Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر «اعزاز» در شمال استان حلب، منجر به کشته و زخمی شدن 20 تن شد.

یک خودروی بمب‌گذاری شده ظهر امروز (چهارشنبه) در شهر اعزاز، محلی که در کنترل نیروهای همسو با ترکیه قرار دارد، منفجر شد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» این انفجار در نزدیکی یک درمانگاه رخ داد و تا کنون کشته شدن یک کودک و زخمی شدن 28 تن دیگر، گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال برخی زخمی‌ها وخیم است.

بنا به این گزارش، انفجار موجب وارد آمدن خسارت شدید به خانه‌ها و مغازه‌های اطراف شده است. این حادثه Incident زمانی رخ داد که نیروهای حامی ترکیه در نزدیکی انفجار بودند.

شهر اعزار و مناطق شمالی استان حلب که در کنترل نیروهای عملیاتی «سپر فرات» و «شاخه زیتون» قرار دارد، ماههاست که در نا آرامی به سر می‌برد. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز دوشنبه گذشته جنازه دو نیروی «پلیس حلب آزاد» در شهرک «تل رفعت» در شمال حلب کشف شد که هنوز مسببان و عاملان نا مشخص هستند.

همچنین در روزهای گذشته گروههای ناشناس اقدام به ربایش شهروندان عادی و باج‌خواهی کرده‌اند.

در تاریخ هشت دسامبر (شنبه گذشته) نیز صدای انفجار شدید منطقه «الزیادیه» در اطراف اعزاز را لرزاند. همان روز در شهرک «بزاعه» در نزدیکی شهر «الباب» نیز انفجار یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده خسارات مالی زیادی بر جای گذاشت. در شهر عفرین نیز انفجار بمب در نزدیکی مقر نیروهای حامی ترکیه، موجب کشته شدن یکی از فرماندهان شد.

ترکیه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «سپر فرات» ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ الی ۲۹ مارس ۲۰۱۷) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش ISIS شهر «جرابلس»، «اعزار» و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود در آورد و سپس در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کرد، (از تاریخ ۲۰ ژانویه الی ۲۴ مارس ۲۰۱۸) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید شهر «عفرین» را اشغال کرد. ترکیه تلاش دارد شمال سوریه را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

بی هوش شدن رضا رشید پور در آنتن زنده /تکرار یک اتفاق این پدر هوسباز به دو فرزندش هم رحم نکرد+عکس زنم در خیاطی یعقوب با او تنها بود! / خون جلوی چشمانم را گرفت! واریز بسته حمایتی به حساب بازنشستگان تا روز شنبه ! وحشتناکترین بی شرمی یک مرد! / او به تمساح غول پیکر رحم نکرد / تمساح افسرده شد + فیلم قتل فجیع/ پسر شیرازی با ماشین از روی مادر خود رد شد ! فیلم شکنجه وحشتناک در کمپ ترک اعتیاد رامسر / پشت بیسیم چه کسی دستور می داد ! زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 2 دختر تهرانی با لباس پسرانه در سفره خانه ها مشروب سر میزها می بردند! + جزییات عجیب دریده شدن قلب یک زن در جاسک ! / قاتل در اتوبوس مسافربری محاصره شد! 7 مرد هوسباز دختر 10 ساله را از جشن عروسی دزدیدند و به اوتجاوز کردند +عکس عکس های تلخ از جان باختن مادر و دختر توسط قاتلان وحشی / 16+ سرباز فقیر توسط دستان پر سخاوت نیکوکاران به زندگی برگشت+ عکس ایرج دانایی‌فر درگذشت +آخرین عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: حادثه Incident داعش ISIS ترکیه سوریه انفجار زخمی حامی عکس دستگیر شد تجاوز مرد جوان پسر ساعت دختر در خیابان پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

به گزارش همشهری آنلاین خبرگزاری ایرنا به نقل از این کانال تلگرامی نوشت: صدای انفجار شدید در استان السویداء به گوش رسیده است.

این کانال خبری گزارش داد که رژیم صهیونیستی فرودگاه «الثعله» در سویداء را هدف حمله قرار داده است.

همچنین رژیم صهیونیستی چندین نقطه را در حومه درعا در جنوب سوریه هدف قرار داده است.

اطلاعات اولیه حکایت از آن دارد که دو فرودگاه کشاورزی «ازرع» و نظامی«الثعله» و گردان راداری واقع میان شهر «ازرع» و دهستان «قرفا» در جنوب سوریه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

این کانال خبری همچنین گزارش داد که همزمان با این حملات، صدای انفجار در استان بابل عراق نیز شنیده شده است.

شبکه المیادین از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه «الامام» در استان بابل واقع در جنوب عراق خبر داد.

تاکنون ماهیت انفجار در استان بابل عراق مشخص نیست، اما برخی از منابع غیری رسمی اعلام کردند که این منطقه نیز توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شده است.

کد خبر 845440 برچسب‌ها خبر ویژه سوریه عراق

دیگر خبرها

  • شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه
  • انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند
  • انفجار در پایانه شرق تهران با ۶ کشته
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • حمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • ۲۵ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی