Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:41:14 GMT

50 هزار شغل باید در خراسان شمالی ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۳۹۴۳

50 هزار شغل باید در خراسان شمالی ایجاد شود

بجنورد- ایرنا- معاون امور اقتصادی و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین سرشماری، 50 هزار نفر در این استان از بیکاری آشکار و یا پنهان رنج می برند که باید برای آنان شغل ایجاد شود.

به گزارش ایرنا مجید پورعیسی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: بر اساس آمار در این استان 30 هزار نفر بیکار آشکار داریم و میزان بیکاری پنهان هم 20 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیکاری پنهان و یا اشتغال ناقص به معنای اشتغالی است که درآمد کافی و پاسخگو برای معیشت فرد ندارد.
وی با اشاره به اینکه امسال ایجاد 11 هزار شغل توسط دستگاه های اجرایی استان تعهد شده، گفت: امسال باید 50 هزار شغل در استان ایجاد شود که اگر نیمی از این رقم هم محقق شود، رضایت بخش است.
پورعیسی گفت: مدیران نباید خود را در آمار 11 هزار شغل تعهد شده محدود کنند زیرا هدف ما باید ایجاد 50 هزار شغل باشد و باید سیاست های مختلف را برای رسیدن به این هدف دنبال کرد.

* انحراف طرحهای اشتغال استان کمتر از نصف کشور
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: 18 درصد از طرح های متقاضی وام، در دستگاه های اجرایی استان تعیین تکلیف نشده است.
حسن نوری اظهار داشت: میانگین قدر مطلق انحراف طرح ها در کشور 34 درصد و در خراسان شمالی 15 درصد است.
وی افزود: میانگین سرانه ایجاد هر شغل به ازای طرح در کشور 417 میلیون ریال و در استان 355 میلیون ریال است و میانگین اشتغال ایجاد شده در هر طرح در کشور 2.5 و در خراسان شمالی 1.4 نفر است.
نوری در باره نظارت بر طرح ها نیز پیشنهاد کرد سه کمیته برای نظارت بر طرح های بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و گردشگری ایجاد شود و مدیریت آن بر عهده دستگاه های تخصصی باشد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در باره انحراف طرح ها در هزینه کرد تسهیلات گفت: بعضا افراد، برای سرمایه ثابت وام دریافت می کنند اما با یک رنگ کاری تجهیزات، آن را خرید و تجهیزات نو جا می زنند و مابقی وام را صرف سرمایه در گردش می کنند.
محمدرضا موفق یساقی اظهار داشت: شیوه نامه ای در خصوص نظارت تخصصی تنظیم شده و بانک به عنوان متولی سرمایه، حساسیت خاص خود را دارد تا طرح از چهارچوب خارج نشود، از این رو پیشنهاد می شود بانک انحرافها را به دستگاه ها منعکس کند.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كارگروه اشتغال ايجاد شغل خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد رضا حسین نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، هدف گذاری واولویت اصلی امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر استان را جدیت بیش از پیش همه دستگاه‌ها در پیشگیری دانست و بر اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها و تقویت انجمن خیرین در حوزه آموزشی و نیز عمومی با هدف جلوگیری از انحراف تاکید کرد.
وی افزود: تصمیم بر آن شد، در ورودی‌های استان با تهیه کانکس و دیوارکشی در ایست و بازرسی‌ها، گام مهمترین برای پیشگیری از توزیع مواد مخدر برداریم.
استاندار همچنین در خصوص حوزه درمان اضافه کرد: در این هدف گذاری، مقرر شد، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز فعلی افزوده شود.

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر