Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران آمادگی لازم برای کمک به مادران و نوزادان کشورهای مختلف به ویژه یمن، سوریه، عراق و افغانستان که با جنگ‌های داخلی و خارجی روبه‌ رو هستند را دارد.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی روز چهارشنبه در پنل همکاری‌های بین بخشی برای تامین سلامت مادر، نوزاد و کودک در اجلاس بین المللی سلامت مادر، کودک و تغذیه در هندوستان افزود: جنگ در هر منطقه‌ای از دنیا، مشکلات قومی و داخلی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورهای جهان را محکوم می‌کنیم، زیرا دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به نحو شایسته دچار اختلال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سازمان‌های بین المللی خواست که با نابرابری و ناعدالتی در دسترسی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر مانند مادران و نوزادان به خدمات سلامت، مقابله کنند.

هاشمی ادامه داد: به مهاجران افغان که به صورت قانونی یا غیرقانونی به ایران مهاجرت کردند، خدمات سلامت مادر و نوزاد ارائه می شود، تا دسترسی این اقشار آسیب پذیر به خدمات بهداشتی و درمانی فراهم شود.

وی گفت: در دو دهه گذشته سلامت مادران، نوزادان، کودکان و تغذیه در قالب شبکه بهداشتی و درمانی کشور بهبود یافته است و ایران تجربیات موفقی در این زمینه‌ها داشته که آمادگی انتقال تجربیات خود به سایر کشورها را نیز دارد.

وی افزود: از مهمترین تجربیات ایران در این زمینه می‌توان به تقویت و رشد مناسب کودکان، دسترسی مناطق محروم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه خدمات مورد نیاز مادران، نوزادان، کودکان و ایمن سازی آنها در مقابل بیماری‌ها، ایجاد پایگاه‌های سلامت در مناطق شهری و حاشیه شهرها اشاره کرد.

هاشمی همچنین پوشش بیمه برای 92 درصد از مردم ایران، تامین نیروهای انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات به مادران و نوزادان و پیگیری خدمات تا سطوح بعدی خدمات در بیمارستان‌ها را از دیگر تجربیات وزارت بهداشت در ایران عنوان کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری