Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت : حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های اجتماعی شرکت پالایش گاز ایلام است. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

شهریار داری پور در گفت و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام، اظهار داشت: با نصب سیستم‌های پایش برخط، پساب تصفیه شده قبل از ورود به منابع پذیرنده و هوای محیطی به صورت لحظه‌ای در شرکت پالایش گاز ایلام  پایش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت:  کلیه فعالیت‌های شرکت  پالایش گاز ایلام به‌صورت ادواری توسط آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت‌محیط زیست، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط‌زیست و کارشناسان شرکت  پالایش گاز ایلام ، مورد بازرسی قرار می‌گیرد و کوچک‌ترین جنبه‌های تخریب زیست محیطی شناسایی و جهت برطرف کردن آن‌ها اقدامات اصلاحی تعریف می‌شود.
وی  در ادامه گفت: این شرکت همچنین اقدام به تدوین روش اجرایی منظم و مدونی برای شناسایی جنبه‌های زیست محیطی، با مشخص کردن  احتمال وقوع و شدت پیامد و قابلیت کشف  و به‌صورت سالیانه جنبه‌های بارز را شناسایی و اقدامات اصلاحی تعریف و به صورت دوره ای مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

صدور اخطاریه زیست محیطی برای 5 بیمارستان اقدامات زیست محیطی مشهد الگویی برای سایر کلانشهرها است اردبیل| قرار گرفتن اراضی مستعد در مدیریت محیط زیست مانع توسعه خلخال شده است

داری‌پور با اشاره به این‌که نظام‌مند نمودن فعالیت‌های زیست محیطی استاندارد ISO14001:2004  و HSE-MS در شرکت استقرار یافته است، تصریح کرد: پالایش‌گاز ایلام در جایگاه خود برای ترویج فرهنگ زیست محیطی برنامه‌های مدونی در دست اقدام دارد که نتیجه آن حفظ محیط زیست در زمینه‌های مختلف است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست اشاره و خاطر نشان کرد: اجرای فضای سبز و جنگل کاری در 21 هکتار از اراضی تملکی شرکت، مشارکت در حصار کشی طرح حفاظت و احیاء زیستگاه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام، احداث و بهره برداری از تصفیه خانه پساب صنعتی ، نصب ایستگاه پایش هوای محیطی و هواشناسی ، نصب ایستگاه پایش خروجی پساب تصفیه شده ، احداث جایگاه نگهداری موقت پسماندهای صنعتی و ویژه و سکوی تفکیک،اجرای جایگاه سطل‌های تفکیک از مبدا پسماند در سایت فرآیندی، خرید و نصب سطل‌های گالوانیزه درب‌دار در نواحی غیر فرآیندی از جمله اقدامات این حوزه بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از راه اندازی ایستگاه پایش آنلاین خروجی تصفیه خانه صنعتی در این این شرکت خبر داد و گفت : به منظور اجرای بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه ،آنالایزرهای پایش لحظه‌ای پساب با تأیید اداره کل محیط زیست استان ایلام در خروجی تصفیه خانه پساب پالایشگاه در اسفند 95 نصب و راه اندازی شده و  این سامانه مقادیر پارامترها را به صورت لحظه‌ای ثبت و در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار می‌دهد.

داری پور از نصب ایستگاه ثابت سنجش آلاینده‌های زیست محیطی و هواشناسی در اطراف این شرکت خبر داد و افزود: این ایستگاه قابلیت سنجش میزان گازها و پارامترهای هواشناسی شامل  فشار، دما، سرعت و جهت باد ، درصد رطوبت ، میزان بارش و میزان تشعشع خورشیدی به صورت لحظه‌ای را دارد.

وی ادامه داد: این ایستگاه ارتباط مستقیم با سامانه پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مرکز کنترل و پایش زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست کشور دارد و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست میتوانند با مشاهده اطلاعات ایستگاه،وضعیت آلاینده‌های محیطی پالایشگاه را به صورت آنلاین رصد کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به این‌که یکی از با ارزش‌ترین اقدامات برای صیانت و سالم سازی محیط زیست توسعه و حفظ فضای سبز می‌باشد،گفت : کار اجرایی فضای سبز پالایشگاه و جنگل‌کاری در چند مرحله انجام گرفته است بطوریکه از 25 هکتار مساحت ناحیه صنعتی پالایشگاه، 21 هکتار از آن فضای سبز ایجاد شده است که 5 برابر استاندارد و الزام قانونی می‌باشد.

انتهای پیام/ن

R7718/P1361/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یوسفی گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند طرح زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در منابر نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، قسمتی از این برنامه‌هاست.
او افزود: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است.
یوسفی افزود: ۲۰ درصد پسماند‌های خانگی کشور و استان مرکزی پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالاست.
او با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده گفت: امید است این دستورالعمل هرچه زودتر اجرایی شود و «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» مورد توجه جدی باشد.
یوسفی عنوان کرد: ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل بازیافت در منازل هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد