Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:01:14 GMT

کشفیات کالای قاچاق در کشور 60 درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۳۷۳۵

کشفیات کالای قاچاق در کشور 60 درصد رشد داشته است

کرمانشاه - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با تلاش های صورت گرفته و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، کشفیات کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون (21 آذر) نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ «ایوب سلیمانی» عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی دیگر از تلاش های پلیس در بحث مبارزه با قاچاق سوخت بوده است که در این خصوص نیز شاهد رشد 200 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در بحث سوخت به دلیل اختلاف قیمتی که در داخل و خارج کشور وجود دارد شاهد تمایل قاچاقچیان به حضور در این عرصه هستیم و در مرزهای غربی، جنوبی، جنوب شرقی و ... مبادرت به این کار می کنند.
سردار سلیمانی با بیان اینکه حجم قاچاق سوخت در جنوب و جنوب شرق کشور بخصوص در نقاط متصل به خلیج فارس و دریای عمان بیشتر از سایر نقاط است، یادآوری کرد: با این حال همه توان و تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مقابل این پدیده ایستادگی کنیم.
این مقام بلندپایه انتظامی همچنین به قاچاق ارزاق عمومی و مواد خوراکی مورد نیاز مردم نیز اشاره کرد و گفت: این کار علاوه بر زیان های وارده باعث کمبود این محصولات در داخل کشور شده و باعث می شود مردم به مشکل برخورد کنند.
وی افزود: بحث قاچاق کالا یکی از موضوعاتی است که بیتشرین اثر تخریبی را بر بنیان های اقتصادی کشور دارد و علاوه بر وارد آوردن صدمات جبران ناپذیر به تولید ملی، در نظم و برنامه های اقتصادی کشور نیز اخلال ایجاد می کند.
سردار سلیمانی تصریح کرد: امروز پلیس جمهوری اسلامی مقتدر تر از گذشته احاطه و اشراف خوبی بر هشت هزار و 755 کیلومتر مرز آبی و خاکی کشور با همسایگان خود دارد و نیروهای مرزبانی و انتظامی بر این مرزها مسلط هستند.

** مرزهای کرمانشاه در امنیت کامل قرار دارد
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت مرزهای استان در بازدیدی که امروز به عمل آورده، اظهار داشت: مرزهای کرمانشاه خوشبختانه در امنیت کامل قرار داشته و هیچ مشکل و پدیده نگران کننده ای وجود ندارد.
وی افزود: در بازدیدی که امروز از بخش عمده ای از مرز 371 کیلومتری استان کرمانشاه با عراق داشتم شرایط مطلوبی بر مرزها حاکم بود و انگیزه و روحیه را می شد در چهره تک تک نیروهای مرزبانی مشاهده کرد.
سردار سلیمانی ادامه داد: در دیداری که با چند تن از نیروهای مرزبانی استان کرمانشاه داشتم همگی آن ها با روحیه ای بالا عنوان کردند که سلام و پیام ما را به رهبر معظم انقلاب رسانده و ایشان بدانند تا آخرین قطره خونمان پاسدار مرزهای انقلاب بوده و به دشمنان اجازه کوچکترین تعرضی نمی دهیم.
جانشین فرمانده ناجا در ادامه به نقشه شکست خورده دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور اشاره کرد و گفت: آن ها به زعم خود تلاش می کنند تا مردم شاهد جشن 40 سالگی انقلاب نباشند و وعده های بسیاری را از سال گذشته به طرفداران خود دادند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در 22 بهمن 96 سرنگون می شود اما همه دیدند بعد از حوادث دی ماه پارسال کشورمان مقتدر تر از گذشته به حرکت روبه جلوی خود ادامه داد.
وی تصریح کرد: دشمنان سپس وعده تابستان و پائیز امسال را دادند که انقلاب اسلامی 40 سالگی خود را نخواهد دید ولی پائیز هم در حال سپری شدن است و همه جهانیان دیدند که دشمنان بازهم نتوانستند کاری از پیش ببرند.
سردار سلیمانی با بیان اینکه دشمنان 2 هدف عمده را دنبال می کنند، افزود: یکی از این اهداف ناامن کردن مرزهای کشور و نفوذ افراد تکفیری برای انجام کارهای خرابکارانه و دیگری سوار شدن بر موج مشکلات اجتماعی و استفاده از ظرفیت های نفوذی خود برای برهم زدن نظم و امنیت داخلی کشور است.
جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: در هردوی این بخش ها، نیروی انتظامی محور امنیت عمومی کشور را ایفا می کند و خوشبختانه با جانفشانی نیروهای جان برکف خود توانسته پاسخی محکم و دندانشکن را به دشمنان این مرز و بوم بدهد.
وی تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با افتخار اعلام می کند که با همت نیروها و کارکنان خدوم خود توانسته دشمن را متوقف کند به گونه ای که نتوانسته اند کوچکترین خدشه ای به امنیت کشور وارد آورند.
سردار سلیمانی در پایان گفت: هرچند کشور در امنیت کامل به سر می برد اما لازم است تا هوشیاری خود را در مواجه با دشمن حفظ کرده و از کوچکترین حرکت دشمن غافل نمانیم.
7458/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جانشين فرمانده ناجا سردار سليماني قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • دپوی میلیاردی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه 
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود