Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - آمریکا بار دیگر با عقب نشینی از تصمیم خود در قبال پاکستان، نام این کشور را به عنوان استثنا از لیست ناقضان آزادی مذهبی خارج کرد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، بر اساس بیانیه وزیر امورخارجه آمریکا، واشنگتن اسلام آباد را از لیست ویژه نقض آزادی مذهبی به صورت استثنا خارج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستثنی شدن پاکستان از این لیست به دلیل منافع ملی آمریکا اعلام شده است.
پیش از این آمریکا به همراه پاکستان برخی کشورهای دیگر را در لیست تشدید تحریم به دلیل نقض آزادی مذهبی قرار داده بود، این موضوع موجب اعتراض مقامات پاکستانی شد.
'مایک پمپئو' وزیر امورخارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: واشنگتن ، اسلام آباد را در فهرست ناقضان آزادی دینی قرار داد.
وزیرامورخارجه آمریکا در این خصوص اعلام کرد: اسلام آباد را در لیست کشورهائی با نگرانی های خاص در ارتباط با محافظت از مردم در عبادت هایشان مطابق با اعتقادات آن ها قرار داده ایم.
در بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا آمده بود، واشنگتن نمی تواند چنین سرکوب هائی را تحمل کند!
پاکستان نیز روز چهارشنبه با رد گزارش وزارت امورخارجه آمریکا در رابطه با نقض آزادی مذهبی اعلام کرد: این گزارش متعصبانه بوده و پاکستان در مورد نحوه رفتارش با اقلیت های مذهبی نیازی به مشاوره خارجی ندارد.
سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان اظهار کرد: تنها چهار درصد از جمعیت پاکستان شامل اقلیت مذهبی است و در این کشور، اقلیت ها دارای حقوق برابر مطابق قانون اساسی هستند و همه نیز با تفکرات و عقاید مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند و کرسی هایی در پارلمان به اقلیت های مذهبی اختصاص یافته است.
آساق**6125**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان و آمريكا وزارت خارجه پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و آقای شهباز شریف بعد از ظهر امروز دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پاکستان، پس از دیدار دوجانبه، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه، حضور در مراسم امضای اسناد و تشریح دستاوردها و نتایج رایزنی‌های سران و مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از لوح یادبود نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد که از مقابل پارلمان پاکستان آغاز می‌شود، رونمایی کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • نامگذاری یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • (تصاویر) بیلبوردهای استقبال از رئیسی در اسلام آباد پاکستان