Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نهاد قضایی اروپا روز چهارشنبه شکایت حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر را که به انسداد دارایی های خود در اروپا اعتراض کرده بود، رد کرد.
اتحادیه اروپا پس از انقلاب مردمی مصر در سال دو هزار و یازده که به سرنگونی رژیم حسنی مبارک منجر شد دارایی های وی را در اروپا مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحریم های اتحادیه اروپا ضد مقامات رژیم سابق مصر که علاوه بر حسنی مبارک شامل حال حدود بیست تن از نزدیکان وی هم می شد، مارس سال دو هزار و یازده بر مبنای پرونده هایی که نهاد قضایی مصر عليه این افراد به اتهام اختلاس دارایی های عمومی باز کرده بود، به اجرا گذاشت.
دادگاه اتحادیه اروپا مستقر در لوکزامبورگ در حکمی که روز چهارشنبه صادر شد، شکایت حسنی مبارک را رد کرد و بر تصمیماتی که شورای اتحادیه اروپا در سالهای دو هزار و هفده و دو هزار و هجده برای مسدود کردن دارایی های مبارک اتخاذ کرد، مهر تایید زد.
تصمیم نهاد قضایی اروپا مبنی بر انسداد دارایی های مقامات رژیم پیشین مصر درچارچوب سیاست بروکسل در حمایت از تشکیلات حکومتی مصر  و به منظور تقویت دموکراسی، ارتقای قانونمداری، تقویت حقوق بشر و تحکیم اصول حقوق بین المللی اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نهاد قضايي اروپا حسني مبارک دادگاه اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا برای کمک به مصر در بحبوحه بحران اقتصادی این کشور، بسته کمکی را برای قاهره معرفی کرد.

بسته کمکی اتحادیه اروپا به ارز ۸ میلیارد دلار به مصر اختصاص یافت.

اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد که بسته کمکی جدید را به دلیل نگرانی از فشار اقتصادی و درگیری ها و هرج و مرج در کشورهای آفریقایی اعلام کرده که می تواند مهاجران بیشتری را راهی سواحل اروپا کند.

مقامات مصری هم اعلام کردند قرار است قرارداد همکاری دو طرف در جریان سفر «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و سران کشورهای بلژیک، ایتالیا، اتریش، قبرس و یونان به مصر امضا شود. این قرارداد شامل کمک های بلاعوض و وام برای مصر است.

همچنین اتحادیه اروپا قرار است همکاری خود با مصر را تا سطح مشارکت استراتژیک و همه جانبه ارتقا دهد و زمینه توسعه همکاری دو جانبه با مصر را در حوزه های مختلف اقتصادی و غیراقتصادی هموار کرده اند.

بنا به این قرارداد، اتحادیه اروپا به دولت مصر برای تقویت مرزهای خود به ویژه با لیبی کمک خواهد کرد.

کد خبر 6057490

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه بشردوستانه ۷ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا
  • توافق ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا با مصر
  • مردم مراقبت کنند تا دارایی خود را در قالب سرمایه گذاری در دست کلاهبرداران قرار ندهند.
  • کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر
  • حکم قضایی علیرضا دبیر علیه عباس جدیدی
  • مردم دارایی خود را در دست کلاهبرداران قرار ندهند
  • شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد
  • شولتز: با سود دارایی‌های مسدود شده روسیه برای اوکراین سلاح می‌خریم
  • پرداخت سود پول های روسیه به اوکراین از تابستان
  • شولتز: با سود دارایی‌های مسدودشده روسیه برای اوکراین سلاح می‌خریم