Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دیوان بین المللی کیفری روز چهارشنبه از بازداشت «پاتریس ادوارد انگایسونا» عضو ارشد کنفدراسیون فوتبال آفریقا در خاک فرانسه با اتهامات جنایات جنگی خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: براساس اعلام دیوان بین المللی کیفری، انگایسونا که پیش تر سمت ریاست وزارت ورزش آفریقای مرکزی را نیز عهده دار بوده است، به عنوان یکی از اعضای رده بالا در هماهنگ سازی گروه های مسلح در این کشور جنگ زده متهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انگایسونا در انتخاباتی جنجال برانگیز در ماه فوریه به سمت ریاست هیات اجرایی شورای عمومی کنفدراسیون فوتبال آفریقا منصوب شد. علاوه بر این، بر اساس اظهارات سخنگوی وی، انگایسونا ریاست فدراسیون فوتبال جمهوری آفریقای مرکزی را نیز بر عهده دارد.
دیوان بین المللی کیفری حکم بازداشت انگاسیونا را به اتهام همکاری و نظارت بر فعالیت گروه شبه نظامی و افراطی موسوم به «آنتی بالاکا» صادر کرده است. این گروه پس از آغاز جنگ های داخلی آفریقای مرکزی در سال 2013 تشکیل شده است.
بدنبال وقوع جنگ داخلی در آفریقای مرکزی، کشور فرانسه 2 هزار نیرو را به منظور سرکوب کردن شورشیان اعزام کرد و پس از انتخاب «فاستین آرچانگ توآدرا» به عنوان رئیس جمهوری این کشور، در سال 2016 پرونده عملیات مذکور را پایان داد.
براساس گزارش ها و آمار سازمان ملل متحد، از آن تاریخ به بعد، صدها هزار نفر در جریان درگیری های مرگبار گروه های مسلح داخلی جان خود را از دست داده و بیش از میلیون ها نفر مجبور به ترک خانه هایشان شدند.
دیوان بین المللی کیفری پیش تر «از مقامات فرانسوی خواسته بود تا به منظور پیگیری و اتمام محاکمات مقتضی، نسبت به بازداشت و تحویل انگایسونا اقدام کند.»
از جمله اتهامات مطرح شده علیه انگایسونا می توان به قتل، شکنجه، قطع عضو، جابجایی عامدانه غیرنظامیان، غارت و همچنین عضوگیری کودکان برای جنگ تحت عنوان کودک سرباز» اشاره کرد.
انگایسونا در ماه فوریه به نمایندگی از هشت عضو کشور آفریقای مرکزی، با کسب 30 رای به سمت ریاست هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آفریقا منصوب شد.
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كنفدراسيون فوتبال آفريقا عضو ارشد بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع موثق گزارش دادند که پلیس فرانسه و نیروهای امنیتی این کشور با ورود به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس، فرد مهاجم را بازداشت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، تلاش برای بازداشت افرادی که احتمالاً مرتبط به این فرد مهاجم بوده‌اند.

ساعتی پیش یک خبرگزاری غربی از حادثه امنیتی در ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت فرانسه خبر داد.

رویترز در این باره گزارش داده بود که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

کد خبر 6082686 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • (ویدئو) عامل تهدید سفارت ایران در پاریس بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نگرانی در اسرائیل از حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • استقلال یک قدم تا اخذ مجوز حرفه‌ای