Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه گردشگری پارس که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: فرهنگ ایرانی از توانایی بازتولید و زایندگی بالایی برخوردار است و همواره بیش از آن که اثرپذیر باشد در عرصه جهانی اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بی تردید جذابیت‌های میراث فرهنگی و ادبی ایران به ویژه فارس از جایگـاه برجسـته‌ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است، بیان کرد: بهره گیری از قابلیت هـای این میراث مـی‌توانـد بـرای جهانیـان و علاقه‌مندان به گردشگری فرهنگی جـذاب باشـد.

سرپرست استانداری فارس ادامه داد: تقویت گردشگری فرهنگی عـلاوه بـر کمـک بـه توسـعه بخـش گردشگری، به عنوان ابزار "قدرت نرم" و "دیپلماسـی فرهنگـی " در تعمیق و گسترش جهانی دستاورد‌ها و ارزش‌های میراث فرهنگی کشور نقش آفرینی کند.

رحمانی با تاکید بر اینکه صلح و دوستی از مهمترین دستاورد‌های صنعت گردشگری است که نتیجه همگرایی فرهنگی و اشتراکات رفتاری مردمان دنیاست، عنوان کرد: بنابراین گردشگری باید به عنوان پیام آور صلح و دوستی برای معرفی کشور عزیزمان و دیار کهن فارس، مدنظر فعالان و ذینفعان این صنعت قرار گیرد.

رحمانی سرزمین پارس را میعادگاه هنر، خاستگاه تمدن و گاهواره فرهنگ ایران زمین دانست و یادآور شد: صاحبدلان، این دیار را با حافظ و سعدی می‌شناسند و حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ و امامزادگان واجب التکریم، نگین ارزشمند این دیار الهی است که دل دادگی مومنین را از دیرباز بر لوح جاودان تاریخ حک کرده است.

وی ادامه داد: شیراز جنت طراز و شهر‌های تاریخی این استان آیتی از هنر و مکتب مردمان گذشته و جلوه‌ای از شهرت گردشگری دیار پارس است.

رحمانی روستا‌های هدف گردشگری، طبیعت چهارفصل فارس، آثار جهانی، صنایع دستی، توان پزشکی و علمی دارالعلم شیراز، شهرت ادبیات و مکتوبات ادبی را گوشه‌ای از داشته‌ها و توانمندی‌های این استان برشمرد و گفت: این داشته‌ها نشانی از ظرفیت‌های گردشگری همچون گردشگری سلامت، گردشگری فرهنگی و ادبی و گردشگری معنوی است.

وی به افزایش ۸ درصدی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و مذهبی و همچنین رشد ۶۶ درصدی بهره برداری از تاسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و مهمان پذیر‌ها نسبت به سال گذشته اشاره کرد و در ادامه افزود:
ثبت جهانی محور ساسانی، ثبت شهر آباده در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان شهر جهانی منبت، واگذاری مهمترین پروژه‌های گردشگری استان به بخش خصوصی مانند باغ موزه مشاهیر و مرکز سعدی شناسی و مجموعه‌ای از بنا‌های تاریخی در بافت قدیم شیراز به روش BOT، تصویب ۱۶۴۴ طرح در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی با ظرفیت اشتغال زایی مستقیم ۴۱۰۰ نفر، همگی گوشه‌ای از تلاش‌ها و عملکرد دست اندرکاران این حوزه است که لازم می‌دانم از زحمات همه این عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

رحمانی اظهار کرد: با عنایت به داشته‌های غنی و بی نظیر این سرزمین کهن، همه مسئولان و دست اندرکاران حوزه گردشگری تلاش کرده اند با برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، توانمندی‌های استان فارس را با هدف بسط گفتمان توسعه گردشگری، افزایش نشاط اجتماعی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و ایجاد اشتغال به نمایش بگذارند.

وی ایجاد نمایشگاه‌های بزرگ و بین المللی را فرصتی برای نمایش خدمات و جاذبه‌های گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد با اتکال به خداوند متعال برگزاری این نمایشگاه در سنوات آتی نیز استمرار یافته وشاهد موفقیت آن در جلب و جذب گردشگران باشیم.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است

ایسنا/اصفهان فرماندار نایین گفت: گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت و یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار ‌کرد: با جدیت پیگیر توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان نایین هستیم زیرا موضوع گردشگری با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان به‌عنوان اولین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در مجموعه اداری شهرستان حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی و تسهیل امور برای رفع مشکلات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.

فرماندار نایین افزود: بر همین مبنا جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی با فواصل زمانی معین برگزار و در این جلسات به صورت مصداقی با حضور مدیران مربوطه و بعضاً شخص سرمایه‌گذار موضوعات و درخواست‌های این حوزه مورد بررسی و تصمیماتی در این راستا اتخاذ می‌شود که امیدواریم بتوانیم به‌عنوان خدمتگزار مردم، زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری و به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را در مبحث مهم گردشگری پیگیری کنیم.

کریمی با اشاره به برگزاری منظم جلسات این کمیته تخصصی گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چند سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد و شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بودیم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت تاریخی نایین خصوصاً محوطه پیرامونی نارین قلعه، بررسی مسائل و مشکلات مجموعه‌های بوم‌گردی و گردشگری در شهرستان، بررسی نحوه معرفی جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر نایین و جذب مسافران عبوری، احیای مغازه‌های بازار تاریخی نایین از مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در نایین است که نیاز به بررسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند