال ۲۰۲۵ تمدید کرد.

به گزارش یورونیوز، طرح سفر بدون ویزا به چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ به صورت مرحله‌ای اعلام شد و قرار بود در ابتدا به مدت یک سال ادامه یابد و هدف آن تشویق افراد بیشتری برای بازدید از چین برای تجارت و گردشگری و ترویج مبادلات بین شهروندان چینی و اتباع خارجی است.

اتباع اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئیس از این پس تا پایان سال آینده (۲۰۲۵) اجازه ورود بدون ویزا به این کشور را خواهند داشت.

اقدامات سختگیرانه چین در طول دوران همه‌گیری که شامل قرنطینه‌های ضروری برای همه مسافران ورودی می‌شد، بسیاری از مردم را برای نزدیک به سه سال از بازدید از این کشور آسیایی منصرف کرد. محدودیت‌ها در اوایل سال گذشته برداشته شد، اما سفرهای بین‌المللی به چین هنوز به سطح قبل از همه‌گیری بازنگشته است.

به گزارش یورونیوز، چین قبلاً به شهروندان برونئی، ژاپن و سنگاپور اجازه ورود بدون ویزا را می داد اما پس از شیوع کووید-۱۹ آن را به حالت تعلیق درآورد. این کشور ورود بدون ویزا را برای برونئی و سنگاپور در ماه جولای از سر گرفت، اما این کار را برای ژاپن انجام نداده است.

بر اساس آمار و ارقام رسمی، چین در سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۵.۵ میلیون ورود و خروج از سوی مسافران خارجی‌ها را ثبت کرده است، این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ و آخرین سال قبل از همه گیری این رقم ۹۷.۷ میلیون نفر بود.

سال گذشته شاهد افزایش علاقه به چین به عنوان یک مقصد گردشگری در میان اروپایی ها بودیم. داده‌های آژانس مسافرتی آنلاین «Trip.com» نشان می‌دهد که رزرو کلی از اروپا به چین در مقایسه با سال ۲۰۲۲، ۶۶۳ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۹ تقریباً ۲۹ درصد افزایش داشته است.

این داده ها نشان می دهد که بریتانیا و آلمان جزو ۱۰ منبع اصلی مسافران ورودی به چین در سطح جهان هستند.

شانگهای با ترکیب جذاب مدرنیته و سنت محبوب ترین مقصد در بین اروپایی ها باقی مانده است و پس از آن پکن، گوانگژو و شنژن قرار دارند. سانیا، یک شهر ساحلی در انتهای جنوبی جزیره هاینان چین، و چنگدو - مرکز استان سیچوان در جنوب غربی چین- نیز از مقصدهای نوظهور گردشگری محسوب می‌شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • گروسی خواستار تدابیر ملموس ایران برای رفع نگرانی‌ها
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد