Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا- مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: مرزهای بین ما و کودکانمان به دلیل گسترش فضای مجازی در حال محو شدن است اما در عین حال مرزهای جدیدی نیز در حال شکل گیری است.

به گزارش ایرنا، عباس تقی زاده روز چهارشنبه در نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی افزود: فضای مجازی موجب شکاف دیجیتالی بین والدینی که آشنایی چندانی با فضای مجازی ندارند و فرزندانی که از والدین خود جلوتر هستند ، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: شکاف دیجیتالی بین دانش آموزان و معلمان موجب می شود که معلمان نتوانند دانش آموزان را به درستی راهنمایی کنند و فضای آزاداندیشی را در مدارس ایجاد کرده و پاسخگوی وسئوالات دانش آموزان باشند.
تقی زاده با تاکید بر این مطلب که تفکر، هسته اصلی سواد رسانه ای است، ادامه داد: همه ما باید با توسعه دانش خود درباره فضای مجازی و سواد رسانه ای رهبر آموزشی فرزندان خود باشیم.
تقی زاده ضمن بیان این مطلب که تمرکز بر خانواده و فضای مجازی بسیار اهمیت دارد، گفت: مادران به عنوان ایفاگر نقش اصلی در خانواده می توانند رفتار فرزندان خود در فضای مجازی را مدیریت کنند.
مشاور رسانه ای استاندار کرمان اظهارداشت: برای استفاده از فضای مجازی با محیط و اکوسیستمی روبرو هستیم که باید مفید، ایمن و سالم باشد و تشخیص این موارد بسیار دشوار است که با برگزاری دوره های آموزشی می توان این شناخت را به استفاده کنندگان از فضای مجازی ارائه کرد.
وی به تفاوت نسلی اشاره و بیان کرد: نسل ما نسلی است که با تلویزیون با عملکردی یک طرفه بزرگ شده زیرا این رسانه به صورت یکطرفه اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می دهد اما فرزندان ما زاده دیجیتال هستند و با فناوری های جدید در حال رشد هستند.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی خاطرنشان کرد: امروز حتی قبل از تولد فرزندان، هویت مجازی آنها شکل می گیرد و پس از تولد نیز فرزندان مابه صورت مدام با ابزارهای دیجیتال و اینترنت در ارتباط هستند.
تقی زاده با اشاره به اینکه در فضای مجازی با فضای بی مرزی روبرو هستیم، گفت: نسل اینترنت خودمختار است و دسترسی دارد و باید او را در برابر آسیب های فضای مجازی مصون کرد.
وی ادامه داد: روبرو شدن با محتوای نامتناسب و نامناسب با سن افراد به ویژه فرزندان یکی از آسیب هایی است که در فضای مجازی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.
مشاور رسانه ای استاندار کرمان اظهارداشت: فرزندان ما به دلیل آشنایی مدام و مجازی با مواردی که متناسب با سن آنها نیست، با بلوغ زودرس می رسند و در اینجا سواد رسانه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.
تقی زاده با اشاره به اینکه در فضای مجازی دو نگاه فن محور و مهندسی و جامعه شناسی وجود دارد، گفت: تلفیق این دو نگاه بسیار مهم است و خوبی ها و آسیب های آن در کنار هم باید در جامعه آموزش داده شود.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی خاطرنشان کرد: اینترنت آزادی در انتخاب و فکر کردن را به نسل جدید می دهد و آنها را به سئوالاتی روبرو می کند که فرصت بسیار خوبی در اختیار ما قرار می دهد که به آنها به درستی پاسخ دهیم .
وی ادامه داد: در این رابطه باید تاکید کرد که هیچکس بی نیاز از آموزش های سواد رسانه ای نیست زیرا این فضا روز به روز رشد و تغییر می کند.
به گفته تقی زاده در فضای مجای نباید مخاطب منفعل بود بلکه باید ایده ها و فعالیت های خود را به درستی معرفی کنیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه باید در ابتدا آمادگی فرهنگی درباره فضای مجازی را می داشتیم تا در برابر آسیب های این فضا مصون باشیم، گفت: فضای مجازی در حوزه ارتباطات و اطلاعات فرصت بسیار خوبی برای افزایش توانمندی های خانواده ها در ابعاد مختلف است.
مسعود الهامی با بیان اینکه سهولت راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی یکی از مزیت های مهم این فضا است، گفت : با راه اندازی شبکه های زیرساختی، دسترسی به اینترنت در جای جای استان کرمان فراهم شده است و می توان از این فرصت برای توسعه کسب و کارهای اینترنتی استفاده کرد تا شاهد تحول اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی در بین خانواده هاباشیم.
وی خاطرنشان کرد: کیفیت زندگی به صورت مستقیم با اشتغال افراد خانواده ارتباط دارد و امروز بهترین ابزار برای توانمندسازی، فناوری اطلاعات و استفاده از ابزارهای اینترنتی است.
به گفته الهامی: تا سال 95 تنها 19.3 خدمات و محتوای دستگاه ها الکترونیکی شده بود که این میزان امروز به 60.5 درصد رسیده است که حاصل توسعه شبکه زیرساختی در سطح استان است و این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
7440/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رسانه و جامعه فضاي مجازي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود حسین‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی اظهار داشت: اعتیاد به عنوان بیشترین آسیبی است که فرزندان و جامعه ما با آن درگیر هستند که به علت عدم آموزش و آگاهی والدین است. در این راستا کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد به مدت 10 روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟، آغاز شده است.  

وی افزود: هدف این کارزار پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور و اطلاع‌رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد است که تأکید این کارزار بیشتر بر آگاهی؛ همراه با آموزش است به طوری که شعار این کارزار «والد آگاه، فرزند ایمن» است. 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: این طرح در تمامی مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی (مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفترخانه‌ها، ادارات استان و غیره عملیاتی می‌شود تا موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه به ویژه در بین خانواده‌ها به یک گفتمان تبدیل شود و از این طریق گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداشته شود. 

حسین آبادی، حساس‌سازی؛ آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را راهبردهای مهم در اجرای این کارزار دانست و گفت: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است. بنابراین شیوه تعامل خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی‌آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است. 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک‌ها، ادرات، منطقه‌های گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ و غیره سعی شد مردم را نسبت به این امر آگاه کرده و در این مدت تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟ روبه رو شوند و در خود احساس نیاز نسبت به آموزش داشته و بداند برای والدگری باید یک والد آموزش دیده باشند تا بتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای