Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار الف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از یک هفته تعطیلی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه آینده در صحن مجلس گرد هم می آیند.
جلسات کمیسیون‌ها هم در بعدازظهر این روزها برگزار می شود.

هفته آینده 2 وزیر در صحن مجلس و هشت وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر می‌شوند تا پاسخگوی 40 سوال 75 نماینده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 وزیر در صحن مجلس

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سوالات سمیه محمودی نماینده شهرضا و حبیب اله دهمره نماینده زابل در صحن مجلس حاضر می شود.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات کاظم جلالی نماینده تهران و جهانبخش محبی نیا نماینده تکاب و شاهین دژ در صحن مجلس حاضر می شوند.

کمیسیونهای تخصصی
هفته آینده هشت وزیر در جلسات کمیسیونهای تخصصی مجلس حاضر می شوند.

استیضاح غلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
طرح استیضاح منصور غلامی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری اطلاعات در دستور کار یکشنبه و سه شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد.
غلامی در این جلسه باید به سوالات نمایندگان استیضاح کننده پاسخ دهد.

وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی صبح روز دوشنبه به کمیسیون اقتصادی مجلس می رود تا پاسخگوی سوال سید علی ادیانی نماینده قائمشهر باشد.

11 سوال از وزیر کشور در کمیسیون شوراها
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون امور داخلی و شوراها می رود تا به 11 سوال 11 نماینده پاسخ دهد.
ولی اله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار، پروانه مافی نماینده تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس، مهدی برومندی نماینده مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد، ولی داداشی نماینده آستارا، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، علی محمد مرادی نماینده قروه و دهکلان، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی ، محمد رضا امیر حسنخانی نماینده فردوس، طبس ،بشرویه و سرایا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت ومحمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا از این وزیر سوالاتی دارند.

هشت سوال از وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن
رضا رحمانی وزیر صمت بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می رود تا به هشت سوال شش نماینده پاسخ دهد.
سید علی ادیانی نماینده قائمشهر، هادی قوامی نماینده اسفراین، بهرام پارسایی نماینده شیراز و شهاب نادری نماینده پاوه هر کدام یک سوال و نادرقاضی پور نماینده ارومیه و رضا انصاری نماینده داراب هر کدام 2 سوال از این وزیر دارند.

وزرای ورزش و جوانان و راه شهرسازی در کمیسیون عمران
سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون عمران مجلس می رود تا به سوال محمدرضا کوچی نماینده جهرم و رئیس این کمیسیون پاسخ دهد.
همچنین محمد اسلامی وزیر راه شو شهرسازی بعدازظهر سه شنبه به این کمیسیون می رود تا پاسخگوی 11 سوال نمایندگان باشد.
عبداله سامری نماینده خرمشهر، هدایت اله خادمی نماینده ایذه، جلال محمودزاده نماینده مهاباد، علی اسدی نماینده شهربابک، محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان، شهاب نادری نماینده پاوه، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس،محمدحسن نژاد نماینده مرند و جلفا و محمود نگهبان سلامی نماینده رشتخوار هر کدام یک سوال از این وزیر دارند.
همچنین سوالی از سوی اسداله قره خانی به نمایندگی از پنچ نماینده و سوال دیگر از سوی نادر قاضی پور به نمایندگی از 2 نماینده از این وزیر مطرح خواهد شد.

سوالات 33 نماینده از وزیر دادگستری
علیرضا آوایی وزیر دادگستری بعدازظهر سه شنبه در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس حاضر می شود تا به چهار سوال 33 نماینده پاسخ دهد.
احمدعلی کیخا نماینده محترم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون، حسن کامران نماینده اصفهان و محسن علوی نماینده لامرد هر کدام یک سوال از این وزیر دارند. همچنین محمود صادقی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس و 29 نفر از نمایندگان نیز سوالی از این وزیر دارند.

استیضاح حجتی در کمیسیون کشاورزی
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بعدازظهر سه شنبه در کمیسیون کشاورزی مجلس حاضر می شود تا با نمایندگان متقاضی استیضاح نشست مشترک داشته باشد.

حذف استیضاح ظریف از دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس
استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که با 24 امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شد، در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت و روز یکشنبه 11 آذر با حضور ظریف در کمیسیون نشست مشترکی میان وزیر و نمایندگان برگزار شد.
طرح استیضاح ظریف 11 بند داشت که در آن جلسه شش بند آن بررسی شد و قرار بود این هفته دومین جلسه استیضاح با حضور نمایندگان متقاضی و وزیر برگزار شود اما با پس گرفتن امضاهای نمایندگان این استیضاح از دستور کار کمیسیون حذف شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در چهاردهمین نشست این دور از هیأت نمایندگان به موضوع بحث ساماندهی تعطیلات آخر هفته و مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیل شدن روز پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌ها درباره تغییر قانون تعطیلات انجام دادند و خواستار تعطیلی روز شنبه در تقویم به جای پنج‌شنبه شدند؛ متأسفانه آنچه کمیسیون اجتماعی مجلس تدوین و تصویب کرده تعطیلی پنجشنبه و جمعه است.

وی افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس استدلال کرده‌اند که نظر دولت هم تعطیلی پنجشنبه و جمعه است و این احتمال وجود دارد که در چند روز آینده این موضوع به صحن علنی مجلس برای رأی‌گیری و تصویب نهایی برود.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: از همه اعضای هیأت نمایندگان می‌خواهم به هر شکلی که با مجلس و نمایندگان ارتباط دارند این موضوع را پیگیر شوند که روزهای تعطیل پایان هفته به جمعه و شنبه تغییر کند. اتاق تهران هم از تمامی مسیرهای موجود پیگیر این مساله است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی روز پنجشنبه و فاصله بیشتر ایران با اقتصاد جهانی، مبانی اقتصادی کشور را در این شرایط بحرانی و آن هم در سالی که جهش تولید مدنظر قرار گرفته بر هم خواهد زد.

کد خبر 6080046 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • ابوالفضل عمویی نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • تهدید اسرائیل از سوی نماینده مجلس /آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکردیم
  • نماینده مجلس : آماده استفاده از سلاح هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان