Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: سیلاب اخیر یکهزارو 440 میلیاردریال خسارت به زیرساخت های استان وارد کرد که 70درصد آن مربوط به شهرستان پلدختر است.

به گزارش ایرنا غلامرضا آقامیرزایی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت:در تابستان گذشته با تنش آب مواجه شدیم اما با مدیریت صحیح استان توانستیم کشت محصول آبدوست را محدود کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از ابتدای مهرماه امسال 283.2میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که نسبت به آمار بلند مدت 117.7درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 451.3 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: با این وضعیت کشاورزی مثبت ارزیابی می شود این باعث خوشحالی کشاورزان همراه با استرس است چرا که نگران بارش های بعدی هستند.
آقامیرزایی افزود: در حال حاضر حدود 500واحد مسکونی در پلدختر به رودخانه کشکان نزدیک شده که باید تدابیری اندیشدیده شود تا از بحران جلوگیری گردد.
وی همچنین افزود: چهار هزارو 40 واحد مسکونی در استان وجود دارد که وضعیت نامناسبی دارند و باید از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.
به گفته وی حدود 25خانوار از بخش عشایری شهرستان الیگودرز در سیل اخیر دچار مشکل شدند که توسط فرمانداری این شهرستان امدادرسانی شدند.
معاون امور هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان نیز در ادامه این نشست گفت: عامل خسارات وارد شده در شرایط بحران خودمان هستیم و پس از آن به بحران تبدیل می شوند.
احمد مرادپور گفت: نباید اجازه دهیم در حریم رودخانه و هرکجا که سابقه سیلاب وجود دارد ساخت و ساز صورت گیرد.
وی افزود: برای بروز کردن و بازسازی مناطق آسیب دیده نیازمند اعتبار ویژه ای هستیم.
مرادپور ادامه داد: پل ها آسیب دیده باید الویت بندی می شدند اما متاسفانه از سال 94 تاکنون بخش عمده از کار آن باقی مانده و متولی آن باید در زمان مشخص آن را تمام کند و در انتخاب پیمانکار باید دقت کند.
3210/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران خسارات سيلاب آقاميرزايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب